Wintersportreis Refoweb 2007 naar Jasna [update 25 okt.]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 15 mar 2007 11:58

Ik heb daar alle vertrouwen in.

Overigens zijn alle pistes bij ons hotel gewoon open, zie ik.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 15 mar 2007 12:01

vandaag, 11.58 uur, dus vrij recent. is dit ons hotel of niet? :) en wat ligt daar???
edit: ik zie dat hij net ververst is, dus wellicht staat het hotel er niet elke keer op, maar sneeuw ligt er!

Afbeelding

bovendien zijn alle liften op 1 na open (en de gesloten lift is de sleeplift die boven de gondel begint, niet echt heel interessant volgens mij).
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 15 mar 2007 12:26

:D Het ziet er vertrouwd druk uit bij die gondel!

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 15 mar 2007 13:28

heb zin :jaknikken: ::))
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

tactix
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor tactix » 15 mar 2007 16:31

inderdaad, ik begin ook redelijk zin te krijgen, kzal vanavond eens mijn skikleren gaan opzoeken :D
µ±ÎÒΪÄãÇëÇóµÄʱºò

mennyo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mennyo » 15 mar 2007 20:59

Kijk als dat het geval blijft ... heb er echt een eind zin in!!!
Als de zon voor je ogen verdwijnt, sta dan niet toe dat tranen je blik vertroebelen want ze zouden je verhinderen de schoonheid van de sterren te zien

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 16 mar 2007 11:56

nog 7 nachtjessss!!! :D
Dear Jesus, I have a problem, it's me...

Dear Child, I have the answer, it's Me!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 16 mar 2007 13:28

"Overal in Jasna wordt nog geskied...", meldt Abramski van Slovakia! =P~

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 16 mar 2007 21:15

Kan iemand overdag ff screendumpje van die webcam daar plaatsen? Iedere keer als ik 's avonds thuis kom van werk zie ik alleen maar zwart ipv wit :roll:

Maar goed, volgende week rond deze tijd zitten we al ergens in Duitsland :yahoooo:
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 mar 2007 00:20

Al denkende heb ik bedacht dat het beste moment om op vakantie te gaan het moment is dat je er geen tijd voor hebt ......
Komt goed uit!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 17 mar 2007 08:56

het gaat gooooooeeeeeeeddddd!!!!!!!!!

www.wintersporters.nl:

Koning Winter slaat terug

Vorige week vrijdag durfden we de voorspelling al aan - nu is het dan echt onvermijdelijk: Wintereinbruch! Of op zijn Hollands: het wordt weer winter. In Nederland krijgen we te maken met veel regen vanaf zondag. Maandag is de dag waarop we in Nederland maartse buien zullen krijgen. In de Ardennen en in het Sauerland gaat het de komende week in ieder geval ’s nachts sneeuwen. Overdag zal het eerder regen of natte sneeuw zijn. In de Alpen en in de Pyreneeën gaat het vanaf maandag vriezen. Van maandagochtend tot aan het einde van de werkweek zal in deze berggebieden 20 tot 60 cm verse sneeuw vallen tot in de dalen.

Kou uit de poolstreken
Het hogedrukgebied dat ons in de afgelopen week zulk heerlijk voorjaarsweer bezorgde, trekt zich op dit moment terug op de Atlantische Oceaan en stulpt daarbij uit naar het noorden. Tussen dit hogedrukgebied en een reeks depressies die positie kiezen boven Scandinavië gaan de hele week lang golven van koude vochtige lucht uit de poolstreken richting de Alpen en de Pyreneeën stromen. Door de opstuwing die de bergketens veroorzaken, valt er dan relatief veel neerslag. In de Alpen klimt de sneeuwgrens overdag niet verder dan 400m (Pyreneeën 700m), wat betekent dat er in de meeste skidorpen vanaf maandag alleen nog sneeuw en dus geen druppel regen meer zal vallen.

Weekend nog zacht en zonnig
Vandaag – op vrijdag – is het in de hele Alpen nog prachtig weer. De neerslagzone die in de nacht op zaterdag over Nederland trekt, arriveert pas zaterdagmiddag met bewolking in het noorden van Zwitserland en Oostenrijk. Heel lokaal kan daaruit een regenbuitje vallen (sneeuwgrens rond 1500m). In de Franse Alpen passeert deze bewolking onopvallend in de nacht op zondag. Zondagochtend schijnt in de hele Alpen nog geregeld de zon. In de loop van de namiddag stroomt vanuit het noordwesten dan de dikke bewolking van het mega-koufront binnen waaruit het ’s avonds gaat regenen met een sneeuwgrens die aanvankelijk nog ruim boven de meeste dorpen op 1800 of zelfs op 2000m ligt.

Sneeuwwit als op een postkaart
Maandagochtend zijn de hele Alpen boven de 400 meter hoogte zo sneeuwwit als we het kennen van de postkaarten. Het blijft min of meer onafgebroken sneeuwen tot woensdagochtend. In de Pyreneeën zet de sneeuwval pas in de nacht op dinsdag door met een sneeuwgrens die honderd of tweehonderd meter hoger ligt. In Tsjechië en Slowakije – waar de wintersportcondities nu al wekenlang prima in orde zijn – valt de meeste sneeuw ook pas in de nacht op dinsdag en dinsdag overdag. In Slowakije kan net als in de Alpen ruim een halve meter sneeuw vallen. In de Noorse skigebieden vriest het vanaf zaterdag weer. Daar sneeuwt het juist in het weekeinde terwijl maandag en dinsdag de zon kan doorbreken.

Kou houdt stand
Anders dan je zou verwachten, zet de dooi voorlopig niet in na deze voorjaarssneeuwval. In de zuidelijke Alpen is het vanaf dinsdag alweer enigszins zonnig weer, maar liggen de temperaturen in de hogere dorpen ’s nachts onder de 10°C en overdag onder de 5°C. Aan de noordkant van de Alpen blijft het de rest van de komende week wisselvallig en koud. Dinsdag en woensdag gaat het met name in Oostenrijk stevig waaien waardoor de kou goed te voelen zal zijn.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 mar 2007 09:10

en anders hou jij je even bezig met andere zaken. (heb je al gefotografeerd overigens) :wink:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 17 mar 2007 09:31

Acire schreef:Al denkende heb ik bedacht dat het beste moment om op vakantie te gaan het moment is dat je er geen tijd voor hebt ......
Komt goed uit!

Inderdaad!!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2007 10:11

henkie schreef:"Overal in Jasna wordt nog geskied...", meldt Abramski van Slovakia! =P~

Als jullie Abram zien en of spreken doe hem dan de groeten van mij!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 17 mar 2007 12:48

Wél Nap ik gun je, en de rest, alle kou van de wereld, dan hoop ik dat de vrieskou hier gauw weer over is 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”