Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 17 jan 2007 19:21

Gerdien B. schreef:
nonno schreef:Dank, dank :)

Ik ga snel mn theorie halen, en dan het tweede deel. Moet niet zo'n heel groot probleem zijn dacht ik, alleen theorie schijnt nogal pittig te wezen!
Maar hoop van de zomer toch echt wel te kunnen rijden (maar rijbewijs toch wel stuje daarvoor te hebben)

gefeliciteerd!

Ga je dan op de motor naar Uganda? :mrgreen:
ik zie jou en labrat al samen op een motor daar de boel onveilig maken! ;)

Als we niets meer wisten daar zouden we bodaboda's gaan rijden (taxibrommers), is daar ook een sport opzich!

:mrgreen:
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jan 2007 19:39

Wie dan als eerste aan de andere kant van Kampala is zeker :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 17 jan 2007 23:01

Juist!

*ziet het al voor zich*

"Taxi, taxi, Kampala, Kampala 700!!"

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 jan 2007 22:33

Helaas... omdat het vanmorgen pokkeweer was, is het vandaag niet van motorrijden gekomen, en moest ik mij vandaag verplaatsen in een kist op 4 wielen. :cry:

Tsjonge, dat is wel een heel ander toerenbereik, waar je dan mee rijdt! Als ik met mijn motor toevallig eens een versnellinkje lager zit dan gewoonlijk op een bepaalde snelheid... och, ietsje meer toeren, maar so what, je merkt het nauwelijks bij een toerenbereik van 13.000 toeren/min. Bij een auto is dat wel anders! Je hoort 'm gelijk flink knorren als je in een wat lage versnelling zit.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 20 jan 2007 23:55

haha Boekenlezer, ik heb het met je te doen, maar met deze regen en wind zit ik denk ik wel net zo lief in mijn auto.

Die van mij staat nu al bijna 2 maand onaangeroerd onder een hoes in de tuin, de financiele middelen dwongen mij om eerst andere prioriteiten te stellen ipv m'n motor een goede onderhoudsbeurt te geven. Het probleem is alleen, dat de andere suzuki hetzelfde nodig heeft, die heeft gelukkig een iets droger plekje om te overwinteren, namelijk de scooterberging bij m'n ouders, nu me jongste broertje ook achter een autostuur is gekropen was die ruimte beschikbaar gekomen :D

Maar oei in beide gevallen zit er komende lente een goede opknapbeurt aan te komen... :|
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 feb 2007 11:06

Met de meeting, heb ik ook maar weer eens mijn motor van stal gehaald. Mijn eerste dag van 2007 met motorrijden!

De planning voor het smeren van mijn ketting was erg strak. Het kon allemaal net, op zijn gat af. Eigenlijk was het al aan de donkere kant. Het begon net te schemeren. Maar het ging toch wat beter dan die keer in november, dat ik het in donker deed.

Na ruim een maand dus weer op de motor. Ik dacht: dat wordt weer wennen, voorzichtig beginnen. Maar dat viel erg mee. Ik kon gelijk weer goed uit de voeten met dat ding.
In het begin rijd ik dan erg rustig. Je moet nooit koud op volle kracht wegrijden, zo net vers uit de garage. Maar als je dan even bezig bent, dan ga ik toch voelen dat mijn motor zo gigantisch veel méér in zijn mars heeft. Net alsof hij zegt: "Hé, geef eens een beetje fatsoenlijk gas met dat ding! Hier ben ik niet voor gemaakt!" (Of: "Ik ben geen ouwe opa!") En dan schijn ik nog een behoorlijk gematigde motor te hebben, die heel allround is. Hij blijft zich gewoon netjes gedragen, maar je voelt dat je zo enorm veel over hebt. Echt zo'n gevoel van: minstens 90% van zijn energie gebruik ik niet.
Dus dan ontkom je er eigenlijk niet aan, om als je een beetje warmgereden bent, toch maar wat meer van zijn capaciteiten te gaan gebruiken. Lekker snel om rotondes heen, en lekker hard wegtrekken. Jongens jongens, dat is wel gaaf hoor! Alleen een beetje inhouden als je bij de maximum snelheid komt. Het moet wel een beetje legaal blijven.
Ik reed op een gegeven moment achter een auto. Ik zag aan zijn bewegingen, dat hij van plan was om de linker strook te nemen voor de afslag linksaf. Ik moest daar ook heen. Ik dacht: "Ho even, dat gaat fout op deze manier: zo heb ik daar straks zo'n langzame auto voor mij bij het wegrijden!" Dus ik gaf even gas, en ging er nog even gauw langs, om toch maar vooraan bij het verkeerslicht te staan.

Tja, dat is inderdaad ook weer zo'n dilemma: die maximum snelheid. Je zit er zo verschrikkelijk snel op met die motor. Vanuit stilstand even een draai aan het rechterhandvat, en je zit er al op. (Simpel gezegd.) Terwijl je met een auto toch wel eventjes onderweg ben naar zo'n snelheid.
En er zit zó'n kracht in die motor, dat als ik door zou gaan met gasgeven, ik zo op hoogst illegale snelheden zou zitten. Dat ding trekt heel hard en graag door, zeker tot aan de 200 km/u. (Doorboven gaat 'ie nog wel een stukkie door, maar dan gaat het met wat minder duw in de rug.) Tja, dat kun je op de gewone weg eigenlijk niet maken, dus dat doe ik dan ook maar niet. Maar ik denk wel eens: als ik het wèl zou doen, leer ik misschien nog eens echt racen.

Maar het was weer gaaf, om de motor weer van stal te hebben gehaald. d:)b :yahoooo:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 03 feb 2007 13:43

Boekenlezer schreef:Ik moest daar ook heen. Ik dacht: "Ho even, dat gaat fout op deze manier: zo heb ik daar straks zo'n langzame auto voor mij bij het wegrijden!" Dus ik gaf even gas, en ging er nog even gauw langs, om toch maar vooraan bij het verkeerslicht te staan.
Ga jij nooit sowieso naast de voorste auto staan? :P
Maarruh, hoe was de meetink? 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 feb 2007 19:00

André schreef:
Boekenlezer schreef:Ik moest daar ook heen. Ik dacht: "Ho even, dat gaat fout op deze manier: zo heb ik daar straks zo'n langzame auto voor mij bij het wegrijden!" Dus ik gaf even gas, en ging er nog even gauw langs, om toch maar vooraan bij het verkeerslicht te staan.
Ga jij nooit sowieso naast de voorste auto staan? :P

Wel als die gewoon rechtdoor gaat. Maar voor een bocht heeft het wat minder mijn voorkeur.
Ik zat op een tweebaansweg, waarbij er voor het verkeerslicht twee extra voorsorteerstroken waren voor links en rechts. Ik wou, evenals die auto, naar links. De auto ging op de linkerbaan. Dus ik ging er nog even rechts langs met een peut gas. (Mag eigenlijk niet. Maar ach, waarom zou ik het laten op zo'n ultrasnel voertuig waarmee je er toch in een wip langs bent? Dan voelt het voor mij niet gevaarlijk meer. Stel dat die auto terug naar rechts wil en dat gaat doen, ben ik er al lang en breed langsgeschoten tegen de tijd dat die goed en wel op de rechterbaan komt.)
De baan waarheen de bocht leidde, was een enkele baan, waar je niet kon inhalen. Er zat een afscheiding met het tegemoetkomende verkeer.

Maarruh, hoe was de meetink? 8)

Erg leuk!
Zie ook mijn verslagje.

André

Berichtdoor André » 03 feb 2007 23:06

'k heb je verslag gelezen, ik zal ook weer eens plannen maken voor de volgende keer;/

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 05 feb 2007 13:15

*heeft ook haar theorie gehaald!!!*

\:D/

André

Berichtdoor André » 05 feb 2007 13:25

nonno schreef:*heeft ook haar theorie gehaald!!!*

\:D/
Gefelic.! 8>) En nu alleen nog een stukje rijden?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 05 feb 2007 13:53

André schreef:'k heb je verslag gelezen, ik zal ook weer eens plannen maken voor de volgende keer;/

Goed plan! :wink:
Auf Wiedersehen!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 feb 2007 11:15

De Honda X11 van m'n vriend wordt zeer waarschijnlijk zaterdag verkocht. :(

Zal het motorrijden missen.
Vooral ook de tochtjes met de motorclub.

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 06 feb 2007 15:40

me vriend is zaterdag begonnen met lessen. lijkt wel een klein kind zo blij is die. wel grappig. worden alle mannen dat van motor rijden?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 06 feb 2007 15:58

kuikentje schreef:lijkt wel een klein kind zo blij is die. wel grappig. worden alle mannen dat van motor rijden?

*steekt vinger op* *roept heel hard jaaaaaa*
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Algemene Zaken”