Inmiddels ben ik weer begonnen met bidden en bijbellezen; als Hij bestaat en Hij wil zich door mij laten kennen, is dit denk ik de weg.
Ik ben dus vrij intensief op zoek naar God, maar ben nog altijd niet zeker van Zijn bestaan. Toch neig ik er steeds meer naar om gewoon te geloven en te aanvaarden dat Hij bestaat, en niet meer op een bijzondere ervaring te wachten. Misschien moet ik God gewoon op Zijn Woord geloven.
Ondertussen echter wordt me in de gemeente waarin ik ben opgegroeid (gergem) en nog steeds (maar mogelijk niet lang meer ) kerk, op het hart gedrukt dat ik niet kan geloven en dat het daar niet om gaat (zou remonstrants zijn) en wordt de nadruk gelegd op zondebesef en verzoening. Terwijl ik dus heen en weer geslingerd wordt tussen geloof en ongeloof en het langzaam maar zeker naar een keuze toegaat, hoor ik in de kerk dat ik niet kan en mag geloven.
Op het moment ben ik echter niet zozeer met mijn algehele verdorvenheid, maar met mijn zoektocht naar God en ongeloof bezig.

Bij mij draait het op het ogenblik dus meer om zingeving van het leven in plaats van verlossing van mijn zonde. Is dit fout?
Ik denk juist dat als je tot geloof in God komt, je pas daarna je zonde echt gaat betreuren. (Ik bedoel, je kunt toch pas je zonde beseffen als je gelooft en onder de indruk bent geraakt van wat Jezus gedaan heeft?)
Bovendien, leiden er niet meerdere wegen naar Rome? Moet bekering bij iedereen hetzelfde verlopen?
Hoe denken jullie hierover?