make-up

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 feb 2007 14:26

Hehe 8) Is m'n huid daar zo lelijk van geworden, van slapen met make-up? Vroeger boeide het me echt niet, maar sinds kort heb ik een heel naar-bed-gaan-ritueel 8) Eerst schoonmaken met Tonic van Dove, heerlijk spul, ruikt ook lekker. Daarna smeer ik litteken creme (kruitvat gewoon), dan ga ik naar de WC, kan dat spul ff intrekken, daarna tandenpoetsen, dan nachtcreme (ook van kruitvat) smeren, lippenbalsem op en dan lekker slapen 8) Voelt beter. Ook smorgens ff smeren, ff die aandacht voor mezelf helpt geloof ik :)
Verder maak ik me op met goedkope zooi. Bleek zien maakt me niet zoveel uit... ik smeer alleen camouflage zooi tegen rooie vlekken en mascara...
Eigenlijk zou ik best eens door iemand die er verstand van heeft opgemaakt willen worden, ook met kleur advies enzo....
Als m'n eerste salaris binnen is ga ik make-up shoppen denk ik. 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 feb 2007 14:28

Ik haal het er ook altijd af, kleine moeite. Schijnt beter te zijn voor je huid ja, enne: zelfs met waterproof mascara heb je de volgende ochtend smerige zwarte vlekken onder je ogen, en misschien ook wel op je beddengoed... :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 feb 2007 14:47

Heerlijk onderwerp dit! :)

Ik ga binnenkort weer een dag winkelen, echt een eeuwigheid geleden. Altijd ff tussendoor snel snel. Nu echt een dag, en dan ga ik ook heerlijk kijken voor nieuwe make-up voor van de zomer enzo!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 feb 2007 15:02

In het weekend als het laat is laat ik m'n make up wel 's zitten. M'n mascara in elk geval. Foundation en poeder haal ik er alijtd wel af. Gebruik nooit waterproof, want ik heb echt de pest aan die olie-make up remover.
Heb geweldige schijfjes van etos, 'oogmakeupremover lotion' o.i.d.

Ik gebruik trouwens allemaal wel wat duurdere mak up. Alles van L'oreal of van Bourjois. Maar 't kan altijd nog duurder natuurlijk :wink:

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 09 feb 2007 15:12

Acire schreef:Hehe 8) Is m'n huid daar zo lelijk van geworden, van slapen met make-up? Vroeger boeide het me echt niet, maar sinds kort heb ik een heel naar-bed-gaan-ritueel 8)

Hahah sinds kort... hoelang heb je verkering? ;)

Ik gebruik niet veel make-up. Thuis loop ik vaak zonder. Als ik de straat op ga meestal alleen oogschaduw en maskara. Op een of andere manier geeft het ook wel weer een soort van zelfverzekerdheid.. vaag..
Ik koop de troep vaak bij hema of etos. Heb er niet veel verstand van, en ook geen behoefte om me erin te verdiepen.
's avonds gaat het er weer af met weet-ik-veel-wat-voor-spul.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 feb 2007 15:24

nonno schreef:Op een of andere manier geeft het ook wel weer een soort van zelfverzekerdheid.. vaag..

Ja, dat heb ik ook hoor! Zonder maskara ga ik de deur niet uit! De rest (foundation, etc) boeit minder, dat is leuk, maar ik kan ook zonder.
:lol:

nonno schreef:Ik koop de troep vaak bij hema of etos. Heb er niet veel verstand van, en ook geen behoefte om me erin te verdiepen.

Ik koop ook bijna alles bij de Hema, behalve maskara die moet superrrrgoed zijn ;)

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 09 feb 2007 15:33

Ik kan ook wel de deur uit zonder make up, en me nog fijn voelen (gelukkig!)

hehe maskara moet iig waterproof zijn 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 feb 2007 15:48

nonno schreef:Ik kan ook wel de deur uit zonder make up, en me nog fijn voelen (gelukkig!)

hehe maskara moet iig waterproof zijn 8)

Nou, het is gelukkig niet zo dat ik me helemaal niet fijn voel, maar naar mijn werk wil ik (moet ik) er toch echt repre uitzien! En het is ook een stuk gewenning, het hoort er gewoon bij!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 feb 2007 15:53

rosalie83 schreef:Ik koop ook bijna alles bij de Hema, behalve maskara die moet superrrrgoed zijn ;)
Hmm, ik heb juist zowel thuis als bij mijn ouders een súperoude mascara van de Hema waar ik geen afstand van kan doen.. Die heeft een superfijn borsteltje, is lekker droog (bijna op 8) ) dus geen mascara aan je arcadeboog of ónder je ogen, ideaal. Ik heb wel eens zo'n (dure) mascara met een kammetje (ipv borsteltje) gekocht, dat vond ik dus he-le-maal niks. Vandaar dat ik verschillende mascara's heb staan en toch elke keer weer naar die goeie ouwe Hema grijp. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 feb 2007 16:05

LeChat schreef:
rosalie83 schreef:Ik koop ook bijna alles bij de Hema, behalve maskara die moet superrrrgoed zijn ;)
Hmm, ik heb juist zowel thuis als bij mijn ouders een súperoude mascara van de Hema waar ik geen afstand van kan doen.. Die heeft een superfijn borsteltje, is lekker droog (bijna op 8) ) dus geen mascara aan je arcadeboog of ónder je ogen, ideaal. Ik heb wel eens zo'n (dure) mascara met een kammetje (ipv borsteltje) gekocht, dat vond ik dus he-le-maal niks. Vandaar dat ik verschillende mascara's heb staan en toch elke keer weer naar die goeie ouwe Hema grijp. :)

Grappig dat iedereen zo z'n voorkeuren heeft!

Maar je hebt inderdaad gelijk, maskara's met zo'n kammetjes is een drama!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 feb 2007 17:49

Ik heb wel eens zo'n (dure) mascara met een kammetje (ipv borsteltje) gekocht, dat vond ik dus he-le-maal niks. Vandaar dat ik verschillende mascara's heb staan en toch elke keer weer naar die goeie ouwe Hema grijp. :)

Daar moet je idd. mee leren omgaan, maar nu ik het eenmaal heb..kom ik er niet meer vanaf. Tenminste, voor mn werk gebruik ik wel een normale mascara (enkel borsteltje) en als ik weg ga de dubbele volumemascara. Verder vloeibare foundation en oogpotlood, bij uitzondering lipgloss en oogschaduw. Ik haal mn make-up ook nooit meer bij de Hema, eenmaal bij de DA, altijd bij de DA. 8) Gelukkig was mn baas daarvan op de hoogte en kreeg ik een DA-bon voor mn verjaardag. :P

Nooit gaan slapen met make-up. Superslecht voor je huid :shock: Ik haal het er altijd ag\f met reinigingsmelk of speciale tonic. Nachtcreme, en overdag vóór je foundation een dagcreme. Krijg je een gladde huid van :) ik heb overigens iets nieuw uitgevonden, als je plekjes op je gezicht hebt die je open hebt gekrabbelt: Sudocreme smeren voor je gaat slapen. Ideaal. Het is eigenlijk voor schrale babybilletjes, maar whatever..het werkt. 8)

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 09 feb 2007 18:11

Sudocreme is idd super goed spul!

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 09 feb 2007 19:11

:)}o waar koop je dat??

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 feb 2007 22:56

rosalie83 schreef:
nonno schreef:Op een of andere manier geeft het ook wel weer een soort van zelfverzekerdheid.. vaag..

Ja, dat heb ik ook hoor! Zonder maskara ga ik de deur niet uit! De rest (foundation, etc) boeit minder, dat is leuk, maar ik kan ook zonder.
:lol:

nonno schreef:Ik koop de troep vaak bij hema of etos. Heb er niet veel verstand van, en ook geen behoefte om me erin te verdiepen.

Ik koop ook bijna alles bij de Hema, behalve maskara die moet superrrrgoed zijn ;)

Ik ga meestal ook niet zonder foundation de deur uit. Niet dat m'n huid heel vlekkerig is ofzo, maar ik ben echt super bleek, en voel me gewoon beter als er een laagje over heen zit :mrgreen: Ook voel ik me zekerder als ik weet dat m'n make up goed zit. Besteed er daarom ook best wat tijd aan 's ochtends... Eigenlijk belachelijk. Make up is dan gewoon een masker tegen onzekerheid ofzo... :roll:

Make up van de hema vind ik trouwens drrrrrrrrrama. Oogschaduw die in je plooitjes (of hoe dat ook heet :D) gaat zitten, er zo af is, lipgloss die vies smaakt... blegh... :)
L'oreal... omdat ik het waard ben 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 feb 2007 23:58

over kleuradvies: dat heb ik gedaan, voor kleding en make-up en sieraden (goud of zilver) was dat. Echt een aanrader!!

Terug naar “Archief”