wat doe jij op valentijnsdag???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 12 feb 2007 15:18

School.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 15:18

Technico schreef:Idealiter zou die ook niet nodig moeten zijn zou je kunnen redeneren. Maar God heeft die dag zelfs al voor de zondeval ingesteld.

Dat is natuurlijk een beetje overdreven, maargoed, dat is offtopic. :P

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 feb 2007 15:29

Aragorn schreef:
Technico schreef:Idealiter zou die ook niet nodig moeten zijn zou je kunnen redeneren. Maar God heeft die dag zelfs al voor de zondeval ingesteld.

Dat is natuurlijk een beetje overdreven, maargoed, dat is offtopic. :P

Het ging over de zondag, niet over valentijnsdag :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 15:30

Weet ik, maar die is ook niet vóór de zondeval door God ingesteld en de sabbath evenmin. :wink:

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 12 feb 2007 15:33

Aragorn schreef:Weet ik, maar die is ook niet vóór de zondeval door God ingesteld en de sabbath evenmin. :wink:
Daar valt over te discussieren. :wink: God russte immers op de zevende dag.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 feb 2007 15:34

Aragorn schreef:Weet ik, maar die is ook niet vóór de zondeval door God ingesteld en de sabbath evenmin. :wink:

Oke, ik dacht dat je het over valentijnsdag had ;/. Maarre, dan heb je gelijk en is het idd offtopic :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 15:34

Ja, maar hij zegt pas in de tien geboden dat de Joden ook op de sabbath moeten rusten, dus dat is al snel zo'n 2000 jaar later.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 12 feb 2007 15:37

Technico schreef: Waarom geen jaarlijkse dag waarop je extra aandacht besteed aan je relatie?

Omdat het niet van één dag afhankelijk zou moeten zijn. Het is dan geworden tot een
verplichting, de spontaniteit is er dan niet meer
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 15:42

Dat is natuurlijk onzin, want niemand verplicht je iets te doen. Het vieren van je verjaardag is toch ook geen verplichting?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 feb 2007 15:43

Harm-J schreef:
Technico schreef: Waarom geen jaarlijkse dag waarop je extra aandacht besteed aan je relatie?

Omdat het niet van één dag afhankelijk zou moeten zijn. Het is dan geworden tot een
verplichting, de spontaniteit is er dan niet meer

Wat boeit het? Ik weet dat ik woensdag iets krijg, of het nou een origineel cadeautje is of een bos tulpen, ik heb geen idee. Mijn liefie weet dat hij iets krijgt van mij. Maar reken maar dat we lol hebben erom. Lekker 's morgens op bed elkaar iets geven. Maar dat wil niet zeggen dat we elkaar verder nooit wat geven of wat dan ook. Gelukkig hangt het niet van die ene dag af.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 12 feb 2007 15:44

Aragorn schreef:Dat is natuurlijk onzin, want niemand verplicht je iets te doen. Het vieren van je verjaardag is toch ook geen verplichting?

Ehm probeer jij dan eens is in een relatie valentijn over te slaan, als de wederhelft er wel
iets van verwacht.... kijken wat er dan gebeurt :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 15:44

Harm-J schreef:
Aragorn schreef:Dat is natuurlijk onzin, want niemand verplicht je iets te doen. Het vieren van je verjaardag is toch ook geen verplichting?

Ehm probeer jij dan eens is in een relatie valentijn over te slaan, als de wederhelft er wel

Daar zou mijn relatie niet onder lijden hoor. :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 feb 2007 15:45

Harm-J schreef:

Huh? Nou niets!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 12 feb 2007 15:49

rosalie83 schreef:Wat boeit het? Ik weet dat ik woensdag iets krijg, of het nou een origineel cadeautje is of een bos tulpen, ik heb geen idee. Mijn liefie weet dat hij iets krijgt van mij. Maar reken maar dat we lol hebben erom. Lekker 's morgens op bed elkaar iets geven. Maar dat wil niet zeggen dat we elkaar verder nooit wat geven of wat dan ook. Gelukkig hangt het niet van die ene dag af.

Feitelijk onderschrijf jij nu mijn antwoord.! :mrgreen:
Daar bij kan je een dag later voor het zelfde geld 2 bossen tulpen kopen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 feb 2007 15:50

Harm-J schreef:
rosalie83 schreef:Wat boeit het? Ik weet dat ik woensdag iets krijg, of het nou een origineel cadeautje is of een bos tulpen, ik heb geen idee. Mijn liefie weet dat hij iets krijgt van mij. Maar reken maar dat we lol hebben erom. Lekker 's morgens op bed elkaar iets geven. Maar dat wil niet zeggen dat we elkaar verder nooit wat geven of wat dan ook. Gelukkig hangt het niet van die ene dag af.

Feitelijk onderschrijf jij nu mijn antwoord.! :mrgreen:
Daar bij kan je een dag later voor het zelfde geld 2 bossen tulpen kopen.

Jaaaa, dat is misschien zo, maar wat boeit dat!? Als je het leuk vindt, zie je het toch niet als verplichting!?

Terug naar “Archief”