Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 mar 2007 23:08

*Annet* schreef:Ooit las ik dat een dominee zei: ik hoop dat ik veel kinderen krijg die allen kinderen van God mogen worden.

Hm, maar dat heb je zelf niet in de hand. En wat als je een kind op de wereld zet dat naar het eeuwige verderf gaat? :?
Ik snap nooit waarom ze in kringen, waar ze geloven dat maar heel weinig mensen uitverkoren zijn om bij God te zijn, soms zo veel kinderen krijgen.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 mar 2007 23:18

Lalage schreef:
mw schreef:
Lalage schreef:Tja, dan moet je zelf wel een stevig geloof hebben of vind je van niet?

waarom?

Nou wat regelmaat, zoals elke zondag naar dezelfde kerk gaan, lijkt me wel goed voor kinderen. Ik weet niet, 't is gewoon dat het wel fijn is als je ouders op sommige basisvragen over het geloof een antwoord hebben. He sjit hoe leg je dat uit! Ik bedoel: als je zelf een nogal wisselend geloofsleven hebt, kan je dat ook niet consequent overbrengen op je kinderen... of denk je van wel? Zoals 's avonds bidden. Hmmm nu ik er zo over nadenk besef ik dat kinderen juist je geloofsleven kunnen versterken, omdat ze geloven als een kind.

ook zonder kinderen zijn zaken als regelmatige kerkgang, regelmatig gebedsleven in mijn ogen zeer belangrijk :wink:
En zonder dat kan ik denk ik niet op kinderen consequent overbrengen.
Op sommige standaard vragen moet je denk ik wel een antwoord hebben, maar op vragen zoals waarom zoveel ellende (ik noem maar wat) heeft denk ik niemand een antwoord. En dat kan een kind ook uitgelegd worden. En in gesprek gaan met een kind daarover is ook heel goed. OF gewoon uitleggen dat het door onze eigen zonde komt, dan wij niet naar GOd willen luisteren , dat wij ook verantwoordelijkheid hebben, enz kan denk ik ook prima.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 mar 2007 23:25

Hippieblijhoofd schreef:
*Annet* schreef:Ooit las ik dat een dominee zei: ik hoop dat ik veel kinderen krijg die allen kinderen van God mogen worden.

Hm, maar dat heb je zelf niet in de hand. En wat als je een kind op de wereld zet dat naar het eeuwige verderf gaat? :?
Ik snap nooit waarom ze in kringen, waar ze geloven dat maar heel weinig mensen uitverkoren zijn om bij God te zijn, soms zo veel kinderen krijgen.

Dit is weer een heel ander verhaal. Die mensen vinden dat je daar niets aan mag doen en alles moet laten gaan zoals het gaat zegmaar.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 mar 2007 23:53

*Annet* schreef:
Hippieblijhoofd schreef:

Dit is weer een heel ander verhaal. Die mensen vinden dat je daar niets aan mag doen en alles moet laten gaan zoals het gaat zegmaar.

zodat je een hele rij kinderen baart voor de hel?
(oke, cru gezegd, maar dat is dan toch het idee..?)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 mar 2007 00:04

oei, dat weet ik ook niet hoor.

weet alleen dat die gezinnen meestal alles maar laten gaan zoals het gaat. Zich bijv. niet verzekeren, niet inenten enzo. Die mensen worden in geval van ziektes soms op wonderbaarlijke wijze (financieel) geholpen. Toch geloof (en hoop!!!) ik zeker wel dat hun hun kinderen toch dagelijks opdragen in het gebed.

Dit vind ik eerlijk gezegd erg moeilijk, omdat ik daar nooit iemand persoonlijk over gesproken heb. Een moeder van een groot gezin bedoel ik, hoe ze dit ervaart enz.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 10 mar 2007 23:52

Hippieblijhoofd schreef:Hm, maar dat heb je zelf niet in de hand. En wat als je een kind op de wereld zet dat naar het eeuwige verderf gaat? :?
Ja! Onder andere daarom lijkt moeder worden of zijn me een verschrikking.

Aragorn schreef:Natuurlijk kan er nog van alles misgaan, maar het is wel zo dat zij veel meer in staat zullen zijn van deze wereld iets te maken dan de meeste andere kinderen.
Of juist niet. Overbevolking - voedseltekort, etc. Ik bedoel, westerse kindertjes kunnen er wel meer van maken, maar als die westerse kinderen er niet zijn kunnen Afrikaanse kinderen wellicht beter leven. Als we in dit tempo doorgaan met kinderen baren ontstaat er een groot tekort aan voedsel/drinkwater/grondstoffen.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 11 mar 2007 23:52

ik ooit ooit met heel veel plezier een kleuterklas (groep 2) op stage onder het gareel mogen houden, of althans poging tot :P

vooral de super drukke kinderen zijn erg gaaf! maar ja als ouders maak je ze natuurlijk 24u/dag mee, weet niet of ik het dan nog steeds zo leuk zal vinden.

het voordeel van papa zijn is dat die rol in de praktijk vaak meer spelen met... dan zorgen voor... inhoud :mrgreen:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2007 09:57

windekind schreef:
Aragorn schreef:Natuurlijk kan er nog van alles misgaan, maar het is wel zo dat zij veel meer in staat zullen zijn van deze wereld iets te maken dan de meeste andere kinderen.
Of juist niet. Overbevolking - voedseltekort, etc. Ik bedoel, westerse kindertjes kunnen er wel meer van maken, maar als die westerse kinderen er niet zijn kunnen Afrikaanse kinderen wellicht beter leven. Als we in dit tempo doorgaan met kinderen baren ontstaat er een groot tekort aan voedsel/drinkwater/grondstoffen.

Dat is wel zo, maar ik heb niet de indruk dat de gemiddelde Nederlander zich qua aantallen kinderen kan meten met de gemiddelde 2e- of 3e-wereldbewoner. Om je eigen systeem een beetje in stand te houden is er toch ook een bepaalde minimale aanwas nodig en als de hele Westerse wereld collectief euthanasie pleegt krijgen de Afrikaanse kindertjes het eerder moeilijker dan makkelijker. Het zullen namelijk vast geen arme kindertjes zijn die alternatieve brandstoffen en een betere verdeling van grondstoffen gaan uitvinden, die hebben het al veel te druk met zelf overleven en slopen op die manier ook hele regenwouden.
Laatst gewijzigd door Aragorn op 13 mar 2007 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mar 2007 13:59

spacy schreef:ik ooit ooit met heel veel plezier een kleuterklas (groep 2) op stage onder het gareel mogen houden, of althans poging tot :P

vooral de super drukke kinderen zijn erg gaaf! maar ja als ouders maak je ze natuurlijk 24u/dag mee, weet niet of ik het dan nog steeds zo leuk zal vinden.

het voordeel van papa zijn is dat die rol in de praktijk vaak meer spelen met... dan zorgen voor... inhoud :mrgreen:

Papa zorgt hier net zo hard mee als mama! Ok, overdag werkt hij, maar 's avonds doet hij de kinderen naar bed en mama meestal niet!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 12 mar 2007 22:06

*Annet* schreef:
spacy schreef:ik ooit ooit met heel veel plezier een kleuterklas (groep 2) op stage onder het gareel mogen houden, of althans poging tot :P

Papa zorgt hier net zo hard mee als mama! Ok, overdag werkt hij, maar 's avonds doet hij de kinderen naar bed en mama meestal niet!

niet happen joh, dat was namelijk een beetje als een generaliserende knipoog bedoeld ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mar 2007 22:34

Ik hap niet maar wil ff positieve reclame maken voor mijn man! :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 12 mar 2007 23:11

*Annet* schreef:Ik hap niet maar wil ff positieve reclame maken voor mijn man! :mrgreen:
En als hij dat ook over jou doet is alles weer 'fijn' toch?

*Weet nickname van Annet haar man niet* :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 13:46

Hippieblijhoofd schreef:

Hm, maar dat heb je zelf niet in de hand.

Voor een gedeelte heb je dat wel zelf in de hand.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2007 13:57

Even tussendoor: een topic over moedergevoelens, haha, grappig om te lezen dat sommigen echt als droom hebben om kinderen te krijgen.
Ik heb als het om kleine kinderen gaat helemaal geen 'moedergevoelens'. Heb geen idee wat ik met kleine kinderen aan moet. Pubers vind ik leuk :mrgreen:

Maar ja, zo worden ze dan weer niet geboren :?

Gelukkig heb ik een 'deal' met mijn man: als we een kindje hebben, dan zorgt hij er het meeste voor. Kan ik het volstoppen met liefde en me de rest van de dag afvragen wat ik er nou toch mee moet :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 mei 2007 17:59

pff ik krijg de kriebels iedere keer als ik zo'n lief klein hummeltje in de wagen zie liggen of een moeder met een superdikke buik ergens loopt :D ze worden er gek vanhier !! 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”