Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 nov 2006 14:42

Wat objectiviteit betreft...jij bent zeker ook zo iemand die wil dat de politie notoire veelplegers niet extra in de gaten houdt maar aan goudeerlijke mensen evenveel aandacht besteed. ;-)

In de gaten houden mag best. Maar veelplegers harder straffen voor hetzelfde vergrijp is inderdaad absoluut not done.

Overigens vraag ik me nog steeds af of er dan echt niet een soort modereerprotocol bestaat. Dat zou ook jullie een hoop van dit soort discussies schelen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 22 nov 2006 15:05

Ja, we hebben wel afspraken gemaakt en die zijn vastgelegd. Een deel staat hier: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=313671#313671 en hier: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=313662#313662

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 feb 2007 05:16

Meer een tip of suggestie dan een ter-verantwoording-roeping:
Zouden jullie op het forum kunnen aangeven wanneer iemand gebanned is? Ik vind het niet fijn hier achter te komen op het moment dat je opmerkt dat ze er wel érg weinig zijn. Terwijl als je even in een ban-meld-topic aangeeft dat die-en-die gebanned zijn, iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
(dit is idd wat ook op bijv. credible.nl gebeurd, en daar werkt het prima).

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 26 feb 2007 09:13

Dat lijkt zo op een virtuele schandpaal heh.
Dat willen we ze besparen. ;-)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 feb 2007 10:05

Best een goed idee, dan weet men ook, dat men even geen pb kan sturen, anders vraag je je af waarom er geen reactie komt :wink:
Het is ook handig om er dan bij te zetten waarom, heb ik wel eens ergens gezien, dan weet iedereen wat niet geaccepteerd wordt 8)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 26 feb 2007 10:31

En vervolgens een massale discussie over de ban...nein danke ;-)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 feb 2007 11:05

Dat is dan iets wat verboden kan worden, gewoon een gesloten topic, kan niemand reageren :wink:

Technico

Berichtdoor Technico » 26 feb 2007 11:49

Dan krijg je waarschijnlijk weer een overvloed aan pb's. Ook niet handig. Maar het is inderdaad ook niet echt super om viavia dat soort dingen te horen. Nuja, ik neem aan dat het om een tijdelijke gaat. Dus wat dat betreft...

Collateral

Berichtdoor Collateral » 26 feb 2007 11:54

henkie schreef:En vervolgens een massale discussie over de ban...nein danke ;-)

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat je die bui al ziet hangen. ;)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 feb 2007 11:54

aaaah daarom gebeurt het stiekem! <:0 :-oo
(oke, dat was niet lief. Maar ik vind een beetje vreemd dat je als discussie-forum-baas bang bent voor discussie. Bovendien kun je zelf altijd bepalen of je ingaat op zo'n discussie ;).)

Bovendien, ik ben mod op credible - en daar zijn niet veel discussies over een ban, behalve wanneer het een twijfelgeval betreft. En wanneer de andere users een punt blijken te hebben in hun kritiek op de ban, zijn we niet te beroerd om deze weer in te trekken (zoals vorige week nog is gebeurd).
En, wat ik vooral een nadeel vind, is dat je niet weet of het een permanente of deeltijd-ban betreft.. Geven jullie daar (omdat je geen discussie wil op het forum) wel antwoord op via pb? :)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 feb 2007 11:56

Collateral schreef:

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat je die bui al ziet hangen. ;)

en waarom? Als een ban terecht is, en volgens de regels van het forum, waarom zou er dan kritiek op komen?

(btw: dit is niet om indirect kritiek te hebben op de bans van Aragorn en Rafaell)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 feb 2007 11:58

Dan moeten er wel eerst duidelijke banregels zijn, wanneer je gebanned wordt of dat dit gebeurd op basis van 'nu zijn we het zat'. Als je het duidelijk maakt door een soort 'rechtsysteem' kan er ook geen discussie zijn.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Collateral

Berichtdoor Collateral » 26 feb 2007 12:01

Hippieblijhoofd schreef:en waarom? Als een ban terecht is, en volgens de regels van het forum, waarom zou er dan kritiek op komen?

Inderdaad: als...

(btw: dit is niet om indirect kritiek te hebben op de bans van Aragorn en Rafaell)

Oh, zijn die gebanned dan? :mrgreen:

Technico

Berichtdoor Technico » 26 feb 2007 12:01

Vergeet niet dat RW en credible een groot verschil hebben, en dat is dat RW veel closer is. Dat betekend dus concreet dat mensen er eerder over zullen vallen als er iemand gebanned wordt ed. Ik zie zo voor me dat over deze 2 leden iig aardig wat afgediscussieerd gaat worden als het publiekelijk wordt gemaakt.
Wat overigens nog niet rechtvaardigd waarom het in stilte gebeurt. Mi is het niet meer dan terecht dat we openheid van zaken krijgen. Misschien juist wel omdát we een redelijk hechte groep vormen...

@Coll: :mrgreen:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 feb 2007 12:07

Raido schreef:Dan moeten er wel eerst duidelijke banregels zijn, wanneer je gebanned wordt of dat dit gebeurd op basis van 'nu zijn we het zat'. Als je het duidelijk maakt door een soort 'rechtsysteem' kan er ook geen discussie zijn.

jamaar jamaar, er zijn pas allemaal muziek-topic-regels gemaakt! :shock:
hum. Ik leefde al die tijd in de veronderstelling dat op refoweb ook wel ergens een stoffige faq was, ofzo :shock: *neemt gedesillusioneerd afstand van dat idee*

@Collateral: :schaterlach:

Terug naar “Archief”