Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Moeder gevoelens

Berichtdoor Acire » 16 feb 2007 21:25

Hallo hallo!

Naar aanleiding van al die zwanger en baby topics komen bij mij wat vragen boven eigenlijk... Bv: Hebben al die moeders altijd al kinderen gewild, als kind al? Of kwam dat toen je verkering kreeg, of toen je ging trouwen of wta ook? Heb je er weleens over nagedacht óf je het wel wilde, of is het altijd vanzelfsprekend geweest....?

En voor de meiden die nog geen mama zijn... is moeder zijn een droom voor je, een verschrikking, of iets tussen in?

Ben benieuwd!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 feb 2007 21:30

moeder worden heb ik al van kleins af aan gewild, dus het is een droom voor mij ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Re: Moeder gevoelens

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 16 feb 2007 22:00

Acire schreef:Hallo hallo!

Naar aanleiding van al die zwanger en baby topics komen bij mij wat vragen boven eigenlijk... Bv: Hebben al die moeders altijd al kinderen gewild, als kind al? Of kwam dat toen je verkering kreeg, of toen je ging trouwen of wta ook? Heb je er weleens over nagedacht óf je het wel wilde, of is het altijd vanzelfsprekend geweest....?

En voor de meiden die nog geen mama zijn... is moeder zijn een droom voor je, een verschrikking, of iets tussen in?

Ben benieuwd!

Ik heb altijd wel kinderen willen hebben, en toen ik een jaar of 13/14 was, was ik daar ook best erg mee bezig. Maar toen kregen mn broer & schoonzus een kindje, en sindsdien is dat heel erg over. Ik heb gezien dat kinderen krijgen helemaal niet alleen schattig en lief en leuk is, dat ik niet tegen huilende babies kan (weetje hóe zielig :|), dat het je leven behoorlijk op z'n kop kan gooien ed.
Toen is het een tijdje een verschrikking geweest voor me :D. Vreselijk, kínderen, ze zijn leuk als ze van iemand anders zijn en je ze mag knuffelen en ze je lief vinden enzo, maar fijn dat ze hun ouders elke nacht wakker houden en niet mij.
En nu vind ik babies wel weer leuk. Ik ben er ook wel handig in, in babies vasthouden, stil krijgen, verschonen. Maar nog steeds hoef ik voorlopig nog geen kinderen :D. Bovendien vind ik het wel een heel bizar idee, een méns ter wereld brengen. Ik vind het ook een hele verantwoordelijkheid... eng! *brr* Misschien ooit.. ;)

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 16 feb 2007 22:31

Acire schreef:Hallo hallo!

Ben benieuwd!

Volgens een oud-collega is het gewoon een kwestie tot de biologische klok bij de 30 is en dan krijgt elke vrouw dat.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 feb 2007 22:45

Hmm, mijn gevoel zegt me, nou jah, schreeuwt me toe: Jij bent niet geschikt voor kinderen.

Dus of ik kinderen wil weet ik niet, ik weet zeker dat het niet goed gaat komen :wink:

En midden in de nacht mijn bed uit voor een kruisende baby... Ik ben nog in staat om een geluidsdichte kamer te maken en hem/haar door te laten krijsen :oops:

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 17 feb 2007 02:52

Ik weet dat het topic een naam moeder gevoelens draagt

maar dan ben ik ook wel benieuwd naar de papa gevoelens in de situatie zoals Acire omschrijft. ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 feb 2007 04:10

Kinderen.... graag een huis vol.... !!

Helaas ligt dat niet op mijn weg ..dus dan maar een open huis :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2007 10:48

L'�tre extraterrestre schreef:Hmm, mijn gevoel zegt me, nou jah, schreeuwt me toe: Jij bent niet geschikt voor kinderen.

Dus of ik kinderen wil weet ik niet, ik weet zeker dat het niet goed gaat komen :wink:

En midden in de nacht mijn bed uit voor een krijsende baby... Ik ben nog in staat om een geluidsdichte kamer te maken en hem/haar door te laten krijsen :oops:

same here... alleen ik denk dat als er toch eentje zou komen, ik er wel superveel van zou houden en heel erg m'n best ervoor zou doen. Ik vind het wel leuk om opvoedkundige boeken enzo te lezen :oops:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 feb 2007 11:43

Jah, ook voor mij is "kinderen krijgen" wel een droom ja!
Van jongs af aan zocht ik overal waar het maar kon de allerkleinste al op, en nu heb ik van mn hobby mn werk gemaakt 8)
Heerlijk om elke dag tussen die kleintjes te hobbelen :wink: Ksta tegenwoordig op de Babygroep en de jongste zijn daar net 3 maandjes, wiew.....Geef die maar aan mij :)
Afbeelding

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 17 feb 2007 11:50

Hippieblijhoofd schreef:Ik heb altijd wel kinderen willen hebben, en toen ik een jaar of 13/14 was, was ik daar ook best erg mee bezig. Maar toen kregen mn broer & schoonzus een kindje, en sindsdien is dat heel erg over. Ik heb gezien dat kinderen krijgen helemaal niet alleen schattig en lief en leuk is, dat ik niet tegen huilende babies kan (weetje hóe zielig :|), dat het je leven behoorlijk op z'n kop kan gooien ed.
Toen is het een tijdje een verschrikking geweest voor me :D. Vreselijk, kínderen, ze zijn leuk als ze van iemand anders zijn en je ze mag knuffelen en ze je lief vinden enzo, maar fijn dat ze hun ouders elke nacht wakker houden en niet mij.
En nu vind ik babies wel weer leuk. Ik ben er ook wel handig in, in babies vasthouden, stil krijgen, verschonen. Maar nog steeds hoef ik voorlopig nog geen kinderen :D. Bovendien vind ik het wel een heel bizar idee, een méns ter wereld brengen. Ik vind het ook een hele verantwoordelijkheid... eng! *brr* Misschien ooit.. ;)
Hihi, herkenbaar zeg! Ik heb echt superschattige neefjes en nichtjes, maar als ze janken of zo dan is het echt: hier heb je ze weer retour. Ik ben altijd blij als ze komen en soms ook best blij als ze weggaan ;)

Ach, ook ooit... eerst maar eens een vent zoeken en daar heb ik ook nog steeds geen zin in ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 17 feb 2007 11:52

Niet echt een droom ofzo, misschien moet het nog komen.

Ik heb nooit zoiets gehad van; kinderen wil ik echt. Als ik ze zou hebben vind ik het vast niet erg. Maar voorloopig nog niet hoor. Daar moet ik echt nog niet aan denken. Maar het is ook geen verschrikking voor me(als ze maar niet teveel huilen want dan wordt ik wanhopig). Een beetje tussenin denk ik.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 17 feb 2007 11:54

Acire schreef: een verschrikking
Stel je voor dat ze op mij lijken qua karakter, en gun je kinderen zo'n verrotte wereld, kun je ze dat aandoen? En over de bevalling nog niet gesproken. :(

Kinderen vind ik leuk, hoe vervelender hoe leuker wat mij betreft (jongetjes van tien-elf jaar: geweldig!), maar eigen kinderen.. neuh.
Laatst gewijzigd door windekind op 17 feb 2007 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 feb 2007 12:40

vroeger dacht ik dat het heel gewoon was dat ik zou gaan trouwen en kinderen zou krijgen 8)

Maar kinderen krijgen lijkt mij echt heel mooi en fijn! Ook hoop (en bid) dan ook van harte dat ik er een aantal mag krijgen.
De laatste jaren zie ik steeds meer om mij heen dat het geen vanzelfsprekendheid is dat er kinderen komen, vanaf toen is de wens alleen maar sterker geworden.

En kleintjes..heerlijk. hoe kleiner hoe fijner :mrgreen: Vooral als ze huilen, ik mag graag troosten :wink:
Maar er mee werken lijkt me dan weer niks
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 feb 2007 13:41

ik had al een hele tijd een sterk gevoel dat ik graag kinderen wilde hebben... wat mij betreft een stuk of 4.. maar eerst maar even deze 2 en dan zien we later nog wel eens weer...

toen ik jonger was dacht ik altijd wel dat zwanger zijn alleen maar leuk was, maar ik ben er nu wel acher dat het niet altijd alleen maar leuk is... ook dacht ik dat ik hele kleine babietjes het leukste zou vinden, maar hoe ouder milan wordt, hoe leuker ik het ga vinden!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 17 feb 2007 14:11

Hm, wat is het voor mij? Geen idee, het is niet echt een droom van me. Maar een verschrikking lijkt het me ook weer niet. Ik vind kinderen geweldig, en zou (later) ook wel een groot gezin willen. Maar, het is niet zo dat ik het gevoel heb van 'ik wil dolgraag moeder worden'. Als ik vriendinnen hoor zeggen, dat ze bij het zien van een baby denken 'dat wil ik ook' of 'wat zou ik graag moeder willen zijn van zo'n hummeltje'..kan ik dat écht niet vatten. Ik ken dat gevoel niet. Ah, misschien krijg je dat vanzelf. :)
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Terug naar “Archief”