Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 15 mar 2007 11:39

meissie88 schreef:Ik ga 2x per week een uur naar de sportschool, moet me er altijd wel toe zetten...nooit ga ik echt met veel plezier heen ofzow, maar ja, als ik het niet doe komt het ook niet goed :wink:
maar als ik dan kijk...lijnen kan ik absoluut niet :| kan mezelf dan gewoon niet aan...de verleiding word dan telkens weer te groot...2 dagen gaat het goed, en dan gaat t weer mis :(

Probeer eens uit te vinden of je een vorm van sporten kunt vinden die je wel leuk vindt. Hou je van muziek? Probeer dan eens wat te vinden waar je kunt bewegen op je favoriete muziek. Als je van buiten zijn houdt, kun je kijken of er een buitensport is die je tof vindt. Sporten kan heel leuk zijn. Dan is de lol het belangrijkste en je valt er nog eens bij af ook. Dat is dan alleen maar mooi meegenomen.

Ikzelf houd van bewegen op muziek en heb dus een computerspel op mijn PC geïnstalleerd waar ik met behulp van een personal trainer elke dag andere oefeningen doe. Zit er een oefening tussen die ik niet leuk vind, dan kun je dat aangeven en dan selecteert ze een andere voor je. Pb maar als je de link van het spel wilt hebben.

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 15 mar 2007 12:48

essieee schreef:*komt zich ook weer melden*

FF kort; ik ben zo'n maand of 5 nu gestopt met roken, goed van aangekomen,nieuwe medicijnen enorm stil gestaan en nu weer sinds enkele weken goed de slag te pakken!
Ik zit lekker rond de -30.
Gisteren weer -4 op de weegschaal!

*heeft enorm bewondering voor THE GIRLS*

d:)b

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 mar 2007 13:00

[quote="Dippie"]Hoe krijg je het voor elkaar Dippie!! Vertel...... ik wil dr ong. 10 kg af hebben voor de zomer echt begint....... maarre als het zo blijft door gaan dan is het er voor de kerst nog niet af :?[/quote]

Haha :lol: Dat gaat je wel lukken hoor 8)
Ehms.....Kben begonnen met niet snoepen tussendoor en wat beter op mn eetpatroon te letten. Na een maand (toen ik dus gewend was aan minder snoepen) ben ik aan het 10-dagen dieet begonnen. Dat heb ikongeveer 4 weken gedaan, maar niet in de weekenden....
En daarna ben ik met Sonja begonnen, en daar ben ik nu met de 2e week bezig, dus kverwacht eigenlijk dat er nog wel wat vanaf gaat de aankomende weken :roll: :) Maar ook dit doe ik niet in de weekenden hoor! Klet dan wel wat beter op, maar neem heus wel een chippie ofzow :wink: Maar.....met mate :lol:

Heej, kop op!!!! Gaat je zeker wel lukken!!!!!! Succes iig!!!![/quote]

Tis te hope :oops: . Ik snoep nu ook bijna niet tussendoor. Heb ik toch honger, dan pak ik fruit, ontbijtkoek of een creacker met 25 kcal. Drink veel water en ook wel mulitivitamin light en thee als ik thuis ben. 'K let dr ook wel beetje op wat ik eet, veel groente, weinig aardappels, broodbeleg etc. En 's morgens eet ik magere yoghurt met musli en zoetstof (suiker met weinig kcal.) Heb het 10 dagen dieet opgezocht op internet ga dat ook maar eens proberen. Hoop dat er dan een aantal kilo's afgaan. Alleen aan het diner zou ik me wel niet helemaal kunnen houden, omdat ma bepaald wat er gekookt gaat worden :P, en ze er denk niet helemaal mee eens zal zijn als ze merkt dat ik een poging tot afvallen doe :wink:. Ik moe ook gewoon mn chippie in het weekend hebbe.

Veel succes iedereen voor de komende week!!
Wat de toekomst brengen moge........

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 15 mar 2007 13:03

Goed bezig Es.. :)

Ben nu geen kilo'tjes kwijt geraakt..
Maar heb een weekje vrij. Dus, minder beweging..
Misschien dat het daar aan ligt. :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 15 mar 2007 17:41

Hoi Annette,
op aardappels/rijst/pasta en brood hoef je niet in te houden hoor! Dat zijn absoluut geen dikmakers. Je kunt beter daar wat meer van eten, omdat het zo voedzaam is.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mar 2007 14:55

Goedzo essie (en de rest natuurlijk ook ;))
Bij mij gaat het van de week ook weer top. Heb ook al 2x hardgelopen, nu dat nog gaan volhouden! ::))

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mar 2007 16:59

ik heb ook weer mijn best gedaan vandaag vanmorgen vroeg om 06.00 13km gefietst en nu vanmiddag nog eens 18.5km gefietst!!
en sinds ik zoveel fiets heb ik veel minder trek in eten!! :D

sterkte allemaal verder!!!!

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 16 mar 2007 17:22

liefie schreef:en sinds ik zoveel fiets heb ik veel minder trek in eten!! :D

Dat kan heel goed. Je lichaam is net een dieselmotor: het kost veel moeite om het op gang te krijgen, maar als het eenmaal loopt, loopt het wel door.

Dit heeft te maken met het vrijkomen van 'endorfinen', ik heb eerder in dat topic de werking ervan al uitgelegd.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 mar 2007 11:53

Jannoek schreef:lijnen is gewoon een kwestie van doorzettingsvermogen... Net als sporten misschien wel... maar ik zie sporten als een (misschien toch wel noodzakelijk ;)) kwaad. Ik kan me veel makkelijker zetten tot lijnen dan tot sporten. Alhoewel ik serieuze hardlooppogingen onderneem... Benieuwd hoe lang het duurt... :lol:
Sporten kost zoveel moeite... ik moet altijd een enorme drempel over.. mennn! :)

Maar als het gevoel van 'mentaal sterk zijn' zo belangrijk is bij het lijnen, dan kun je beter gaan sporten als dat moeilijker is dan lijnen. Dan ben je mentaal namelijk nog sterker én het is gezonder.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2007 15:44

Inderdaad. En sporten mag dan wel wat moeite kosten, maar als je je er even toe zet is het toch wel weer lekker en bevredigend. Terwijl je bij lijnen constant met je niet-bevredigde eetlust geconfronteerd wordt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2007 16:29

Aragorn schreef:Inderdaad. En sporten mag dan wel wat moeite kosten, maar als je je er even toe zet is het toch wel weer lekker en bevredigend. Terwijl je bij lijnen constant met je niet-bevredigde eetlust geconfronteerd wordt.

Dit vind ik een hele goede
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 mar 2007 16:41

Aragorn schreef:Inderdaad. En sporten mag dan wel wat moeite kosten, maar als je je er even toe zet is het toch wel weer lekker en bevredigend. Terwijl je bij lijnen constant met je niet-bevredigde eetlust geconfronteerd wordt.

Sporten kost geld en lijnen bespaart geld, als je het tenminste op eigen houtje doet en niet mbv allerlei dure diëten. :shock:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 mar 2007 16:42

Sporten kan ook op eigen houtje natuurlijk 8) Excuses :P

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 17 mar 2007 16:43

oeps, te vroeg :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2007 23:51

Smurffie schreef:Sporten kan ook op eigen houtje natuurlijk 8) Excuses :P

Mjah, opzich heb je wel gelijk hoor. Op eigen houtje sporten is een stuk lastiger vol te houden en minder motiverend, en als je gaat hardlopen (een van de weinige dingen die je zelf kunt doen) moet je toch ook weer goede schoenen en kleding aanschaffen.

Terug naar “Archief”