Aragorn schreef:Nou, ik heb in mijn voorlaatste post in dit topic al een aardige aanzet gegeven dunkt me.

Jep, ik heb erover nagedacht, en ik denk dat het anyhow beter is een permanent gesloten bantopic te openen. Daarbij heb ik even nagedacht over het feit dat mensen 'publiekelijk te schande staan'.
Ik denk dat dat wel meevalt, bans komen toch wel openbaar. Er wordt gesignaleert dat iemand niet meer aanwezig is. En allicht dat er iemand is die diegene op msn heeft. Daarbij is er natuurlijk de mogelijkheid om aan te geven dat je niet in het bantopic wilt, als je echt heel anoniem wil blijven ofzo.
Maar er is een soort tendens dat mensen gelijk gaan roepen omdat mensen om vage redenen gebanned worden (of dat er bijvoorbeeld iets verwijderd of verplaatst is). Blijkbaar wordt er een tekort aan regels ervaren zodat acties niet onderbouwd (kunnen) worden. In een bantopic kan krachtig omschreven worden waarom iemand precies gebanned is. Zodat gewoon gezien wordt dat de mods best tolerant zijn en niet zomaar iets doen, wat precies de overweging is. Normaal zijn regels de primaire communicatie tussen mods en gebruikers. Zo'n bantopic lijkt me een mooie tussenweg (Misschien moet het een "ban en post/topicverwijder verantwoording topic" worden ofzo).
Ik geef het jullie graag ter overdenking mee en ik denk dat er wel wat mensen zijn die het ermee eens zijn

. En mocht het veel werk zijn, het zal niet té moeilijk om iemand inzage te geven in het modgedeelte van RW met de functie om, waarneer daar vraag om is. In het dan aangemaakte topic een nette overwogen post te plaatsen met de modactie, het waarom en de tijdsduur.