Berichtdoor Leej » 28 mar 2007 13:36
Vriendschap is idd niet makkelijk...ik heb een aantal keren goede vriendschap gehad en ik was toen zo'n type dat gelijk alles op tafel gooide....dit heb ik inmiddels wel afgeleerd. Ik ben er ook achtergekomen dat ik niet zo'n hartsvriendinnen-figuur ben. Ik moet gewoon op z'n tijd weer alleen zijn. Ik heb dus meestal oppervlakkige vriendschap, ik heb geen specifiek iemand die alles van mij weet. Maar ik ben hier tevreden mee. Ik weet niet wat je graag wilt: een berg oppervlakkige vriendinnen of één goeie vriendin?
Contact leggen is moeilijk, dat zit meestal in je of niet. Zelf heb ik altijd al een hele planning in mijn hoofd wat ik allemaal ga zeggen, maar het komt er lang niet altijd uit (dit vooral over serieuze/moeilijke dingen). Ik probeer het dan altijd maar via de mail, sms, e-card of gewoon een kaartje. Het klinkt goedkoop, maar de mensen waarderen het enorm en jij hebt je hart 'uitgestort'.
Je moet idd aan je échte vriendin vertellen wat je hebt, waarom je bepaalde dingen moeilijk vind enz. Zij kunnen begrip tonen, en weten hoe ze met je om kunnen gaan. Dat is niet makkelijk, probeer het met een brief of mail.
Sterkte...
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden