De CU in de regering !/?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 16 feb 2007 21:14

Othello schreef:
Katlheen schreef:
Daarnaast zolang SGP niet meer dan 75 zetels heeft dwingen zij helemaal niemand, ik denk niet dat je de SGP goed kent.

Dus op het moment dat ze wel meer dan 75 zetels hebben, duwen ze mij hun geloofsovertuiging en regeltjes wel door de strot?

Dat doen toch bijna alle partijen die de macht hebben? 75 zetels voor SP en we krijgen communistische toestanden in Nederland. 75 zetels voor PvdA en Nederland gaat weer teveel geld uitgeven. 75 zetels voor D66 en alle christenen worden het land uitgejaagd en we worden gedwongen om democratisch onze burgemeester te kiezen. En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan...

Gelukkig hebben we in Nederland een democratie waarbij niet één partij de overhand krijgt, maar waar alle partijen gewoon met elkaar moeten samenwerken.

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 16 feb 2007 21:44

CGK<3 schreef:En we hebben weer een CGK-minister 8)

Sterker nog:

• er is een CGK-minister (Rouvoet);
• er is een GKV-minister (Van Middelkoop);
• er is een NGK-staatssecretaris (Huizinga);
• er zijn vier GKN-ministers (Balkenende, Donner, Klink, Verburg);
• er is een GKN-staatssecretaris (Van Bijsterveld).

Bij mijn weten komen er geen praktizerende NHK-bewindslieden in het kabinet (Bos heeft wel een NHK-achtergrond, maar is geen praktizerend hervormde; staatssecretaris Van der Knaap was middenorthodox hervormd, maar thans rooms-katholiek); dat is gezien de grootte van dat kerkgenootschap toch opvallend!
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2007 22:34

GKN'er, de GKN bestaan niet meer - da's PKN.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2007 22:35

Machiavelli schreef:
Othello schreef:Ik vermoed zo maar dat de SGP in de praktijk heel wat toleranter is dan D66.
Exactly my thoughts.

Daarnaast heeft de SGP geen regeerambities.

Op zondag pleuren ze bij ons wel het zwembad dicht, als ze hun zin krijgen.

Riska

Berichtdoor Riska » 16 feb 2007 22:37

Optimatus schreef:
Machiavelli schreef:
Othello schreef:Ik vermoed zo maar dat de SGP in de praktijk heel wat toleranter is dan D66.
Exactly my thoughts.

Daarnaast heeft de SGP geen regeerambities.

Op zondag pleuren ze bij ons wel het zwembad dicht, als ze hun zin krijgen.

Dat kan plaatselijk gebeuren, als een groot deel van de bevolking SGP stemt.
Of de SGP echt toleranter is dan D'66 valt nog te bezien...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2007 22:39

Gelukkig hebben ze bij ons nooit een meerderheid van het aantal stemmen gekregen.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 16 feb 2007 22:41

Tja, dat is democratie. Als de meerderheid het wenselijk vind dat het zwembad dicht blijft, blijft het zwembad dicht :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2007 22:46

cire schreef:Tja, dat is democratie. Als de meerderheid het wenselijk vind dat het zwembad dicht blijft, blijft het zwembad dicht :wink:

En als de meerderheid voor het homohuwelijk is, idemdito.

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 16 feb 2007 22:49

Er schijnt al een "grapje" de ronde te doen in defensiekringen. Van Middelkoop wil de luchtmacht afschaffen. Hij krijgt al andere steun van boven.

Maar om terug te komen op de minister/staatssecr. plaatsen; Ik ben bang dat het telegraaf artikel er niet ver naast zit. Defensie en verkeer/waterstaat zijn niet de plaatsen waar we christelijke inbreng kunnen vergroten. Alleen de post van Rouvoet is interessant.

Het was tenenkrommend om gisteren te zien in 1vandaag hoe Jet bussemaker erover sprak. Ze sprak iemand aan de telefoon en stelde dat de zaken (ze noemde abortus en euthanasie) bij hen in veilige handen waren. Tja... veilig voor de vrouw misschien maar niet voor het ongeboren kind. Hopelijk lukt het de CU om de onderhandelingsresultaten toch erdoor te krijgen op dit gebied. Die afspraken waren al zo mager.
Laatst gewijzigd door PeterE op 16 feb 2007 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 16 feb 2007 22:49

de SGP en de CU zijn de partijen die de bijbel hoog houden, dat kan ja van de D66 niet zeggen!
Komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 feb 2007 11:05

cire schreef:Tja, dat is democratie. Als de meerderheid het wenselijk vind dat het zwembad dicht blijft, blijft het zwembad dicht :wink:

Tja, democratie die JOU uitkomt! Als een meerderheid trouwambtenaren wil verplichten om homohuwelijken te sluiten, koopavonden uit te breiden, adoptie door homo's toe te staan enz... dan schreeuwen we moord en brand!!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 feb 2007 12:13

Ik denk, dat als je trouwambtenaar wilt worden, maar geen homohuwelijken wilt afsluiten, je dan maar geen trouwambtenaar moet worden.

Als je niet tegen bloed kunt, moet je niet op een ambulance willen rijden.
Als je niet tegen hitte kunt, ben je niet geschikt als brandweerman.
Als je kleurenblind bent, kun je geen piloot worden.
Als je niet van katten houdt, moet je niet in een dierenasiel werken.

Simpel toch?

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 17 feb 2007 14:50

Optimatus schreef:GKN'er, de GKN bestaan niet meer - da's PKN.

Optimatus, dat neemt niet weg dat de "bloedgroepen" in de PKN, te weten hervormde gemeenten, gereformeerde kerken, evangelisch-lutherse kerken en 'gefedereerde' protestantse gemeenten, nog zeer duidelijk zichtbaar zijn.

Met GKN bedoel ik dan ook de Gereformeerde Kerken, die voorheen deel uitmaakten van de Gereformeerde Kerken in Nederland en thans van de Protestantse Kerk in Nederland. "Protestantse Kerk" is zo'n uitgeholde, nietszeggende naam, dat ik hier voor het gemak het onderscheid in hervormden, gereformeerden en lutheranen blijf hanteren. N.B., na de totstandkoming van de PKN is er op gemeentelijk niveau (m.u.v. de 'gefedereerde' protestantse gemeenten) nauwelijks wat veranderd. Een gereformeerde is daar nog gewoon een gereformeerde, en een hervormde een hervormde.

Als ik bijvoorbeeld had neergezet dat Ab Klink "protestants" was, dan zou dat zinledig zijn. Ik heb hier voor de term GKN gekozen, omdat hiermee duidelijk wordt wat zijn kerkelijke achtergrond is, namelijk GK in de PKN.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 feb 2007 15:51

De GKN kwamen voort uit de NHK... :D

Die verschillen binnen de PKN zeggen mij niet zoveel. Ik ben onkerkelijk opgegroeid (trouwe kerstgangers). Het is dat de dichtstbijzijnde liberale kerk in Berkenwoude de NHK was. Was ik in Bergambacht opgevoed, zat ik nu in de GK van Ds. Piet van Midden (die ken je vast wel).

Riska

Berichtdoor Riska » 17 feb 2007 22:13

Optimatus schreef:De GKN kwamen voort uit de NHK... :D

Die verschillen binnen de PKN zeggen mij niet zoveel. Ik ben onkerkelijk opgegroeid (trouwe kerstgangers). Het is dat de dichtstbijzijnde liberale kerk in Berkenwoude de NHK was. Was ik in Bergambacht opgevoed, zat ik nu in de GK van Ds. Piet van Midden (die ken je vast wel).

ja en de NHK kwam voort uit de RK... zo kun je aan de gang blijven...

Terug naar “Archief”