Cisca schreef:Kappen nu jongens, dit levert echt niets op zo
Ach, als je dingen positief brengt levert dat misschien uiteindelijk wel gezelligheid op.

Moderator: Moderafo's
sela schreef::mrgreen:
je hebt best een goed zelfbeeld aragorn..
toch kan ik me ook weer voorstellen dat je iemand niet kan verplichten de kansen die jij biedt op te pakken.
leclerc schreef:Daarnaast vind ik het schandalig dat men buitenproportioneel optreed tegen het W-woord en ondertussen mensen die a-bijbelse dingen roepen zoals Hero gewoon in de gesloten fora laten posten. Als men het Refo zijn serieuas neemt dan zou ik mij meer inspannen om dit soort excessen te voorkomen dan een heksenjacht op het W-woord en aanverwanten.
leclerc schreef:volgens mij posstte hij daar vorige week nog en was het al maaanden duidelijk dat hij niet binnen de regels viel.
leclerc schreef:het gaat mij ook niet om Hero maar meer om de dubbelhartigheid in deze.
elbert schreef:Op refoweb wordt aan maatwerk gedaan. Door sommigen wordt dit verward met inconsistentie.
Aragorn schreef:elbert schreef:Op refoweb wordt aan maatwerk gedaan. Door sommigen wordt dit verward met inconsistentie.
Jij weet net zo goed als ik dat dit onzin is.![]()
Er horen gewoon duidelijke regels met een duidelijke strafmaat te zijn en daar ontbreekt het op dit gebied schromelijk aan. Als dit maatwerk is, ben ik bijzonder benieuwd hoe je dit stukje 'maatwerk' kunt verantwoorden.
elbert schreef:Aragorn schreef:elbert schreef:Op refoweb wordt aan maatwerk gedaan. Door sommigen wordt dit verward met inconsistentie.
Jij weet net zo goed als ik dat dit onzin is.![]()
Er horen gewoon duidelijke regels met een duidelijke strafmaat te zijn en daar ontbreekt het op dit gebied schromelijk aan. Als dit maatwerk is, ben ik bijzonder benieuwd hoe je dit stukje 'maatwerk' kunt verantwoorden.
A. Mijn opmerking was bedoeld als grapje.
B. Ik ben niet op de hoogte van de details van dit geval (ik heb begrepen dat het om iets in het KCM topic ging, niet mijn pakkie-an), dus kan ik me daar ook niet over verantwoorden.
C. Je vraagt om duidelijker regels. Dat is een signaal dat al langer in dit topic wordt gegeven. Daarom zijn onlangs de regels voor de KCM topics verscherpt en als ik me niet vergis, is dat ook aanleiding geweest voor jullie tijdelijke ban. Bewijs in elk geval dat die regels worden toegepast. Vervolgens wordt er geklaagd dat de strafmaat niet duidelijk genoeg vastgelegd is; kortom: de discussie wordt verplaatst van de regels naar de strafmaat. Daar kunnen we best eens over nadenken, maar ook hier geldt dat de moderators een bepaalde interpretatievrijheid hebben. Per geval kan worden gekeken hoe zwaar de strafmaat is, rekening houdend met verzachtende of verzwarende omstandigheden. We willen dit forum echter wel een beetje vrijwaren van allerlei semi-juridisch gedoe, met niet teveel regels. Ik zou namelijk niet graag zien dat we hier Bram Moszkowicz werk moeten gaan verschaffen (ook dit is als grapje bedoeld).
Toch is het volgens mij wel wat professioneler om wat meer duidelijkheid te bieden. Nu heeft het er alle schijn van dat een gebruiker met een grote mond op moet passen om niet te vallen in de handen van een wraakzuchtig en grillig opperhoofd. Transparantie en duidelijkheid komen je geloofwaardigheid over het algemeen ten goede, en ik heb toch het idee dat het daar soms een beetje aan ontbreekt.
henkie schreef:Toch is het volgens mij wel wat professioneler om wat meer duidelijkheid te bieden. Nu heeft het er alle schijn van dat een gebruiker met een grote mond op moet passen om niet te vallen in de handen van een wraakzuchtig en grillig opperhoofd. Transparantie en duidelijkheid komen je geloofwaardigheid over het algemeen ten goede, en ik heb toch het idee dat het daar soms een beetje aan ontbreekt.
Ik voel er niets voor om een discussie met jullie te beginnen over een ban terwijl je geen flauw idee hebt wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Je ziet niet wat er is weggehaald, wat er gewaarschuwd is, wat er is afgebeld, gemaild en gesproken. Toch denken er een aantal een mening te moeten vormen op basis van beperkte informatie.
Prima hoor maar vraag me niet om dat serieus te nemen. Het idee alleen al dat het plaatsen van een W-woord reden is voor een ban is te belachelijk voor woorden.
Laten we een hypothetisch geval nemen van iemand die weigert mee te werken of die geen beterschap beloofd. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze persoon er niet eerder opkomt dan dat de problemen uit de wereld zijn.
Met een week kom je er dan makkelijk van af. Overigens zijn er mensen ook minder dan een week geband. Is dat ook een probleem?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten