Dreigende rechtszaak tegen SGP

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 okt 2003 15:37

het laatste kan ook ja
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 21 okt 2003 17:24

Kan het ook niet zijn dat veel jongeren de SGP veel te conservatief vinden. Wat ook zeker belangrijk is om te noemen, is dat veel jongeren helemaal niet meer in politiek geïnteresseerd zijn.

De SGP heeft de grootste jongerenafdeling van alle politieke partijen, dus dat kan niet de oorzaak zijn. Maar het is inderdaad zo dat ze het tijdens de vergadering van de kiesvereniging veelal laten afweten of nauwelijks iets durven zeggen omdat ze bij een afwijkend standpunt niet serieus worden genomen.

Daar moet absoluut verandering in komen. Jongeren moeten de handen ineen slaan, hun gezicht laten zien op de vergaderingen en zich niet laten overbluffen door de 70plus-garde.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 okt 2003 17:32

Omega schreef:
De SGP heeft de grootste jongerenafdeling van alle politieke partijen, dus dat kan niet de oorzaak zijn. Maar het is inderdaad zo dat ze het tijdens de vergadering van de kiesvereniging veelal laten afweten of nauwelijks iets durven zeggen omdat ze bij een afwijkend standpunt niet serieus worden genomen.

Daar moet absoluut verandering in komen. Jongeren moeten de handen ineen slaan, hun gezicht laten zien op de vergaderingen en zich niet laten overbluffen door de 70plus-garde.

Dat de de SGP de grootste jongerafdeling heeft komt voornamelijk ook dat de reformatorische zuil de enige overgebleven zuil is. Organisaties binnen deze zuil kunnen nog rekenen op grote steun van hun achterban, terwijl de andere zuilen roemloos ingestort zijn. (wat met de overgebleven zuil ook nog wel een keer gebeurd, de haarscheurtjes zijn er volgens mij al)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 okt 2003 18:57

doet me verdriet dat vele de SGP alleen maar af kunnen kraken. de partij die aan zijn principes vasthoudt. de rest past ze erg gauw aan.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 22 okt 2003 02:51

Het heeft niets met afkraken te maken, maar met een reëele blik op de wereld vanuit bijbels perspectief. Iets wat de SGP ontbreekt.

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 22 okt 2003 11:07

Ik denk dat daarvoor geen rechtszaak nodig is. Een politieke partij in een democratie bestaat bij gratie van haar stemmers, en het bestaan van de SGP geeft, ondanks de verwerpelijkhei van het vrouwenstandpunt, aan dat er nog steeds steun bij de burgers is voor deze partij. Dat is democratie, en dat zal ook de rechter erkennen.

Verder vind ik het vreemd als de oudste politieke partij van Nederland verboden zou gaan worden, terwijl een organisatie voor pedofielen, de AEL en dergelijke obscure groepen gewoon mogen bestaan en subsidie vangen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 okt 2003 17:07

De SGP wil zoveel mogelijk(liefst alles) volgens de bijbel doen, en Paulus zegt, dat vrouwen in gemeentes moeten zwijgen. Dat vrouwen geen leidinggevende functies kunnen bekleden, komt omdat een vrouw onderhevig is aan hormonale schommelingen, (bv de maandstond), waardoor ze niet altijd hetzelfde zijn, zoals mannen. Daarom :oops: Oeps, nu zullen er wel een heleboel vrouwen boos op mij zijn. Maar zo denkt men bij de SGP dus ook. Ik ben zelf ook een vrouw en het er wel mee eens, ik loop bv ook nooit in een lange broek, ook vanwege mijn geloof. :oops:

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 28 okt 2003 17:12

Voor je mening hoef je je niet te :oops: hoor!
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Marjolijn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marjolijn » 29 okt 2003 08:58

Mariamagdalena schreef:Dat vrouwen geen leidinggevende functies kunnen bekleden, komt omdat een vrouw onderhevig is aan hormonale schommelingen, (bv de maandstond), waardoor ze niet altijd hetzelfde zijn, zoals mannen... Maar zo denkt men bij de SGP dus ook.

:roll: Dit vind ik heel raar. Ik heb al genoeg gehoord en gelezen over het vrouwenstandpunt van de SGP, maar het is echt onzin om te beweren dat de menstruatie van vrouwen een argument voor hen is!!! :roll: :roll:

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 29 okt 2003 10:40

Ja, dat is voor mij ook nieuw. Overigens gaat het hier om een meerderheidsstandpunt van de partijleden. De meeste kiezers hebben een andere mening, maar voor hen is het vrouwenbeleid van de SGP geen doorslaggevende reden om dan maar op een ander partij te stemmen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Marjolijn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marjolijn » 29 okt 2003 10:42

Daar behoor ik ook bij, Omega :lol:

Nog een vraagje aan Mariamagdalena: hoe kwam je bij die stelling?!

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 29 okt 2003 10:45

Marjolijn schreef:
Mariamagdalena schreef:Dat vrouwen geen leidinggevende functies kunnen bekleden, komt omdat een vrouw onderhevig is aan hormonale schommelingen, (bv de maandstond), waardoor ze niet altijd hetzelfde zijn, zoals mannen... Maar zo denkt men bij de SGP dus ook.

:roll: Dit vind ik heel raar. Ik heb al genoeg gehoord en gelezen over het vrouwenstandpunt van de SGP, maar het is echt onzin om te beweren dat de menstruatie van vrouwen een argument voor hen is!!! :roll: :roll:

maar mag een vrouw in dat licht dan nog wel lesgeven? Misschien zou je kunnen zeggen, wel aan kinderen, maar in VWO 6 zitten genoeg mensen van 18. Daarnaast een vrouwelijke arts, neemt ook beslissingen over mannen. Ik vind dat je de scheiding van kerk en staat niet super hoeft door te voeren, maar toch dat taken binnen een kerk anders liggen dan binnen de overheid. Trouwens is het zo dat juist vrouwen van kerkenraadsleden en dominee's behoorlijke invloed op hun mannen hebben en zodoende minimaal net zoveel invloed binnen de huidige kerk hebben dan mannen. En vrouwen zitten hoe schoon ze ook zijn echt niet de hele tijd huishoudelijk werk te doen lijkt me, dus als ze klaar zijn daarmee zijn er vrouwen die hun tijd in ledigheid verdoen met roddelen etc. Mijn moeder is bewust weer gaan werken nadat wij minimaal op het VO zaten omdat ze anders vond dat ze zich zat te vervelen. En ja, ze heeft een semi leidinggevende taak op afd. Burgerzaken (gem. Putten) en moet zo nu en dan een huwelijk voltrekken.
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 okt 2003 10:56

Marjolijn schreef:de SGP, maar het is echt onzin om te beweren dat de menstruatie van vrouwen een argument voor hen is!!! :roll: :roll:

Niet voor hun, maar in het algemeen. Als je zelf een vrouw bent, dan weet je dat een week voor je maandelijkse ongemakken ben je prikkelbaar, onredelijk, huilerig,etc., gewoon anders, minder leuk dan normaal, en je hebt buikpijn, en daarna duurt het nog een dag of vijf,en als je boven de 35 bent, wordt dat alleen maar erger, dan krijg je rond je 50ste je overgang, een soort pubertijd, nou ik zie het om me heen, vrouwen van vrienden van mijn man die al wat ouder zijn nou, die veranderen dus helemaal, lijkt wel of ze constant in die ene week zitten. Dat is de reden waarom Paulus dit zegt. Een man is nou eenmaal naar buiten gericht, en een vrouw binnenshuis. Tegenwoordig kan de maatschappij wel net doen alsof man en vrouw gelijk zijn, maar dat is nou eenmaal niet zo.Wel gelijkwaardig. Volgens de bijbel en wetenschappelijk zijn we niet gelijk. Ik heb pas een boek gelezen over hersenen, door oa een hersenchirurg geschreven, en onze hersenstructuur is gewoon anders. Vrouwen zijn ook emotioneler.Mannen zijn agressiever. Wij zijn absoluut niet minder, maar anders, en dus voor andere dingen in de wieg gelegd. (sorry, feministes, maar dat is wetenschappelijk bewezen, en het staat ook nog eens in de bijbel) :P

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 okt 2003 10:59

Jopie, volgens mij mag een vrouw wel les geven, want dat is een "verzorgende" taak, en verpleegster, kinderarts, winkeljuffrouw, etc. maar ik denk niet dat het goed is, dat ze zware stenen moet sjouwen in de bouw. En ik ga ook niet graag naar een vrouwelijke tandarts, omdat ik denk, als ze me te eigenwijs vindt, neemt ze wraak op me, dat zou een man niet zo gauw doen. Vrouwen zijn ook gemener. En Jopie, het gaat niet om wel of niet werken, want ik werk ook, maar om leidinggevende functies.

Marjolijn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marjolijn » 29 okt 2003 11:49

Mariamagdalena schreef:Als je zelf een vrouw bent, dan weet je dat een week voor je maandelijkse ongemakken ben je prikkelbaar, onredelijk, huilerig,etc., gewoon anders, minder leuk dan normaal, en je hebt buikpijn, en daarna duurt het nog een dag of vijf,en als je boven de 35 bent, wordt dat alleen maar erger, dan krijg je rond je 50ste je overgang, een soort pubertijd, nou ik zie het om me heen, vrouwen van vrienden van mijn man die al wat ouder zijn nou, die veranderen dus helemaal, lijkt wel of ze constant in die ene week zitten. Dat is de reden waarom Paulus dit zegt. Een man is nou eenmaal naar buiten gericht, en een vrouw binnenshuis. Tegenwoordig kan de maatschappij wel net doen alsof man en vrouw gelijk zijn, maar dat is nou eenmaal niet zo.Wel gelijkwaardig. Volgens de bijbel en wetenschappelijk zijn we niet gelijk. Ik heb pas een boek gelezen over hersenen, door oa een hersenchirurg geschreven, en onze hersenstructuur is gewoon anders. Vrouwen zijn ook emotioneler.Mannen zijn agressiever. Wij zijn absoluut niet minder, maar anders, en dus voor andere dingen in de wieg gelegd. (sorry, feministes, maar dat is wetenschappelijk bewezen, en het staat ook nog eens in de bijbel) :P

1. Ja, ik ben zelf ook vrouw :mrgreen:
2. Als je je door je jezelf zo door je hormonen op sleeptouw laat nemen dat je gaat zitten saggerijnen omdat je buikpijn hebt, vind ik je een vrij zielig persoon. (Dit niet voor mensen die er echt ziek van zijn, dat komt ook wel eens voor). Ik geloof niet dat Paulus zich door PMS (PreMenstrueel Syndroom) heeft laten leiden toen hij over de rol van de vrouw schreef, maar hij is geleid door de Heilige Geest, dus:
3. Paulus staat in de Bijbelse lijn wat betreft de uitspraken over vrouwen
4. Verder zijn mannen en vrouwen idd gelijkwaardig, maar wel erg verschillend
5. Ga gerust de praktijk uitproberen bij je vrouwelijke tandarts, i.p.v. dat je theorie uit een boekje zomaar op alle mensen (uniek geschapen, toch?!) toepast.
Laatst gewijzigd door Marjolijn op 29 okt 2003 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”