Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 feb 2007 13:02

alie90 schreef:
@ Jannoek: welk dieet heb jij gedaan? of ben je aan het doen..

Ook Sonja Bakker :)

alie90
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor alie90 » 13 feb 2007 14:57

Die Sonja Bakker is ECHT een uitkomst blijkbaar.. :shock: :wink: beterzz :D

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 13 feb 2007 19:15

[quote="boxy"][quote="jamillah"][quote="alie90"]Euh sja.. das een goeie :wink:
's ochtends een halve botherham met sandwichspread, smiddags idem, tussendoor water zoveel je wil.. en savonds probeer k zo weinig moeilijk te eten.. twerkt wel.. alleen probleem dat je de eerste week keihonger heb :cry: maja.. breakers schrijft sonja als goeie tussendoortjes voor toch? en liga evergreen.. (waarom dan niet de milkbreak! :wink:) en snelle jelle.. dr ZIJN wel gezonde dingen.. :P
[/quote]

dit klinkt niet echt gezond als je zo weinig eet. je stofwisseling gaat dan veel trager en op de duur krijg je last van vermoeidheidsklachten. je kunt beter tussendoor ook iets eten en hele boterhammen ipv een halve.[/quote]

Idd dat is wel erg weinig..... en klinkt ook niet gezond. Je eet nu heel weinig, maar als je dan straks weer 'gewoon' gaat eten, zoals je voorheen ook gewend was, dan kom je ineens gigantisch aan. Mijn moeder loopt bij n diëtste, ff n dieet voor 'n week lang. (dit is voor de 6de week, heb gewoon ff n papier gepakt)
- maandag: volkorenbrood, knackebrod, halvarin, zoet beleg, vruchtensap light
- dinsdag: 1 banaan en 2 andere fruitsooren, koffie/thee
- woensdag: brood naar keuze, halvarine, multivit light
- donderdag: magere yoghurt met cornflakes, fruit, koffie/thee
- vrijdag: volkoren brood, halvarine, zoet beleg, vruchtendrank light
- zaterdag: 2 volkoren beschuiten, halvarine, halva jam of aardbeien
- zondag eigen keuze

Tussendoor is het dan koffie/thee met ontbijtkoek, fruit

Lunch 2 volkoren of bruin brood met mager beleg. Met zuivel (half volle melk) of multivit light

Tussendoor dan weer thee/koffie met iets na eigen keuze (ontbijtkoek, fruit, biscuit etc)

Diner:
- maandag: aardappelen, groente en vlees na keuze, water
- dinsdag: wortelstampot met runderreeptjes, water
- woensdag: visgerecht naar keuze, water
- donderdag: aardappelen, tartaartje witlof rauw of gekookt, water
- vrijdag: schnitzel met kappertjes, jus, water
- zaterdag: snelle bonensoep
- zondag: eigen keuze

Qua diner eet mijn moeder gewoon wat ze voor die dag in dr hoofd had om te koken, dit is vaak wel aardappels met groente. Volgens de diëtiste eten wij als gezin qua warme maaltijd wel goed, dus vandaar mijn moeder gewoon is doorgegaan met de warme maaltijden zoals ze dat voorheen ook altijd deed.

En als toetje na een mager toetje, bijvoorbeeld magere yoghurt. Het is beter om het toetje ong. 2 uur na het diner te eten. Waarom dat precies zo was weet ik ff nie meer, maar tis in ieder geval beter!

En 's avonds dan light frisdrank en evt. een handje walnoten, japanse mix of studentehave (wel mat mate!)

Per dag mag je 18 glazen multivitamin light! Dus ik drink zelf veel multivitamin light en water. Als tussendoortje eet ik vaak fruit. Maarja soms ik de verleiding niet weer staan of ff n choladetofee te pakken, dan eet ik er ook zo 5 achter elkaar op. Ik zeg tegen mezelf dit mag niet, maar het gaat vanzelf :x !

En van vleesware voor op brood zijn de vleeswaren waar het woord worst achter staat verkeerd, bijvoorbeeld boterhamworst, gelderse worst etc, vleeswaren zoals bacon en paardenrookvlees zijn vooral goed voor je!

Veel succes met afvallen iedereen! Tis n heel verhaal geworden, sorry :oops: Maar misschien staan hier n aantal tips in voor iemand.
Wat de toekomst brengen moge........

alie90
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor alie90 » 13 feb 2007 19:22

Ja ik vin ut eigenlijk ook.. dus ik denk dat ik ook maar zoiets als Sonja ga proberen.. da kan beter helpen.. nu schie tik ook heen en weer als een jojo :? jaa dr staan zeer interessante dingen in je stukje hoor annette :wink:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 feb 2007 09:19

Ik staot stil! :roll:

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 14 feb 2007 13:57

Ik ben vandaag echt gruwelijk slecht bezig, ik eet echt alles op wat k tegenkom en kom ik niets tegen dan ga ik wel van alles zoeken. Op zich kan zo'n dagje geen kwaad.. ware het niet dat ik zo'n dag bijna elke week wel heb en dat ik daardoor dus alles wat ik in een week kwijtgeraakt ben er weer zo'n beetje bij eet...
Maar ach, ik mag niet zeuren, nog een paar kilo en dan moet k er toch mee stoppen ;)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 14 feb 2007 14:08

*Annette* schreef:En als toetje na een mager toetje, bijvoorbeeld magere yoghurt. Het is beter om het toetje ong. 2 uur na het diner te eten. Waarom dat precies zo was weet ik ff nie meer, maar tis in ieder geval beter!

Dat is omdat je spijsvertering weer naar een lager pitje teruggeschakeld wordt na het avondeten. Als je dan iets lichts eet, schiet je verbranding weer omhoog en verbrand je extra calorietjes.

Zie ook: http://www.goede-voeding.nl/stofwisseling.htm

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 14 feb 2007 16:41

Roodkapje ben je een voedingsdeskundige ofzo?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 feb 2007 16:44

Ik ben vandaag slecht bezig, ik heb een klein stukje advocaattaart op. Maar goed, gelijk weer een ander tussendoortje minder. Voor één keer mag het wel. :wink:
Afbeelding

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 14 feb 2007 16:48

Daphne schreef:Ik ben vandaag slecht bezig, ik heb een klein stukje advocaattaart op. Maar goed, gelijk weer een ander tussendoortje minder. Voor één keer mag het wel. :wink:

HAHa lekker tog :D

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 14 feb 2007 17:00

Lisette.V schreef:Roodkapje ben je een voedingsdeskundige ofzo?

Neuh, ik ben student psychologie, daar valt een hoop onder, ook gezondheidspsychologie, waar voorlichting over gezonde leefgewoontes weer onder vallen.

Zo is de overheidscampagne tegen overgewicht bij kinderen ook voor een groot deel opgezet door gezondheidspsychologen. ;)

Als psychologiestudent moet je een redelijke biologische basis hebben bij je studie, dus vandaar dat je dit soort dingen dan hoort te weten. ;)

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 14 feb 2007 20:05

okeej :D

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 14 feb 2007 20:39

Jullie zijn goed bezig!!!

essieee hou vol!! kijk naar de kilo's die er al af zijn!!

Ik ben er nu in het totaal 10,4 kwijt.. heerlijk|!!
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 15 feb 2007 09:24

super :D
Dat wil ik ook :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 feb 2007 09:29