Optimatus schreef:Lijkt mij reden voor ontslag.
Waarom? Hij doet zijn werk toch?
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Door mensen bewust te kwetsen?
Even een zijsprong: Stel nou voor dat John en Wout hun geadopteerde zoontje komen aangeven bij de burgerlijke stand en de ambtenaar begint met dit soort praat. Neem me niet kwalijk, maar ik zou dat niet tolereren.
Als je bepaalde werkzaamheden om principiële redenen niet kunt of wilt uitvoeren, dan moet je op zoek gaan naar een andere baan.
parsifal schreef:Optimatus schreef:Door mensen bewust te kwetsen?
Even een zijsprong: Stel nou voor dat John en Wout hun geadopteerde zoontje komen aangeven bij de burgerlijke stand en de ambtenaar begint met dit soort praat. Neem me niet kwalijk, maar ik zou dat niet tolereren.
Als je bepaalde werkzaamheden om principiële redenen niet kunt of wilt uitvoeren, dan moet je op zoek gaan naar een andere baan.
Van de burgerlijke stand mag je verwachten dat ze hun werk zonder veel beletsel uitvoeren. Daar ben ik het mee eens. Hun werk is echter het administratieve deel en eventueel het voorlichtende deel. Dat blije praatje bij een bruiloft is geheel ter eigen invulling. Ik denk dat een ambtenaar om het even kort te zeggen best als een notaris mag aanpakken. Voorlezen wat wettelijk verplicht is. Alles laten ondertekenen en zonder felicitatie weglopen. Als het paar dan toch een toespraak wil, dan moeten ze er op rekenen dat de ambtenaar zijn mening geeft en een afkeurende mening geven kan best binnen de wet. De ambtenaar is geen entertainer.
Optimatus schreef:
En dan iemands trouwdag verzieken?
sela schreef:heb je uberhaupt al wel een leuke toespraak van een trouwambtenaar gehoord?
Anders wordt het bij nieuwe aanwerving van trouwambtenaren. Zij worden geacht de wetgeving te kennen voordat zij solliciteren en als zij daarin een rol willen spelen zullen ze die wet dan ook in zijn geheel moeten uitvoeren.
Optimatus schreef:johannes1 schreef:Optimatus schreef:Ik denk, dat als je trouwambtenaar wilt worden, maar geen homohuwelijken wilt afsluiten, je dan maar geen trouwambtenaar moet worden.
Als je niet tegen bloed kunt, moet je niet op een ambulance willen rijden.
Als je niet tegen hitte kunt, ben je niet geschikt als brandweerman.
Als je kleurenblind bent, kun je geen piloot worden.
Als je niet van katten houdt, moet je niet in een dierenasiel werken.
Simpel toch?
ik denk niet dat je lichamelijke "tekortkomingen" moet gaan vergelijken met principes, optimatus.
Stel nou dat ik principieel zou weigeren Hersteld-Hervormden en Bulgaars-Orthodoxen in de echt te verbinden. Dat zou toch even belachelijk zijn?
johannes1 schreef:Optimatus schreef:johannes1 schreef:Optimatus schreef:Ik denk, dat als je trouwambtenaar wilt worden, maar geen homohuwelijken wilt afsluiten, je dan maar geen trouwambtenaar moet worden.
Als je niet tegen bloed kunt, moet je niet op een ambulance willen rijden.
Als je niet tegen hitte kunt, ben je niet geschikt als brandweerman.
Als je kleurenblind bent, kun je geen piloot worden.
Als je niet van katten houdt, moet je niet in een dierenasiel werken.
Simpel toch?
ik denk niet dat je lichamelijke "tekortkomingen" moet gaan vergelijken met principes, optimatus.
Stel nou dat ik principieel zou weigeren Hersteld-Hervormden en Bulgaars-Orthodoxen in de echt te verbinden. Dat zou toch even belachelijk zijn?
kan je je principe onderbouwen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten