Alcohol

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 10 feb 2007 14:48

sela schreef:ik hoorde weleens 5 tot 7 glazen per week voor mannen en 2-5 voor vrouwen als richtlijn. [geloof ik]
Dat noemt een huisarts 'sociaal' en 'veilig' comsumptie gedrag. Daarboven heb je al de 'groep' probleem drinkers, die érg groot is. Als je bijvoorbeeld niet een maand zonder kunt, zonder is géén alcohol, dan mag je van een verslaving spreken. Hoe ernstig kun je dan weer beoordelen enzo.
Verder kan alcohol op lange termijn ook onrust veroorzaken, laat je maar eens regelmatig 'vollopen' dan zul je merken dat het nog maar een beperkt 'slaapmiddel' is.
*Gaat nu de link van Jannoek lezen* 8)

André

Berichtdoor André » 10 feb 2007 14:53

Aragorn schreef:Ik vroeg me dit eigenlijk af omdat het op een gegeven moment gewoonte wordt om elke dag wel een paar biertjes te drinken en niet wist of dat nu wel zo gezond is. Maar het lijkt dus mee te vallen. :)
Als een paar 2 is dan valt het mee ja. 8) En je 'model' veranderd wel als je over de 30 jaar gaat;/

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 10 feb 2007 15:03

Ik ken overigens ook mensen (waaronder vrachtwagenchauffeurs) die beter presteren als ze een half krat hebben weggedronken. Maar dan ben je wel in een heel ver stadium....
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Technico

Berichtdoor Technico » 10 feb 2007 16:08

:mrgreen: Mijn vader kon een schilder die vaak werd ingehuurd voor het maken van luifels boven winkels en letters op winkelruiten enzo. Die man zoop zich eerst helemaal van het padje, en vervolgens zette hij een prachtig kunstwerk neer op de goede plaats. Ongekend :lol:

phox schreef:Waarom drink jij alcohol?

Uhm, omdat ik het lekker vind. Zowel de smaak als het relaxte gevoel dat je ervan krijgt.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 10 feb 2007 17:17

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik ken overigens ook mensen (waaronder vrachtwagenchauffeurs) die beter presteren als ze een half krat hebben weggedronken. Maar dan ben je wel in een heel ver stadium....

geloof ik niets van :roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 feb 2007 17:58

phox schreef:Wat ik ook een heel interessante vraag vind:

Waarom drink jij alcohol?
- Vind je het uitgesproken lekker?

Ja. Sowieso lekkerder dan sapjes, alhoewel dat ook aan het moment ligt. Ontbijten met bier doe ik doe ik dan weer niet zo vaak.

- Heb je het mét alcohol gezelliger dan zonder?

Vaak wel.

- Wil je verdriet weg / moed in drinken?

Nooit.

- Wil je niet achterblijven bij je vrienden?

Ik geloof niet dat die me er op zouden aankijken als ik geheelonthouder zou worden. :)

- Anders, namelijk...?

Het is ook veel makkelijker om een pilsje open te trekken dan met sap- of frisdrankflessen te gaan klooien. En frisdrank is overigens ook npg eens behoorlijk ongezond.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 feb 2007 19:29

cire schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik ken overigens ook mensen (waaronder vrachtwagenchauffeurs) die beter presteren als ze een half krat hebben weggedronken. Maar dan ben je wel in een heel ver stadium....

Ik wel. Ik ken ze namelijk ook (ook vrachtwagenchauffeurs, en vissers).
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Riska

Berichtdoor Riska » 10 feb 2007 19:34

Debor@ schreef:
cire schreef:

en dat is niet afdeling sterke verhalen - van de chauffeurs wel te verstaan?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 feb 2007 19:37

Ik kan het me wel voorstellen als je een zware alocholist bent. Dan ben je zonder alchol natuurlijk flink uit je doen en moet er eerst getankt worden alvorens je weer 'normaal' functioneert. Maar of je het dan beter doet dan niet-alcholisten is weer de vraag.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 feb 2007 20:29

Debor@ schreef:
cire schreef:

Té mooi gewoon, jij hebt ook iets met vrachtwagenchauffeurs en vissers? :mrgreen:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 feb 2007 21:25

Smurffie schreef:
Debor@ schreef:
cire schreef:

Té mooi gewoon, jij hebt ook iets met vrachtwagenchauffeurs en vissers? :mrgreen:
Eh... ja :P
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

sela

Berichtdoor sela » 10 feb 2007 21:39

Aragorn schreef:Ik kan het me wel voorstellen als je een zware alocholist bent. Dan ben je zonder alchol natuurlijk flink uit je doen en moet er eerst getankt worden alvorens je weer 'normaal' functioneert. Maar of je het dan beter doet dan niet-alcholisten is weer de vraag.

de 1 koffie 's ochtend, de ander eerst 10 biertjes..

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 10 feb 2007 22:11

Debor@ schreef:
cire schreef:

Wat te denken van darters? Een aantal wereldtoppers gaat niet gooien voordat ze een paar pilsjes achterover hebben gehesen, want dan trillen ze minder...
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

André

Berichtdoor André » 10 feb 2007 22:18

phox schreef:.....want dan trillen ze minder...
Ontwenningsverschijnselen wsl, het is niet voor niets een 'café sport' 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 feb 2007 22:19

sela schreef:
Aragorn schreef:Ik kan het me wel voorstellen als je een zware alocholist bent. Dan ben je zonder alchol natuurlijk flink uit je doen en moet er eerst getankt worden alvorens je weer 'normaal' functioneert. Maar of je het dan beter doet dan niet-alcholisten is weer de vraag.

de 1 koffie 's ochtend, de ander eerst 10 biertjes..

Doe dan maar koffie :shock:

Terug naar “Archief”