Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

karyna kyra
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor karyna kyra » 18 feb 2007 12:11

ik ben al 23 jaAR moeder en houd veel van mijn kinderen maar een droom of vurige wens is het nooit geweest.
in die tijd deed je wat er verwacht werd je trouwde kreeg drie vier jaar later kinderen en zo ging et bij mij ook.
niet dat de kinderen niet gewenst waren zeer zeker wel maar het kwam niet in je op om te zeggen ik wil geen kinderen.
zeker bij mij niet ik werd toch al gezien als raar en vreemd en wilde zeker niet nog meer afwijken van het patroon normaal.

na mijn scheiding ben ik op nieuw getrouwt en uit dat huwlijk is een kind geboren een bewust geplant kind omdat wij het wilde niet omdat het verwAcht werd.
niemand verwachtte nog dat wij kinderen zouden krijgen maar we wilde het zo graag en hebben besloten het te proberen.

het is niet zo dat het laatste kind welkomer is of meer geliefd want zo is het niet maar hij is wel bewust gekozen door ons terwijl de oudste zijn gekomen uit een soort van plichtsbesef
niemand verdwaalt op een rechte weg

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 18 feb 2007 13:12

Moeder worden lijkt me iets heel vreemds. Natuurlijk groei je daar ook wel naar toe.
Ik denk wel heel vaak dat ik het erger zou vinden om geen kinderen te krijgen dan nooit te trouwen (ook een rare gedachte eigenlijk :) ). Maar allebei zou ik het denk ik niet willen buiten de ideale omstandigheden om. Voor jezelf zorgen in moeilijke situaties gaat nog wel, maar een verantwoordelijkheid erbij hebben dan... nee, ik weet het niet.
Van allebei heb ik zoiets van 'ik wacht het allemaal wel af en als het ooit komt is het zeker welkom, komt het niet dan is het jammer maar dan zijn er ook belangrijkere dingen (zoals mijn relatie met God, dat staat er natuurlijk boven of naast of hoe je het ook wilt noemen. Maar om even aan te geven dat het niet mijn grootste prioriteit heeft)'.
Kort gezegd dus: 'Leuk als het komt, ik zal t met beide handen ontvangen, maar niet noodzakelijk voor mijn geluk'.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 18 feb 2007 20:53

mini schreef:Ik denk wel heel vaak dat ik het erger zou vinden om geen kinderen te krijgen dan nooit te trouwen (ook een rare gedachte eigenlijk :) ).

Grappig, dat heb ik ook. Best raar ja, maar ach.. 8) In de rest van je post kon ik me ook wel vinden, eigenlijk.

Dorothee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorothee » 18 feb 2007 21:05

Ik denk juist dat ik niet trouwen erger zou vinden dat dat ik geen kinderen zou hebben. Het lijkt me namelijk moeilijker om door het leven te gaan zonder iemand van wie je houd en die van jou houdt, die je vertrouwt, veel voor je betekend en alle andere eigenschappen waarvan je wil dat je man / vrouw ze heeft (of zou hebben...), dan wel samen met iemand te zijn zonder kinderen.

Ik kan me er nu ook geen voorstelling van maken hoe het zou zijn om zwanger te zijn, kinderen te hebben enz. Ik voel in ieder geval niet zo de behoefte aan iets van mezelf, een kindje van mezelf. Ik heb nu het gevoel dat ik dan ook met hetzelfde gemak zou adopteren. Niet onverschillig bedoeld ofzo, maar het hoeft niet per se van mezelf, onszelf te zijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 feb 2007 22:02

helemaal met Dorothee eens! Ik vind het heerlijk om getrouwd te zijn, maar aan kindjes heb ik totaal geen behoefte.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 feb 2007 11:19

Hier nog zo iemand :)
Ik ben blij met mijn huwelijk, het is heerlijk zo samen!
Moedergevoelens heb ik nooit gehad. Geen jonge meisjesdroom of zo om een huis vol kinderen te hebben 'later'.
Al vrij jong wist ik dat het niet verstandig is (lichamelijk gezien) om zelf kinderen te krijgen, dus dat speelt misschien ook mee. Ik heb me er dus gewoon op ingesteld dat ik geen bloedeigen kinderen ga krijgen.
Maar adoptiekindjes wil ik weer wel heel graag! Maar dat is meer een gevoel van dat ik kindjes een betere toekomst wil geven, etc.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 19 feb 2007 16:29

Het is nooit een droom geweest om kinderen te krijgen. Wat er al is gezegd, al dat gejank. Ik heb vaak geroepen dat ik ze het liefst het eerste jaar in een kast zou stoppen. Niet dat dan het gejank over is, maar heb je al wel een gedeelte gehad.
Niet echt een gezonde redenatie geweest, maar gewoon duidelijk dat (nog) geen kinderen wilde.
Na mn tijd in het kinderhuis is het compleet veranderd. Jankend of niet, ze zijn ge-wel-dig. Nu heb ik nog niet enorm veel met kinderen die van een ander zijn, wel met kinderen die niemand hebben 8).
En van mezelf? Dat is voorlopig nog niet aan de orde. Het lijkt me mooi, maar het is niet iets waar ik al mijn zinnen op zet. Ik ben geloof ik niet zo'n huisje-boompje-beestje figuur.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 19 feb 2007 19:57

Ik ben dol op kinderen, en wil ze daarom ook heel graag hebben
als ik getrouwd ben. Alleen waar ik nu al het ergste tegenop zie (ben nog helemaal niet getrouwd, geen plannen o.i.d. :oops: ), het zwanger 'worden' en de bevalling.

