De Kinderopvang

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 feb 2007 13:09

liisje schreef:tja soms gebeurt dat gewoon dat er gelijk een kindje komt bij ons was dat ook het geval

Volgens mij gebeurt dat niet 'gewoon', er moet toch iets gebeuren voordat er een kind komt :? En als je liever niet gelijk kinderen wilt krijgen, dan neem je voorzorgsmaatregelen, hoe dan ook.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 feb 2007 13:21

rosalie83 schreef:
paprikameisje2 schreef:dat eerste meen ik serieus!!!! als kinderen waterpokken hebben hoor je vaak ouders die zeggen dan druk ik mijn kleintje een dag bij jullie door de deur... hebben ze het weer gehad!!! quote]
Ah kom op, dat meen je toch niet echt hè? Je gaat je kind toch niet bewust ziek laten worden??

Tja... dan moeten we de discussie over inenten maar weer boven tafel halen... t gebeurt echt rosalie..... K hoor het vaak bij mij op school!!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 feb 2007 13:25

paprikameisje2 schreef:Tja... dan moeten we de discussie over inenten maar weer boven tafel halen... t gebeurt echt rosalie..... K hoor het vaak bij mij op school!!!

Je gezonde kind brengen naar iemand waar een kind waterpokken of zo heeft, heeft niets met inenten te maken!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 feb 2007 13:33

graag on-topic blijven!! dus over de kinderopvang!

sluisje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sluisje » 24 feb 2007 13:53

Waarom denkt iedereen altijd aan de nadelen van kinderopvang? Ik lees net een heel stel reacties, het kan zo vies zijn en zo... ja en? stop je kinderen in de zandbak thuis dan zijn ze toch ook vies?

Denk eens aan de voordelen! Ze leren er andere kinderen kennen en leren er spelen, delen, vriendjes maken en ga maar door. Ook is het ontmoetingsplek voor moeders en zelfs vaders. het is voor ieder een voordeel! Niet?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 feb 2007 13:56

.... en met z'n allen betalen we een hoop geld voor die 'voordelen'... Met de kinderen van de buren spelen ze gratis :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 feb 2007 13:57

Haai schreef:.... en met z'n allen betalen we een hoop geld voor die 'voordelen'... Met de kinderen van de buren spelen ze gratis :wink:

als die kinderen ebben... :lol:

Ik denk wel dat het voor sommige mensen een uitkmost is... denk aan de eenoudergezinnen die geen andere keus hebben....

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 feb 2007 14:00

Natuurlijk zijn er ook voordelen, maar dan denk ik liever aan een peuterspeelzaal dan een creche.

liisje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liisje » 24 feb 2007 14:02

rasalie 83
oke het gebeurd niet "zomaar"maar wij hebben het in de handen van God gelegd of we gelijk zwanger zouden worden of dat het lang(er) zou duren of helemaal niet..

Maar om dan toch even on topic te blijven : ik vind het niet niet erg om mijn "cariere"even in de diepvries te zetten en zo dus 4 jaar volledig voor eigen kinderen te kunnen zorgen en dan kinderen opvangen van anderen en vrijwilligerswerk (zo ben je ook nuttig voor de samenleving)

na deze 4 jaar (voor de jongste dan) kan ik weer werken de kinderen blijven dan 3 dgn per week over en eventueel 2 uurtjes naschoolse opvang op die dgn tot papa thuis is..

dit is mijn bewuste keuze niet omdat ik dagopvang niet goed zou vinden maar omdat ik bepaalde ideeen over opvoeding heb die een dagopvang mij niet kan bieden.. maar 1a 2 dagen in de week zie ik geen problemen mee alleen hebben wij er bewust voor gekozen de eerste 4 jaar een goede veilige basis te geven en di egeef je het beste thuis....

en even over die waterpokken? hoe jonger een kind is hoe minder last hij/zij er van heeft en voor meisjes is het zelfs gevaarlijk om het te krijgen wanneer zij zelf zwanger zou zijn(voor het ongeboren kind dan)
dus ja ik was blij dat mijn kids het via de creche van de kerk opgelopen hebben welliswaar perongeluk maar ik zou er ook voor gekozen hebben om ze te laten spelen bij andere besmette kids.....
geloven is op jezus vertrouwen!
ook als je hem niet begrijpt.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 feb 2007 14:03

Natuurlijk zal het voor sommige mensen de enige goede oplossing zijn. Maar als ik bedenk dat ik ook meebetaal aan de kinderopvang van die tweeverdieners met een dikke auto.... Dat vind ik minder. Als ze dan zo graag allebei willen werken laat ze dan ook zelf voor de kosten die dit meebrengt opdraaien. Voor een alleenstaande ouder die moet werken is dat wat anders natuurlijk, daar wil ik best aan meebetalen :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 feb 2007 14:15

liisje schreef:na deze 4 jaar (voor de jongste dan) kan ik weer werken de kinderen blijven dan 3 dgn per week over en eventueel 2 uurtjes naschoolse opvang op die dgn tot papa thuis is...

Dan heb je wel een gat in je cv.

liisje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liisje » 24 feb 2007 14:19

[quote]Dan heb je wel een gat in je cv.[/quote]

klopt maar die is in mijn geval opgelost door gastouderschap en vrijwilligerswerk en dat is zo geregeld dat dan papa thuis is wanneer ik weg ben.

heb je geen gat in je cv als je eerst werkt en dan pas kids "krijgt".

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 24 feb 2007 16:01

De zoveelste discussie hierover...Ik studeer nu en hoop later ook een goede baan te krijgen. Die houdt onmiddelijk in dat ik wel moet blijven werken wil ik mijn registratie niet verliezen. En het lijkt me ook hartstikke leuk om te werken. Ik studeer dit niet voor niets, wel met enig doel natuurlijk. Net als een ander graag een toekomst voor zich ziet met kindertjes thuis zie ik een toekomst voor me als goede hard werkende moeder :) Mijn talenten kan ik natuurlijk ook op ander vlak gebruiken! Ik wil later zeker kinderen en die gaan netjes naar de kinderopvang. Ik zie het zielige daar niet van in tenzij het natuurlijk te veel wordt. Maar vijf dagen parttime werken vind ik prima. Ik ontplooi me graag naast het moederschap en ik zou werkelijk een slechte moeder zijn als ik niet zou werken :)! Daar ben ik veels te ambitieus voor! Het is zo belangrijk om ook gewoon je eigen dingen als moeder en echtgenote te hebben ipv alleen maar over luiers praten enzo haha. En als ik mn kinderen naar de opvang breng ben ik niet per definitie een slechte moeder..Ik houd net zoveel van mijn kinderen als jullie hoor! Er is alleen meer op de wereld dan moeder zijn.. Maar goed dat iedereen zijn/haar taken anders ziet, dan is er overal waar iemand nodig is een plek vervuld. Ik ben overigens zelf ook vijf dagen per week naar de chreche ( en geen christelijke :) geweest. Wel parttime overigens. Niet omdat mn moeder MOEST werken maar omdat ze gestudeerd had en genoot van haar werk. En ik ben er niet slechter op geworden :) Ik ben er zelfstandig door geworden! Maar goed, iedereen moet maar doen wat hij/zij goed acht..Alleen vind ik het kort door de bocht om te zeggen dat al die kindertjes uit de opvang zielig zijn en half verwaarloosd worden door hun carrierejagende ouders..

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 24 feb 2007 16:05

liisje schreef:
Dan heb je wel een gat in je cv.

klopt maar die is in mijn geval opgelost door gastouderschap en vrijwilligerswerk en dat is zo geregeld dat dan papa thuis is wanneer ik weg ben.

heb je geen gat in je cv als je eerst werkt en dan pas kids "krijgt".

Het ligt er maar net aan wat voor werk je hebt..Bij veel banen kan je het na vier jaar bekijken want dan is alles allang weer vernieuwd..Mag je weer hele cursussen gaan doen enzo..

liisje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liisje » 24 feb 2007 16:27

@lorijntje
naar mijn mening ben je GEEN slechte moeder wanneer je werkt en je kind 5 dagen parttime of 2 a 3 hele dagen per week naar kinderopvang brengt. kan zelfs heel positief zijn!!!!!

als ik een hele goede baan had waar ik (redelijk) veel mee verdiende had ik dat misschien ook gedaan. Maar bij mij is het gwoon goedkoper wanneer ik thuisblijf als wanneer ik opvang regel.. daar komt bij dat ik zelf geen goede herinneringen heb aan het vele weg zijn van mijn moeder.

daarom heb ik MIJN keuze gemaakt om thuis te blijven..
wanneer ik er echt op tegen geweest zou zijn om te gaan werken als moeder zou ik dan kinderen van andere werkende moeders opvangen?

nogmaals ieder doet wat hij/zij denkt wat goed is de een blijfd thuis de ander gaat werken.
en ieder bepaald zelf wel hoe veel/vaak de kids weg zijn....

Terug naar “Archief”