Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 jan 2007 23:35

Fijn!!!

@collega's...af en toe wordt ik het zoooo zat dat er zoooveel mensen sterven, :oops: iedere week weer...je komt in zorg.....terminale zorg, je steekt er alles en en......Hij is niet meer!

Ik weet, dat is mijn werk en ik hou er enorm van maar dat vliegt me soms gewoon aan....

Herkenbaar????

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 01 feb 2007 13:01

Dank jullie wel!

Het is heel herkenbaar essiee! Je steekt er al je energie in, je probeert er op het laatste moment nog vanalles te regelen. Ik wordt daar soms ook weleens heel moe van.

Maar waar ik laatst van baalde was. Dat op de dag van ontslag een echtgenoot van een patiënte van mij, het vertikte om zijn vrouw op te halen. Daar was ik echt pissig om. Maar ook waar haal je het lef vandaan om je eigen vrouw niet op te komen halen.

Deze patiënte was opgenomen omdat ze een nieuwe heup kreeg. Ze gaan dan een heel proces in en moeten revalideren. Dit ging bij ons in het ziekenhuis goed, op de laatste dag liep deze mw al met krukken. en kon zich zelfstandig voortbewegen.
Van te voren was gevraagt of ze thuiszorg wilde hebben en dit wilden ze graag want het waren al oudere mensen en de echtgenoot had ook al wat hartproblemen waardoor hij niet zoveel meer kon.

Er was vanuit het ziekenhuis geregeld dat deze mw. elke dag thuiszorg kreeg, en er was een bed geregeld dat in de woonkamer kon staan, zodat ze nog geen trap hoefde te lopen. Daar was ik de vrijdag de hele dag mee bezig geweest, om dit voor de maandag erop te realiseren. Echtgenoot was het overal mee eens.

Toen ik s maandags weer kwam, was er in de avondrapportage van zaterdag al geschreven, dat hij het er niet mee eens was om z'n vrouw s maandags op te halen want hij zag het niet zitten dat zijn vrouw weer naar huis kwam.

Ik s morgens gebeld en uitgelegt dat hij het er vrijdags mee eens was. Ik heb zelfs m'n afdelingshoofd erbij gehaald. En toen is er besloten om zijn vrouw nog 1 nachtje te laten blijven, maar dat hij z'n vrouw de volgende dag beslist op zou komen halen. Waar ik echt niet tegen kon was dat hij zei:dat we ze anders maar in de wei moesten zetten omdat hij het vertikte om z'n vrouw op te halen.

Snappen jullie dit?
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Habakuk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Habakuk » 01 feb 2007 20:46

Ik werk reeds 6 jaar in de zorg,
eerst 3 jaar in een verpleeghuis/ geriatrie en jongeren-somatiek,
daarna een 1,5 ouderen somatiek.
Nu reeds al weer 1,5 jaar werkzaam als sociaal pedagogisch verzorgende binnen de maatschappelijke opvang. REcht heel leuk werk, maar soms mis ik het verpleeghuis best, al was het daar wel ongelooflijk hard werken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 feb 2007 00:05

Pfff, vanavond was mijn eerste avond als 'vol''tijdens een avonddienst, dus niet als overgepland.
Het kostte me veel energie, maar het was geweldig! Om te zien hoe die gasten mij gewoon totaal niet als stagiaire meer zien, het was super!

En wat jij zegt Kipje, over mensen die niet oppgehaald worden, herken ik wel bij mij bij de jongeren.
Jongeren horen niet meer in de psychiatrie thuis, dus moeten ze naar huis of overgeplaatst naar bijv een jeugdhulpverleningsinstelling. Maar ouders willen het kind niet thuis, dus doen er alles aan om het kind bij ons te houden. Zitten wij met een gedragsgestoorde jongere, die totaal geen psychitrische klachten heeft...
En tja, je kunt zo'n kind van 14 niet zomaar in de wei zetten :)
Lastige situaties idd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mauren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mauren » 02 feb 2007 03:27

Hoi hoi!
leuk zo'n topic over mensen die werken in de zorg.
was wel geïnterresseerd dus heb alle bladzijde's maar efffe gelezen :roll:
maar leuk om te lezen!!
ik zelf werkte ook in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. echt keigaaf!!
Maar zoals jullie misschien al weten, zit ik al 2 jaar in de ziektewet! :|
maarja, ik hoop ooit eens weer te gaan werken in de zorg!

en psychiatrie is voor mij herkenbaar uit eigen ervaring :oops: :oops:

succes joh allen met het werken in de zorg!
groetjes mauren

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 feb 2007 13:38

ik heb een sollicitatiebrief gestuurd gister :P Dacht beter te vroeg dan te laat, heb nml nog tot april verlof :wink: Nu maar hopen dat ze me gaan uitnodigen voor een gesprek, wil het liefste om en om het weekend nachten gaan werken in de thuiszorg....

En volgende week vrijdag heb ik een gesprek over mijn huidige contract of ik minder kan gaan werken. Maar omdat ze nogal vaag doen en het telkens over mijn plichten en onmogelijkheden icm de opleiding praten heb ik maar alvast naar andere vacatures uitgekeken, als Vig-er. Ben erg benieuwd!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 feb 2007 19:11

ik werk vanaf vandaag in een klooster!!! echt helemaal geweldig er zijn 19 nonnen die in zorg zijn de rest kan alles nog zelf!.
ik moet alleen ontzettend aan die namen wennen ze hebben allemaal een latijnse naam en zeker niet de makkelijkste!
maar dit half jaar ga ik het ontzettend naar mijn zin hebben!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 28 feb 2007 20:08

woehhh dat lijkt mij ook gaaf Liefie! hoe kom je op t idee om daar heen te gaan joh! gweldig!!
succes!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 feb 2007 21:45

het klooster hoort bij de stichting waar ik werk!! in brabant heb je heel veel nonnen.
Dus werd ik daar weggezet ik zag eerst tegen op maar ben na een dag helemaal verkocht!!
Dus gaat helemaal goed komen. Ik zal jullie op de hoogte houden :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 mar 2007 11:20

Wat leuk joh!! Succes met de namen, lijkt me ook wel pittig allemaal latijn, maar wel erg leuk! :D

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 mar 2007 11:35

Leuk, liefie!
Ik moet morgen een ochtendje meelopen op een KDC in Leerdam. Aansluitend heb ik gelijk een tweede sollicitatiegesprek daar. Waarschijnlijk heb ik dus een nieuwe baan! :)
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 mar 2007 17:01

Dat zou top zijn, Daphne. Enne, liefie, apart, maar wel erg leuk!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 mar 2007 19:05

En hoe is het gegaan daphne???

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2007 20:58

Morgenavond om 21 uur heb ik een sollicitatie gesprek... ben benieuwd hoe dat verloopt.

Heb trouwens besloten om niet verder te gaan met de opleiding, moest persé 32 uur in de week werken.... jammer, maar ik ga liever voor 2 daagjes in de week of als oproepkracht ergens aan de slag, dan maar een niveau lager, ik ben dan wel meer thuis bij mn dochter :wink:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 mar 2007 09:20

Ik zie nu je vraag pas... 8)
Ik vond het zelf niet echt leuk. Ik miste de leuke sfeer van mijn huidige werk. Bovendien was er veel oud materiaal en oudere medewerkers. Er moest nog een meisje meelopen en die is het geworden. Ik baal er wel van dat ik geen nieuwe baan heb, maar ik vind het niet erg dat deze baan niets geworden is... 8)
Afbeelding

Terug naar “Archief”