Genieten van het leven, zonde?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 nov 2003 10:21

Hijwel schreef:

Ik had het eigenlijk meer over hoe Jezus op aarde geleeft had, zo heeft Hij ons ook bedoelt!

Je hebt gelijk.
Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan dat we naar Gods evenbeeld geschapen zijn. Als je dan leest hoe Jezus met Zijn Vader en met andere mensen omging, of hoe Hij in bepaalde situaties reageerde, dan kan ik mezelf absoluut niet met Hem vergelijken.
Wat zijn we diep gevallen......... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 nov 2003 18:16

Ik had het eigenlijk meer over hoe Jezus op aarde geleeft had, zo heeft Hij ons ook bedoelt!

Je hebt gelijk.

Toegeven is een goede eigenschap, ik w8 het moment af dat jij gelijk hebt :D Dan kan ik mijn ongelijk toegeven.

Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan dat we naar Gods evenbeeld geschapen zijn. Als je dan leest hoe Jezus met Zijn Vader en met andere mensen omging, of hoe Hij in bepaalde situaties reageerde, dan kan ik mezelf absoluut niet met Hem vergelijken.
Wat zijn we diep gevallen......... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Mischien ben je wel gevallen, maar Jezus zegt tegen jou: sta op, ik ben al gevallen voor jou.
Laatst gewijzigd door hijwel op 09 nov 2003 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2003 21:07

Nog een stukje Prediker, hoofdstuk 3 vanaf vers 11b t/m 13:

Ook al heeft God het besef van de eeuwigheid in het hart van de mensen geplant, toch kan de mens al Gods werk (vanaf het eerste begin tot het absolute einde) niet overzien. Daarom trek ik de conclusie dat er niets beters voor een mens is dan blij te zijn en plezier in het leven te scheppen, zolang hij kan. En daarnaast dat hij zou moeten eten en drinken en zou moeten genieten van alle vruchten van zijn werk, omdat dat alles een geschenk van God is.

Melodious Tonk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Melodious Tonk » 03 nov 2003 21:48

Amen, broeder Marnix. En kennen jullie toevallig het 'Handboek voor Christelijke Levenskunstenaars' van Christian Schwarz? Aanrader :!: Soort King pepermunt voor je levensstijl: zeer verfrissend.
Luister en huiver niet: www.listen.to/earswideopen

joris

Berichtdoor joris » 03 nov 2003 23:03

ja is mooi boek, een aanrader ja.

Terug naar “Archief”