marina87 schreef:Aragorn schreef:marina87 schreef:@ Aragorn: Dank je! Dat compliment heb ik nog niet eerder gehoord.![]()
Graag gedaan.Ik weet overigens niet of dat een compliment aan jou of aan je camera is..
Je moest eens weten wat een foute foto's ik met deze camera heb gemaakt toen ik hem net had.![]()
Mensen denken vaak dat je alleen mooie foto's kunt maken als je een dure camera hebt met allerlei toeters en bellen. Maar ik heb veel complimenten gehad voor de foto's die ik met de Sony S40 gemaakt heb. Een simpel ding van 200 euro. Waar het aan ligt: oefenen, oefenen en nog eens oefenen, en je ogen open houden voor nieuwe ideeën.
Maar een goeie camera is wel vereist. Je ziet aan je foto dat je echt oog hebt voor de schoonheid van de boom, je hebt er creativiteit van je zelf ingelegd en dat maakt de foto mooi. Maar het feit dat je camera blijkbaar scherpe foto's maakt, draagt er wel aan bij.
Toen ik voor mn werk op pad moest, kreeg ik een camera mee die dus echt niet scherp bleek te zijn (een canon nog wattes), bepaalde kleuren kwamen niet over, vaag etc. Ik kon niet scherpstellen. Dat is dan echt balen.
Maar je hebt wel gelijk, het gaat om het idee. Ik zie soms de kwalitatief scherpste foto's, maar als ik creativiteit of orginaliteit of feeling in de foto mis, dan vind ik de foto toch niet de moeite waard.