Als ik nu bij een winkel ben dan word ik vanzelf helemaal toegetrokken naar de baby afdeling. Kan zo wel n hele bult kleertjes etc. kopen... dan denk ik; wou dat ik al een kindje had...... zoveel mooi spul.
Wat de toekomst brengen moge........

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 feb 2007 20:01

Ik wil al een heel tijdje dolgraag kinderen. Vooral rond mijn 18e dacht ik daar nogal eens aan. Daarna is het wegens studie weer wat afgenomen, maar nu ik binnenkort hoop te gaan trouwen, denk ik er toch wel weer vaker aan. Ik vind het geweldig leuk om voor kennissen en familieleden die een baby hebben wat te kopen. Schitterend, al dat kleine spul!
Ik ben niet echt bang voor een bevalling of zo, meer voor het feit of ik wel zwanger kán worden, want dat weet je gewoon niet van te voren. :roll:
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 feb 2007 20:10

Wat leuk dat jullie trouwplannen hebben Daphne! Heb je al een datum? (even tussendoor ;))

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 feb 2007 20:34

Lalage schreef:Wat leuk dat jullie trouwplannen hebben Daphne! Heb je al een datum? (even tussendoor ;))

Nee, nog niet, we moeten eerst zekerheid krijgen over 'ons' huisje. We hebben er één toegewezen gekregen, maar er moet eerst nog naar onze salarissen gekeken worden. Daarna krijgen we wel of geen goedkeuring. Mogen we het hebben, dan gaan we een datum prikken. :wink:
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2007 20:54

rosalie83 schreef:Maar adoptiekindjes wil ik weer wel heel graag! Maar dat is meer een gevoel van dat ik kindjes een betere toekomst wil geven, etc.

dit is absoluut geweldig. Het enige waar ik dan nog wel aan denk is dat jeniet mee kan praten over het gevoel van zwanger zijn..> Dat lijkt mijn namelijk ook erg bijzonder... denk ik hé

lekker wijntje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lekker wijntje » 19 feb 2007 21:09

Hoi, de laatste tijd voor ons trouwen had ik wel heel erg het gevoel dat ik moeder wilde worden. Dit kwam misschien wel meer door het feit dat ik mijn werk beu was, en zag me al heerlijk achter de kinderwagen lopen... maar goed, toen ik dus net 2 weken getrouwd was en al direct zwanger was, viel dat toch best rauw op m'n dak! zo snel, was dus echt de bedoeling niet! Maar goed, oeps, foutje! Nu is het mannetje al 4 en gaat bijna naar school, ik zou hem en zijn broertje niet meer kunnen missen hoor.
Wat wel vervelend was, dan ben je dus net getrouwd en al direct zwanger. Zo heb je zo weinig van elkaar kunnen genieten omdat je in het begin zo moe bent enzo. Dus als ik het over kon doen dan echt niet zo, liever ff samen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 feb 2007 21:14

nonno schreef:Nu heb ik nog niet enorm veel met kinderen die van een ander zijn, wel met kinderen die niemand hebben 8).

Wauw, dat heb je mooi gezegd. Zo ervaar ik het dus ook! Voor kinderen die niemand hebben wil ik mijn huis wagenwijd openzetten, voor mijn part proppen we er dan 8 in ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 feb 2007 21:16

paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef:Maar adoptiekindjes wil ik weer wel heel graag! Maar dat is meer een gevoel van dat ik kindjes een betere toekomst wil geven, etc.

dit is absoluut geweldig. Het enige waar ik dan nog wel aan denk is dat jeniet mee kan praten over het gevoel van zwanger zijn..> Dat lijkt mijn namelijk ook erg bijzonder... denk ik hé

Mja, maar om daarvoor nou zwanger te worden, om erover mee te kunnen praten...? Mijn vriendin is laatst bevallen, maar ondanks dat ik zelf geen zwangerschap en bevalling heb meegemaakt hebben we echt 9 maanden lang heerlijk zitten blaten over alle kwaaltjes, lasten, lusten, leukigheden etc! Het scheelt dat dat niet het enige gespreksonderwerp was, want anders zou ik wel weer gek worden. Zij blijft gewoon dezelfde en heeft nog steeds interesse voor al het andere dan zwangerschap en baby's :)

Terug naar “Archief”