Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 12 mar 2007 14:34

Maar zowel jij als ik hebben niet gelezen wat Rafaell en Henkie over en weer gemaild hebben, hè :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 13 mar 2007 12:05

Niet allemaal 100% letterlijk gelezen, nee. 8) Maar ik ben dan ook geen scheidsrechter die denkt te moeten gaan vertellen hoe alles zit. Ik weet alleen bepaalde dingen waar ik mijn bedenkingen bij heb, en verder meen ik te moeten constateren dat we hier te maken lijken te hebben met een gebrek aan duidelijkheid. En voor dat laatste maakt het natuurlijk al helemaal weinig uit of ik alles wat over en weer gemaild is gelezen heb.

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 13 mar 2007 13:16

henkie schreef:
Toch is het volgens mij wel wat professioneler om wat meer duidelijkheid te bieden. Nu heeft het er alle schijn van dat een gebruiker met een grote mond op moet passen om niet te vallen in de handen van een wraakzuchtig en grillig opperhoofd. Transparantie en duidelijkheid komen je geloofwaardigheid over het algemeen ten goede, en ik heb toch het idee dat het daar soms een beetje aan ontbreekt.

Ik voel er niets voor om een discussie met jullie te beginnen over een ban terwijl je geen flauw idee hebt wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Je ziet niet wat er is weggehaald, wat er gewaarschuwd is, wat er is afgebeld, gemaild en gesproken. Toch denken er een aantal een mening te moeten vormen op basis van beperkte informatie. Prima hoor maar vraag me niet om dat serieus te nemen. Het idee alleen al dat het plaatsen van een W-woord reden is voor een ban is te belachelijk voor woorden.

M.b.t. een vaste banperiode:
Er is al gezegd dat we medewerking van een gebande willen hebben en dat we het van geval tot geval bekijken. Laten we een hypothetisch geval nemen van iemand die weigert mee te werken of die geen beterschap beloofd. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze persoon er niet eerder opkomt dan dat de problemen uit de wereld zijn. Met een week kom je er dan makkelijk van af. Overigens zijn er mensen ook minder dan een week geband. Is dat ook een probleem?

Als ik de discussie goed gevolg hebt leidt het begaan van meerdere overtredingen er uit eindelijk toe dat:
1) er een ban wordt gegeven voor een periode die vooraf wordt bepaald.
2) dat de ban echter pas wordt opgeheven als de banneling aangeeft zich in het vervolg beter te gedragen, excuses aanbiedt, etc.

waarbij de volgende uitwerking geldt: voldoet de banneling binnen de onder 1) genoemde periode aan voorwaarde 2) dan duurt de ban dus zolang als volgens 1) is bepaald. Dit is zeg maar het uitzitten van de straf. Voldoet de banneling binnen de onder 1)genoemde periode niet aan voorwaarde 2) dan blijft de ban gehandhaafd totdat de banneling aan voorwaarde 2) voldoet.

Weten we dat ook weer. @refowebteam: zet dit dan maar gelijk in de refowebregels.
Laatst gewijzigd door Dirk op 13 mar 2007 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2007 14:11

Dirk schreef:Als ik de discussie goed gevolg hebt levert het begaan van meerdere overtredingen er uit eindelijk toe dat:
1) er een ban wordt gegeven voor een periode die vooraf wordt bepaald.
2) dat de ban echter pas wordt opgeheven als de banneling aangeeft zich in het vervolg beter te gedragen, excuses aanbiedt, etc.

Zowel stelling 1) als stelling 2) zijn onjuist. :P

De periode is niet vooraf bepaald, of iig niet als dusdanig doorgegeven en ik heb nooit excuses aangeboden of beloofd m'n leven te beteren.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 mar 2007 16:18

asjeblieft zegt is dat ge-emmer nog bezig?

Pak je emmer op en neem en schep en ga lekker buiten in de zandbak spelen!!!

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 13 mar 2007 16:46

moppie schreef:asjeblieft zegt is dat ge-emmer nog bezig?

Pak je emmer op en neem en schep en ga lekker buiten in de zandbak spelen!!!

Of klik je scherm dicht en ga je lekker in de zandbak zitten ergeren. Je hóeft niet te lezen :!:

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 mar 2007 21:05

ik vind het een beetje frustrerend voor de mensen achter de schermen
die steken hier veelk tijd en geld in en hebben momenteel echt wel wat beters te doen dan zich met deze nutteloze discussies bezig te houden.
Wie het niet eens is met het beleid staat het vrij een ander forum te zoeken toch?

