Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 feb 2007 12:33

Dus jullie zijn allebei begin juni uitgerekend. Fijn dat alles zo goed gaat met jullie zwangerschap.
TJ, wat een mooie grote buik al zeg! Wat is trouwens verkalking van de placenta (nog nooit van gehoord)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 feb 2007 13:33

Kalk in de placenta, wijst erop, dat je placenta 'op'begint te raken.
Hij heeft dus een minder goede werking.
Nu hebben ze ht gezien, en houden ze het in de gaten, en wordt de verkalking te erg, dan zullen ze je kindje eerder halen, omdat je dan de kans loopt, dat de placenta er helemaal mee stopt.
Verkalking treedt op, als de placenta uitgewerkt begint te raken.
Dan vallen er steeds kleine delen van de placenta uit..

bij milan was hij dus bijna al helemaal verkalkt.. als hij dus nog langer in mn buik had gezeten, dan had mn placenta dus niet meer gewerkt.. en dat is natuurljk niet goed! aangezien bij milan dit al was bij een zwangerschapsduur van 41 week, ben ik bang om nu dan te lang door te lopen...

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 20 feb 2007 16:43

Leuk hoor, al die zwagere hier!

Mijn schoonzus is 9 maart uitgerekend, dus komt nu al lekker dicht bij. Ik hoop niet dat ze over tijd loopt, want 17 maart gaan wij op wintersport, en het zal niet leuk zijn als 't geboren wordt, en wij in Oostenrijk zitten...
2 weken geleden heb ik te horen gekregen dat ik wéér tante wordt. Mijn zus is 6 september uitgerekend. Ze heeft niet zo'n lekkere start gehad, maar nu gaat alles gelukkig goed!
Wel leuk hoor, in augustus '06 ben ik tante geworden, in november '06, en b.l.e.w. in maart en september '07 wordt ik weer tante! :) Tging nu echt ff mega snel. 's Wel grappig, 2 broers en 2 zussen zijn getrouwd, en in ruim een jaar zijn ze allemaal papa en mama geworden/worden ze het nog... Merit (4) en Jesse (2) snappen er maar nix van. Iedereen krijgt opeens een kind... ;)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 feb 2007 19:08

ooooooooh ik geloof dat ik zwanger ben...

ik was milan aan het eten geven... dat ging niet zo goed.. ik liet steeds van alles vallen enzo.. zegt tobias tegen mij: volgens mij ben je zwanger.. ik zat toen heel serieus te denken van: hmm ja zou dat zo kunnen zijn?? en toen dacht ik ineens: ooh duh.. tuurlijk ben je zwanger :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 feb 2007 20:06

WHAHAHAHA!!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 feb 2007 20:36

trijntjejohanna schreef:ooooooooh ik geloof dat ik zwanger ben...

ik was milan aan het eten geven... dat ging niet zo goed.. ik liet steeds van alles vallen enzo.. zegt tobias tegen mij: volgens mij ben je zwanger.. ik zat toen heel serieus te denken van: hmm ja zou dat zo kunnen zijn?? en toen dacht ik ineens: ooh duh.. tuurlijk ben je zwanger :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

haha, :D
typisch gevalletje van zwangerschapsdementie :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2007 15:40

@Liefje: Ik had dat ook van die blauwe borsten, nu nog steeds wel een beetje trouwens. Is vrij normaal volgens mij :D Heb daar ook als enige last van striae, heel vreemd gezicht :)

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 23 feb 2007 13:42

Grappig al die verhalen!
vanaf 1 Maar tis het een complete babyboom in de familie van mijn man.
Eerst ons schoonzusje en 2 weken later een zus en dan 2 weken later nog een zus.
Ben heel benieuwd.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 01 mar 2007 13:53

hier gaat het weer een beetje ben aan het herstellen van een heftige griep, heb de hele week op bed gelegen... daar was ons "kruimeltje" het niet mee eens ben volgens mij bont en blauw nu van binnen.
hoe gaat het met de andere zwangere hier????
tis rustig nu Sarah is geboren haha

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 mar 2007 14:07

Beterschap liefje.
je hebt een klein druktemakertje in je dus, leuk hoor. Hebben jullie trouwens ook dat de kleine als je 's ochtends wakker wordt echt helemaal aan 1 kant ligt, Christiaan deed dat echt verschrikkelijk erg, was 1 kant van mijn buik gewoon een stuk ingevallen zeg maar en t geeft ook nog eens een niet bepaald prettig gevoel en de baby waarvan ik nu zwanger ben heeft daar ook al een handje van.

Wat doen jullie tegen kramp, ik heb er eigenlijk geen ervaring mee, met christiaan niet gehad, maar nu had ik gisteren al erge kramp in mijn been en dat terwijl ik nogmaar bijna op de helft ben.

Bloempie, heb jij ondertussen de echo al gehad?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 01 mar 2007 14:09

dankje rosekapje

bij mij kruipt ie soms ook helemaal in een hoekje ja...
tegen kramp: haha ik spring altijd mijn bed uit ren naar de douche of naar beneden naar de keuken en zoek de koude tegels op, meestal helpt dat wel als ik dan blootvoets even een dansje maak...
Laatst gewijzigd door liefje op 01 mar 2007 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 mar 2007 14:12

dan ga ik wel naar de douche, die is het dichtste bij 8)
dat jij nog kan rennen met kramp zeg :wink:

Liefje wanneer ben jij uitgerekend?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 mar 2007 15:00

Bij kramp ging ik altijd op mn tenen staan, hielp goed.

Fijn dat het allemaal verder goed gaat met jullie!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 01 mar 2007 15:57

volgens de echo ben ik 2 juni uitgerekend! jij dan rosekapje?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 mar 2007 16:23

Men wat doen jullie een hoop werk als je kramp hebt!

Helemaal je bed uit rennen naar beneden enzo.

Weet je wat ook helpt? Je voet/hiel tegen het voeteneind van het bed duwen, zodat je kuit strekt. Je kunt er gewoon bij blijven liggen en alleen dat al maakt de kramp een stuk aangenamer.

Succes vannacht!

Terug naar “Archief”