joris schreef: maar jullie proberen het ook constant in stand te houden op de een of andere manier lijkt het alsof jullie ter plekke ineenstorten als je besluit het niet meer moeilijk te vinden. Ik vind het zo''n onzin dat het moeilijk moet zijn!
Als je meer vn God wil merken, vraag Hem dat dan gewoon!!!!! nader tot God en Hij zal tot u naderen.
Ik denk dat jullie de lef missen om dat los te laten wat er altijd in is gepompt. Delete die harde schijf van je in de naam van JEzus en vraag of God je wil duideljik maken wie HIj voor je wil zijn.
Joris, zoals je aan mijn berichten kunt zien ben ik het in deze kwestie helemaal met jou en Klaas eens. Toch komen mijn persoonlijke gevoelens meer met die van Carey en Solus overeen.
Denk je dat ik dat spanningsveld graag kunstmatig in stand houdt? In theorie, verstandelijk, stem ik helemaal met jou, Klaas en vdZ zelf in. Maar in de praktijk dit ook op jezelf en je gevoelens durven toepassen is heel wat anders.
Het gaat ook niet om lef hebben. Ik probeer met mijn hele hart los te laten wat er 18 jaar bij mij is ingepompt. Deleten van je gedachten gaat niet zo gemakkelijk als deleten van bestanden op je pc. Was het maar zo simpel, met één druk op de knop. Het enige wat inderdaad overblijft is vragen of God Zelf orde wil scheppen in de chaos en duidelijk wil maken wie Hij is. Maar dan nog is het moeilijk om te luisteren naar Zijn stem, als je dan ook nog eens verteld wordt dat je "de Bijbel naar jezelf toe kunt lezen" enz.
Hoewel je hierboven al begrip getoond hebt, wilde ik dit toch nog even zeggen.
Het instinct, dat een God eist, wint het van de vernuftigheid, die Hem verwerpt (Vinet.)