Zeur niet maar vertrek dan.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mar 2007 21:10

moppie schreef:ik vind het een beetje frustrerend voor de mensen achter de schermen
die steken hier veelk tijd en geld in en hebben momenteel echt wel wat beters te doen dan zich met deze nutteloze discussies bezig te houden.
Wie het niet eens is met het beleid staat het vrij een ander forum te zoeken toch?

Niet eens zijn met een beleid kan komen doordat het niet duidelijk is, of niet compleet. Daar kunnen de mensen achter de schermen dan weer aan werken in hun voordeel. Investeren, wordt het ook wel genoemd. In geld en tijd.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 mar 2007 21:17

Smurffie schreef:
moppie schreef:ik vind het een beetje frustrerend voor de mensen achter de schermen

Niet eens zijn met een beleid kan komen doordat het niet duidelijk is, of niet compleet. Daar kunnen de mensen achter de schermen dan weer aan werken in hun voordeel. Investeren, wordt het ook wel genoemd. In geld en tijd.

mensen achter de schermen zijn ook vrijwilligers en die hebben ook een baan en gezin ernaast. Dan kan het wel eens voorkomen dat investeren een beetje frusterend en demotiverend wordt bij dit soort gezever. Dan kun je beter met je kids gaan spelen met dit weer levert je maar respect en dankbaarheid op

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mar 2007 21:30

moppie schreef:
Smurffie schreef:

mensen achter de schermen zijn ook vrijwilligers en die hebben ook een baan en gezin ernaast. Dan kan het wel eens voorkomen dat investeren een beetje frusterend en demotiverend wordt bij dit soort gezever. Dan kun je beter met je kids gaan spelen met dit weer levert je maar respect en dankbaarheid op

Jij mag het dan gezever vinden, daar denkt kennelijk iedereen anders over.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 13 mar 2007 22:16

moppie schreef:
Smurffie schreef:

Ja, leuk en aardig, dan mag je wel vrijwilliger zijn, maar vrijwillig is niet hetzelfde als vrijblijvend. Als je dan de baas wilt zijn, of in ieder geval wat in de melk te brokken wilt hebben, neem dan ook je verantwoordelijkheid en zorg voor helderheid. Dan voorkom je namelijk een hoop gezever.

En nee, ik ga niet herhalen wat ik al zo vaak gezegd heb, dan krijg ik weer beste-stuurlui-staan-aan-wal-reacties naar mn hoofd, en daar heb ik geen trek in.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 14 mar 2007 00:03

Moppie, dit topic heet 'modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic' en níet 'gemekker-tegen-gebruikers-die-het-modereerbeleid-ter-verantwoording-roepen-topic'. [-X

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 mar 2007 00:41

Carpento schreef:
moppie schreef:
Smurffie schreef:

Ja, leuk en aardig, dan mag je wel vrijwilliger zijn, maar vrijwillig is niet hetzelfde als vrijblijvend. Als je dan de baas wilt zijn, of in ieder geval wat in de melk te brokken wilt hebben, neem dan ook je verantwoordelijkheid en zorg voor helderheid. Dan voorkom je namelijk een hoop gezever.

En nee, ik ga niet herhalen wat ik al zo vaak gezegd heb, dan krijg ik weer beste-stuurlui-staan-aan-wal-reacties naar mn hoofd, en daar heb ik geen trek in.

Ik neig ernaar Carpento in deze toch wel een zekere vorm van gelijk te geven.

Een en ander gelezen hebbende, wil ik het volgende opmerken: er lijkt een zekere ruimte tot fluctureren te zijn voor moderatoren. Dat is volgens mij een goed gegeven. Immers, het is niet nodig - hoop ik - om moderatoren als een soort mechanische robots te laten opereren. Een zekere bandbreedte en flexibiliteit is goed.

Ik vraag me alleen soms af waar die bandbreedte ophoudt. Ik zie op het forum wel eens dingen voorbijvliegen waarvan ik denk: Is dat nu nodig?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 15 mar 2007 18:00

natuurlijk mag je mensen ter verantwoordinge roepen

dat staat ook niet ter discussie wat mij betreft.
maar bepaalde mensen beginnen een oeverloos gezwam en blijven daar mee doorgaan terwijl ze weten dat wat betreft de moderatoren discussie gesloten is.
Dat soort gezever begint vervelend te worden

ZOnder daarmee dus het principe van dit topic ter discussie te stellen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 apr 2007 21:02

Jaaa, misschien is het handig om even in het topic van de pil te kijken en evt. wat posts van daar naar hier te gooien :)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”