Zijn er nog meer meiden met dit probleem?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Zijn er nog meer meiden met dit probleem?

Berichtdoor *Annette* » 06 feb 2007 20:19

Ik vind ik eng om een tampon te gebruiken. Toen ik deze toch gebruikte omdat het op dat moment echt eventjes niet anders kon omdat ik toch ook heel graag mee wou, en ik de tampon eruit wou halen, en ik voorzichting aan het touwtje trekte deed me dit gigantisch zeer, de tampon wou er niet uit, er zat een soort sliert dwars over het uiteinde van de tampon. Toen ik eventjes keek met een spiegeltje zag ik dit. Ik raakte helemaal in paniek! Begon helemaal te trillen, met moeite kreeg ik het soort sliert er vanaf geduwd. Als ik met mijn vinger voel, dan zit er gewoon een soort sliert dwars over mijn vagina. Met inbrengen van de tampon heb ik nergens geen last van. Ik weet niet wat dit is. Wat voor gevolgen heeft dit met evnt. geslachtgemeenschap, bevalling etc? Ik durf absoluut niet naar de huisarts :( :| :( ! Durf het ook niet tegen m'n moeder te zeggen en haar evnt. om advies te vragen. Kan iemand mij misschien hier zijn ervaring over vertellen, wat zij ermee heeft gedaan o.i.d.? Alvast bedankt :) !

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 06 feb 2007 20:24

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 21 feb 2007 14:14

Het enige advies dat ik je wil geven is ga naar je huisarts, hij is wel wat gewend en trouwens neem je moeder in vertrouwen en ik denk dat die het zelfde zal zeggen en desnoods ga je samen :wink: .

Doen hoor en Sterkte,
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

bride

Berichtdoor bride » 22 feb 2007 09:23

Beste Annette,

ik zou zeggen, snuffel eens rond op www.vaginismeforum.nl. misschien zijn er daar meer vrouwen die je daar iets over kunnen vertellen.

bride

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 22 feb 2007 14:32

Hey!

Ik zou je best wel wat goede raad willen geven!
Alleen wat bedoel je met die sliert? Wat voor sliert? Was het huidachtig, of slijmachtig? Was het die sliert die het tegen hield?
Was het de eerste keer dat je een tampon gebruikte? Want zo'n eerste keer doet altijd pijn, bij mij tenminste heel erg! Je moet ook zeker wel ff oefenen :wink:
En was je tampon er ook wel aan toe om er al uitgehaald te worden? Want als hij nog te droog is, sorry voor dit smakelijke verhaal, dan doet het ook extra pijn!

Ik snap wel dat je het lastig en moeilijk vind om naar je huisarts te gaan, beetje kwetsbaar dan he! Maar ja je moet maar goed bedenken dat je dan wel meer zekerheid hebt. En als je nu niet gaat en er later nog meer last van hebt, dan verzeker ik je, dan heb je spijt!

Blijf vooral rustig en haal adem....het komt vast wel goed!

bride

Berichtdoor bride » 22 feb 2007 16:44

Ik weet dus niet wat het is, maar doe er wel iets mee. Veel meiden op het vaginismeforum zijn vaginistisch geworden door een gebeurtenis, of dat er om de een of andere reden zich bij de vagina spanning opbouwt... en ik zeg je, dat zijn geen prettige en leuke verhalen. Wanneer jou huisarts je kan geruststellen en vertellen wat het is, scheelt dat voor jou misschien wel voor het hebben van seks.
Misschien is het wel ee randje van je maagdenvlies, ik weet het niet.
maar blijf er niet mee lopen.

veel suc6 ermee!!

bride

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 22 feb 2007 18:12

[quote="-petje af-"]Hey!

Ik zou je best wel wat goede raad willen geven!
Alleen wat bedoel je met die sliert? Wat voor sliert? Was het huidachtig, of slijmachtig? Was het die sliert die het tegen hield?
Was het de eerste keer dat je een tampon gebruikte? Want zo'n eerste keer doet altijd pijn, bij mij tenminste heel erg! Je moet ook zeker wel ff oefenen :wink:
En was je tampon er ook wel aan toe om er al uitgehaald te worden? Want als hij nog te droog is, sorry voor dit smakelijke verhaal, dan doet het ook extra pijn!

Ik snap wel dat je het lastig en moeilijk vind om naar je huisarts te gaan, beetje kwetsbaar dan he! Maar ja je moet maar goed bedenken dat je dan wel meer zekerheid hebt. En als je nu niet gaat en er later nog meer last van hebt, dan verzeker ik je, dan heb je spijt!

Blijf vooral rustig en haal adem....het komt vast wel goed![/quote]

Twas niet me eerste keer dat ik een tampon gebruik, heb al paar keer eerder n tampon gebruik, had het toen ook al. De tampon was toen nog wat droog, dacht ook eerst dat het daardoor kwam. Was me er niet bewust van dat het misschien iets kon wezen. Nu zit ik er eigenlijks best wel over in. En de laatste keer dat ik een tampon gebruikte was die echt helemaal vol. Tkwam dr al doorheen. En toen was het ook zo, toen dacht ik echt ja het komt gewoon omdat die sliert daarzit!

Nu nog ff over de sliert, weet anders gewoon ff niet hoe ik het noemen moet. Tis een huidachtige sliert, als ik tampon inbreng heb ik geen last van de sliert, maar als ik de tampon eruit wil halen dan komt de sliert dwars over de onderkant te liggen, dus hij kan er niet eerder uit als die sliert eraf is. En als ik met mn vinger voel dan voel ik ook dat er een sliert zit.

Na de huisarts toe durf ik echt absoluut niet! Misschien dat ik nog eens de moed krijg om het toch tegen me moeder te zeggen en een afspraak te maken bij de huisarts. Hoop het maar!! Op dit moment zie ik dat absoluut niet zitten![/quote]
Wat de toekomst brengen moge........

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 22 feb 2007 20:21

Het is waarschijnlijk niks ergs, maar een strengetje van vlees over de vagina-opening. Het komt vaker voor. Mijn zusje heeft het ook gehad en bij haar is het in het ziekenhuis weggehaald, een kleine ingreep.

Uit de refoweb-vragebrubriek:
Vraag:

Ik ben een meisje van 19 jaar en ik heb een vraagje over het maagdenvlies. Bij mij zit er een stukje weefsel dat dwars over de ingang van de vagina loopt. Tampons kunnen er alleen in en uit door hem helemaal aan de linkerkant in de brengen en uit te halen. Toen ik dit nog niet wist trok ik gewoon aan het touwtje, maar de tampon bleef zitten bij de ingang omdat het bleef 'haken' achter het weefselrandje en het deed vreselijk veel pijn. Nu ben ik er achter gekomen dat er dus een weefselrandje dwars over mijn vagina loopt. Is dit normaal en hoe moet het met eventueel geslachtsgemeenschap later? Moet het vanzelf scheuren of moet ik het weg laten halen? Het is namelijk erg dik, het gaat niet zomaar kapot volgens mij. Alvast bedankt!
Antwoord:

Wat je mij beschrijft heb ik eenmaal eerder gezien. Wanneer deze weefselstreng erg dik is, zal deze inderdaad niet zomaar scheuren. Het kan ook hinderlijk zijn bij geslachtsgemeenschap (pijn of de penis kan niet in de schede). Het is raadzaam om een dikke streng chirurgisch te laten verwijderen. Ik raad je aan om naar je huisarts te gaan, deze zal je naar verwachting verwijzen naar een vrouwenarts/gynaecoloog.

Groeten,
José de Jongh-van Hoof, huisarts
Datum: 8 -01- 2007

Waarom wil je er niet mee naar de huisarts? Zo erg kan dat toch niet zijn?
Als je ervanaf wilt, zul je toch moeten, lijkt me.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 feb 2007 20:24

Ik ken ook iemand die dit had, het komt blijkbaar vaker voor. Dus even de tanden op elkaar en naar de huisarts...

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 23 feb 2007 04:56

En troost je, een huisarts bijt niet, kijkt er waarschijnlijk niet eens gek van op en heeft veel meer gezien dan je denkt!

(PS: dan ga je toch zonder het tegen je moder te zeggen? Kan achteraf toch altijd nog?)
A smile costs nothing, but gives much

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 26 feb 2007 21:49

Idd gewoon naar de huisarts gaan, die vind het echt geen gekke vraag!!!

Terug naar “Archief”