Cisca schreef:*heeft in ieder geval weer gelachen vandaag*
Die theepot om de zon is even onbewijsbaar als God. Alleen dat betekend natuurlijk niet dat God of de theepot om de zon bestaat.
Moderator: Moderafo's
Atheist1984 schreef:Hoor wie het zegt. jij bent hier de gelovige ik niet. Ik sta open voor bewijs, en gelovige mensen zijn dat (meestal) niet. Het is zo, klaar punt uit. Waarom? Omdat mijn heilige boek dat zegt. Einde filosofie.
Atheist1984 schreef:Cathy schreef:En ook hij kan, net zo min als ieder ander, een doorslaggevend bewijs geven.![]()
Ja dus? Dat je niet kan bewijzen dat God niet bestaat betekend niet dat hij wel bestaat. Dat is een drogreden namelijk het verwisselen van bewijslast. Jij claimt dat het universum op die manier in elkaar zit dus moet jij bewijzen dat het zo is. Niet ik.
Gerdien B. schreef:Weet je wat ik raar vind:
er zijn mensen die niets van God af willen weten, maar ze roepen Hem wel steeds ter verantwoording.
Riska schreef:En ik ben ook zeer huiverig voor echte gebedsgenezingsdiensten, zoals die van Zijlstra, waarin God bijna gedwongen wordt te doen wat wij vragen. Zeker als je eigenlijk te horen krijgt dat jij dan kennelijk niet genoeg gelooft of zelfs dat het misschien zou kunnen komen door een verborgen zonde. Dat het aan jou ligt dus.
marrrjol3in schreef:Voor mij is dit een reden om niet meer naar de kerk te gaan, omdat ik teveel ellende heb meegemaakt, gezien en gehoord heb.
Harm-J schreef:marrrjol3in schreef:Voor mij is dit een reden om niet meer naar de kerk te gaan, omdat ik teveel ellende heb meegemaakt, gezien en gehoord heb.
Als mensen, voor mensen naar de kerk zouden gaan, zou de kerk snel vergane glorie zijn....
*heeft in ieder geval weer gelachen vandaag*
Omega schreef:
Als wetenschappers zich met de Bijbel gaan bemoeien staat de uitkomst bijvoorbaat vast. Ik ben overigens benieuwd op welke wijze het onderzoek is uitgevoerd en welke objectieve maatstaven daarbij zijn gehanteerd. Is dat misschien ook ergens terug te vinden? Op hun site kan ik dat zo direct niet zien.
Atheïst schreef:
Hetzelfde geld ook bij jou.
Aragorn schreef:Gerdien B. schreef:Weet je wat ik raar vind:
er zijn mensen die niets van God af willen weten, maar ze roepen Hem wel steeds ter verantwoording.
Ik denk dat men ten diepste niet God ter verantwoording roept maar daarmee aan wil geven dat als God zou bestaan Hij er -volgens hen- wel een potje van maakt en derhalve waarschijnlijk niet bestaat (omdat een echt goede en rechtvaardige God er geen potje van zou maken).
Omega schreef:Ik ook. Maar dan om het filmpje Dawkins Speechless.![]()
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag? Of is het wetenschappelijk onderzoek -dat hier onderwerp van discussie is- niet bestand tegen kritische vragen?
Het gebed van een rechtvaardige vermag hoe schrijf je dat? veel, in die zin? Daar kan ik een eind in mee komen.Omega schreef:Ik denk dat bidden (alleen) helpt als dat met een oprecht hart gebeurt. Vergelijk dat met het offeren van Kaïn en Abel.
Atheist1984 schreef:Gerdien B. schreef:Je krijgt echt niet altijd wat je wilt, maar wel iets waardoor je verder kan. Bijv. geen genezing maar wel de kracht om het te kunne dragen bij een ziekte
Wat een sadist zeg![]()
marrrjol3in schreef:Riska schreef:En ik ben ook zeer huiverig voor echte gebedsgenezingsdiensten, zoals die van Zijlstra, waarin God bijna gedwongen wordt te doen wat wij vragen. Zeker als je eigenlijk te horen krijgt dat jij dan kennelijk niet genoeg gelooft of zelfs dat het misschien zou kunnen komen door een verborgen zonde. Dat het aan jou ligt dus.
Oef, dit vind ik echt zó erg!
Heb die verwijten ook gekregen, omdat ik niet lijk te genezen van bepaalde aandoeningen. Dat zou komen door:
1) ongeloof / te weinig geloof
2) heimelijke onbeleden zonden
3) bezetenheid
4) vervloeking (van het voorgeslacht)
5) ... vul maar in ...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten