bijz. onderwijs voor je kind, richt maar een privéschool op.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 31 jan 2007 20:08

questio schreef:Ik zou mijn kinderen (als ik die had) niet naar een school willen sturen, waar het geloof in een schepping (subtiel of niet) als belachelijk wordt beschouwd (dit gebeurt op sommige openbare scholen). Juist op bijzondere middelbare scholen is er veel discussie is mijn ervaring.

Omdat op 'sommige' (een paar) scholen verkeerd omgegaan zou worden met diverse levensbeschouwlijke richtingen deugt het hele openbare onderwijs niet. Sorry, maar dat vind ik een goedkope discussietruc: die van de stroman. Ik heb op diverse openbare scholen gezeten in niet het meest vriendelijke deel van Nederland op het gebied van geloof (Oost-Groningen), en men respecteerde andermans levensbeschouwing altijd. Ik heb nooit gemerkt dat men deningrerend deed naar anderen. Deed je dat wel, dan werd je eruit gestuurd.

Bovendien is het een feit dat bijzondere VO scholen gemiddeld kwalitatief beter zijn. (bron: Elsevier)

We hadden het niet over het afschaffen van het Bijzonder Onderwijs, maar over de afschaffing van subsidie door de staat. Dat is heel wat anders. En over Elsevier: je bedoelt dat het bijzondere onderwijs positiever beoordeeld wordt. Dat betekent niet direct dat het beter is, alleen dat het een goede naam heeft. Dat is niet hetzelfde. Een 'feit' is het zeker niet.

Terug naar “Archief”