Niet verliefd, gelukkig getrouwd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 mar 2007 16:39

Meestal is het dan niet plotseling verliefd zijn, maar zijn het van die momenten dat je denkt: 'he? nee, dat verbeeld ik me.' Of: 'zal wel weer over gaan.'

Keuzes maken in hevige verliefdheid is niet erg handig nee.
Soms kan twijfel heel versterkend werken. (en ehm ja, dat kan ik wel weten nu denk ik ;))
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2007 09:38

De ervaringsdekundige :)

En ik hopo niet dat je je dingen verbeelt die wel weer overgaan :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 16 mar 2007 10:51

Ik vond het stuk een beetje aan de negatieve kant!
Verliefdheid gaat op een gegeven moment toch ook over in houden van!
En is dat niet de basis van een goed huwelijk?

Daarmee zeg ik trouwens niet dat je niet kan houden van iemand en verliefd zijn op dezelfde persoon. Dat gaat prima samen.
Ik denk dat vriendschap best belangrijk is binnen het huwelijk maar als je van iemand houd denk ik dat dat er wel bij komt. of ben ik dan heel naief?
:wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 mar 2007 12:46

Nee hoor :)
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mar 2007 12:55

Bij ons is er vriendschap, verliefdheid en houden van :8> :yahoooo:

André

Berichtdoor André » 16 mar 2007 13:46

Marnix schreef:De ervaringsdekundige :)

En ik hopo niet dat je je dingen verbeelt die wel weer overgaan :D
:mrgreen:

André

Berichtdoor André » 16 mar 2007 13:49

Wolkje schreef:Verliefdheid gaat op een gegeven moment toch ook over in houden van!
Dit vind ik dus een héle 'enge' opmerking. Niet persoonlijk opvatten graag.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 mar 2007 14:25

Wat is daar zo eng aan dan?
Ik denk dat het best wel waar is. In een relatie groei je toch een beetje naar elkaar toe ofzo.
Je kunt na 35 jaar nog hartstikke gek op elkaar zijn, maar dat zal toch echt wel anders zijn dan het gevlinder van de eerste jaren lijkt me.
Maar het hoeft ook niet zonder elkaar te gaan. Je kunt inderdaad ook van elkaar houden, verliefd zijn en vriendschap hebben :)

Oh en ik ben geen ervaringsdeskundige, ik gaf enkel aan dat ik over een bepaald aspect (van vriendschap die relatie wordt waar de nodige twijfel aan vooraf gaat...) wel wat ervaring had opgedaan.
Dat zou jij toch moeten weten Marnix ;)
pobody's nerfect

André

Berichtdoor André » 16 mar 2007 14:31

Jo'tje schreef:Wat is daar zo eng aan dan?
De vanzelfsprekendheid hoe het gesteld wordt. (klinkt in mijn oren ook een beetje naief, maar misschien heb ik nu de verkeerde praktijk voorbeelden voor me.)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 mar 2007 14:39

In een goede relatie denk ik dat je daar wel vanuit mag gaan toch?
Als verliefdheid overgaat en er geen houden van volgt denk ik dat je beter niet kunt trouwen. Of zie ik dat nou helemaal fout?
En een huwelijk gebaseerd op alléén verliefdheid lijkt me ook niet echt een stabiele basis.
Maargoed, op dat punt ben ik natuurlijk totaal onervaren, haha ;)
pobody's nerfect

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 mar 2007 22:26

'Houden van' is echt niet iets wat altijd zomaar uit zichzelf ontstaat en aanwezig blijft, maar is vaak keihard werken! Gelukkig krijg je er dan ook heel erg veel voor terug, waardoor het 'harde werken' dan ook dubbel en dwars beloond wordt. :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 mar 2007 23:48

Als mensen beweren na een paar jaar nog steeds verliefd te zijn, dan hebben ze een andere definitie van verliefd zijn dan ik heb.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 17 mar 2007 10:22

Schijnbaar, daarom nam ik altijd een vriendin mee als we samen uit gingen..

Oh zo fout.....voortaan niet meer doen hoor!

En trouwen....pffff....wie weet ooit. Zo'n artikel geeft me in ieder geval niet echt de behoefte aan een huwelijk. De lusten kunnen voor mij ook wel zonder de drama's. Je gaat je toch afvragen waar je aan begint, lijkt mij.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2007 10:58

Jo'tje schreef:In een goede relatie denk ik dat je daar wel vanuit mag gaan toch?
Als verliefdheid overgaat en er geen houden van volgt denk ik dat je beter niet kunt trouwen. Of zie ik dat nou helemaal fout?
En een huwelijk gebaseerd op alléén verliefdheid lijkt me ook niet echt een stabiele basis.

Ik ben het met je eens. Daarom snap ik niet dat mensen binnen 1 jaar verkering bijvoorbeeld gaan trouwen. Leren om 'te houden van' heeft ook tijd nodig. En ik vind ook dat je niet kunt gaan trouwen als je elke minuut verliefd bent, dan zit je, denk ik, nog in een eerste fase.
Mijn oom zei altijd tegen mijn ouders:' Je kunt trouwen als 'ik' 'wij' is geworden.
Al vind ik het heerlijk soms nog steeds wel eens verliefd te zijn hoor. En ook mensen die al jaaaaaren getrouwd zijn kunnen best nog wel eens verliefd zijn. Het moet alleen niet overheersen boven het houden van
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2007 11:24

Jo'tje schreef:In een goede relatie denk ik dat je daar wel vanuit mag gaan toch?

Daarom is er ook verkeringstijd om te kijken of je vanuit die verliefdheid/ houden van ook samen op pad kunt gaan. Zo zijn er stellen die enorm veel van elkaar houden maar echt niet samen voor altijd in 1 huis kunnen zijn. Zo zijn er ook die niet echt verliefd zijn en wel goed samen door het leven kunenn gaan. Juist de verkeringstijd is denk ik een mooie tijd om te kijken hoe de verliefdheid zich ontwikkeld en of het lukt om 2 levenswegen samen op te laten gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”