Volgens mij wordt als er een beroep uitgebracht is dit altijd via de (kerkelijk) media bekend gemaakt. Als het om een stemming gaat niet. Dus als er gestemt is lijkt me dat het in de media had kunnen staan.
BJ schreef:Volgens mij wordt als er een beroep uitgebracht is dit altijd via de (kerkelijk) media bekend gemaakt. Als het om een stemming gaat niet. Dus als er gestemt is lijkt me dat het in de media had kunnen staan.
Misschien bestaan er in deze beroepsgroep ook 'wandelgangen'?
Hmmm, inderdaad geheime beroepen bestaan niet. Een beroep is altijd openbaar, want eerst moet het 2x aan de gemeente bekend gemaakt worden wie er op tal staat. Waarna de stemgerechtigde leden in een stemmingsvergadering hun keuze maken. Daarna wordt er een beroep op de gekozene uitgebracht.
Daarnaast is het fout dat buiten de gemeente om het al bekend is wie er op 2-tal komt of staat. De gemeente hoort als eerste na de kerkenraad geinformeerd te worden en apeldoorn hoort het als laatste.
Maar een ander puntje wat mij bezighoud. De 1 na de ander hoor je over het op 2-tal stellen van kand. Huijgen. Maar hoe om te gaan als er kandidaten al anderhalf jaar rondlopen zonder een beroep te krijgen? De kerken hebben ook daar in hun verantwoordelijkheid neem ik aan?
Ik weet dat er in het verleden kandidaten zijn geweest die geen beroep kregen. Een van die kandidaten is op een gegeven moment aan de slag gegaan als predikant binnen een bejaardentehuis (geestelijkverzorger). Hij is toen door de plaats waar dit bejaardentehuis staat als tweede predikant beroepen en bevestigd en daarna direct afgestaan voor het werk in het bjaardentehuis. Waardoor hij dus officieel predikant is kunnen worden zonder een echte eigen gemeente. Dus er zijn wel mogelijkheden.
CGK<3 schreef:Als zoon van een TUA-professor kan ik zeggen een vrij betrouwbare bron te hebben. Maar als er verder niks bekend is zal ik mijn mond houden.
CGK<3 schreef:Als zoon van een TUA-professor kan ik zeggen een vrij betrouwbare bron te hebben. Maar als er verder niks bekend is zal ik mijn mond houden.