Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 24 jan 2007 20:58

dekerkdiensten van Ilpendam en Watergang worden (nog) niet uitgezonden via internet,mocht hij eens preken in een gemeente die wel uit zend kun je hem zo beluisteren,maar zijn preken zullen wel licht Bond of rechts confessioneel zijn.
Kijk eens op kerkdiensten.eigen start. of Audioserver,maar je moet natuurlijk wel weten waar hij dan preekt

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 jan 2007 21:11

blaarkop schreef:dekerkdiensten van Ilpendam en Watergang worden (nog) niet uitgezonden via internet,mocht hij eens preken in een gemeente die wel uit zend kun je hem zo beluisteren,maar zijn preken zullen wel licht Bond of rechts confessioneel zijn.
Kijk eens op kerkdiensten.eigen start. of Audioserver,maar je moet natuurlijk wel weten waar hij dan preekt
Gevonden! Sorry dat ik zo doorzeurde hoor :oops:

Voor de mensen die het intereseerd:
http://www.kerkomroep.nl/
Zuid-Holland, Ter Aar Herv. Kerk 2e dienst op 07-01-2007.

Zijn accent is prachtig Veenendaals :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 jan 2007 19:30

TKF schreef:De professor doctor van de HHK (op 't Hof) heeft een beroep naar Urk ontvangen. Ik zou overigens niet weten hoe lang hij inmiddels al niet in Nederhemert staat. (Bij ons komt hij overigens nooit meer)

ik hoor net dat hij het aangenomen heeft
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 01 feb 2007 13:10

beroepen te Arnemuiden Ds Roos te barneveld (GGN) en ben benieuwd of Ds visser te Hardinxveld het aangenomen heeftof aan gaat nemen naar Arnemuiden (HHK) als het meezit heeft het christelijke dorp naast Ds Goedvree die overigens heel goed kan preken er weer een paar Reformatorische predikanten bij!
Komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven!

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 01 feb 2007 13:14

mw schreef:
TKF schreef:De professor doctor van de HHK (op 't Hof) heeft een beroep naar Urk ontvangen. Ik zou overigens niet weten hoe lang hij inmiddels al niet in Nederhemert staat. (Bij ons komt hij overigens nooit meer)

ja klopt hij heeft het aangenomen en ze hebben bij de HHK in ouddorp Ds Vliedstra beroepen, dat is volgens mij ook allang geleden dat hij een beroep heeft gehad

freek

Berichtdoor freek » 01 feb 2007 18:54

wimvers schreef:
mw schreef:

ja klopt hij heeft het aangenomen en ze hebben bij de HHK in ouddorp Ds Vliedstra beroepen, dat is volgens mij ook allang geleden dat hij een beroep heeft gehad

Onzin, twee jaar geleden is hij al in Ouddorp beroepen geweest, en ook nog in Nieuwleusen (dacht ik). Net voor de fusie ook nog te Vriezenveen, maar het is maar wat je lang noemt.
Ik denk dat het voor ds Visser langer geleden is.

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 01 feb 2007 19:15

freek schreef:
wimvers schreef:
mw schreef:

Onzin, twee jaar geleden is hij al in Ouddorp beroepen geweest, en ook nog in Nieuwleusen (dacht ik). Net voor de fusie ook nog te Vriezenveen, maar het is maar wat je lang noemt.

twee jaar geleden is zeker heel erg lang! dat zijn wel 63072000 tellen!!!

freek

Berichtdoor freek » 01 feb 2007 20:15

wimvers schreef:
freek schreef:
wimvers schreef:
mw schreef:

twee jaar geleden is zeker heel erg lang! dat zijn wel 63072000 tellen!!!

Een heel aantal predikanten zijn na 1 mei nog niet beroepen geweest. Vlietstra wel, dat wilde ik er mee zeggen. Verder vind ik het niet zo erg belangrijk :oops:

GJB
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor GJB » 02 feb 2007 17:26

Ger.Gem. Tricht-Geldermalsen gaat beroepen: Ds. G.J. van Aalst

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 03 feb 2007 21:05

wimvers schreef:beroepen te Arnemuiden Ds Roos te barneveld (GGN) en ben benieuwd of Ds visser te Hardinxveld het aangenomen heeftof aan gaat nemen naar Arnemuiden (HHK) als het meezit heeft het christelijke dorp naast Ds Goedvree die overigens heel goed kan preken er weer een paar Reformatorische predikanten bij!

Dat Ds.Roos het beroep naar Arnremuiden aanneemt is erg klein(Menselijkerwijs)

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 04 feb 2007 15:17

blaarkop schreef:
wimvers schreef:beroepen te Arnemuiden Ds Roos te barneveld (GGN) en ben benieuwd of Ds visser te Hardinxveld het aangenomen heeftof aan gaat nemen naar Arnemuiden (HHK) als het meezit heeft het christelijke dorp naast Ds Goedvree die overigens heel goed kan preken er weer een paar Reformatorische predikanten bij!

Dat Ds.Roos het beroep naar Arnremuiden aanneemt is erg klein(Menselijkerwijs)

tjah dat gebeurt niet vaak dat zulke behoudende ds een beroep aannemen, dat geld ook voor ds van Aalst, kweet niet of hij vaker beroepen krijgt!?

leentje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor leentje » 06 feb 2007 17:50

Ger. Gem

Ds. de Leeuw (VS) heeft het beroep van Ridderkerk aangenomen
Ds. Vermeij (Elspeet) heeft het aangenomen naar Nieuw-Beijerland

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 07 feb 2007 14:11

leentje schreef:Ger. Gem

Ds. de Leeuw (VS) heeft het beroep van Ridderkerk aangenomen
Ds. Vermeij (Elspeet) heeft het aangenomen naar Nieuw-Beijerland

zo zo Ger. Gem. dominees nemen weer eens een aantal beroepen aan

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 07 feb 2007 18:19

Gereformeerd Arnemuiden gaat ook iemand beroepen heb ik vernomen dus misschien hebben alle kerken dan wel een ds.Al geloof ik niet dat ds. Roos het beroep gaat aannemen...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 feb 2007 18:43

Eefje schreef:Gereformeerd Arnemuiden gaat ook iemand beroepen heb ik vernomen dus misschien hebben alle kerken dan wel een ds.Al geloof ik niet dat ds. Roos het beroep gaat aannemen...

als ik het goed onthouden heb hebben die al beroepen, ds Bijman van Urk. Deze heeft het aangenomen. Hij verlaat na 27 jaar Urk.

CGK Urk -EH hebben ds Kempeneers van Elburg beroepen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”