seksueel misbruik en kindermishandeling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 30 jan 2007 02:18

tulp schreef:"Ik hoop dat je vader hier radicaal anders over denkt dan jij."

Ja hoor, dat doet hij.
Hij vind het geen punt om op te preekstoel te benoemen en te veroordelen.
Het is altijd weer een vreemde gewaarwording om thuis te merken dat dominees bijzonder menselijk kunnen zijn.

Begrijp ik je echt goed, Tulp? :|
Zo ja: heel, heel, heel veel sterkte, en probeer hulp te zoeken...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Dorothee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorothee » 30 jan 2007 02:59

Hero schreef:
Dorothee schreef:Waarom de verhouding met m'n moeder?

Omdat je moeder (naar ik aanneem) al die tijd deel uitmaakte van jullie gezin ?? — en omdat juist : moeders & dochters, normaliter veel met elkaar praten over *vrouwelijke* zaken ....

Dorothee schreef:Gaat men er automatisch van uit dat de dader de vader is? Of iemand binnen het gezin? Okee, bij incest is dat vaak wel het geval, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. En inderdaad, ik vind het binnen dit topic niet relevant hoe de verhouding met m'n moeder was of is, dus daar geef ik ook geen antwoord op. Een ding is zeker: angst voor de dader overheerst iedere goede verstandhouding!

Orothee ... uit je antwoord blijkt, dat je inderdaad een slachtoffer bent, dus uit ervaring spreekt — tevens blijkt, dat je moeder ahw : een vreemdeling was in haar eigen gezin, plus dat haar rol daarin meer als die van *de huishoudster* werd beleefd, door de gezinsleden ....

Dat ik slachtoffer ben heb je goed gelezen, de rest absoluut niet!! Mijn moeder was en is GEEN vreemdeling in haar eigen gezin, haar rol daarin werd NIET gezien als huishoudster, zeker NIET door de gezinsleden.

Hero, misschien zie je het zelf niet en is het nodig dat anderen het tegen je zeggen, maar je doet me heel veel zeer met deze opmerkingen. Er staat toch nergens dat mijn moeder een vreemdeling en huishoudster was... En ik heb dat toch ook nergens gesuggereerd??

Kijk alsjeblieft een beetje uit met al te snelle interpretaties!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 jan 2007 03:35

Steunt Dorothee

Misschien is het tijd dat het mod.team eens gaat googlen op Hero de Jong?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 30 jan 2007 03:52

Het is in elk geval duidelijk dat onze profeet weinig kaas van psychologie gegeten heeft...

Hero, als jij je nou een gewoon richt op profeteren en niet meer probeert oude wonden lekker open te rijten en er in te graven, is dat misschien een idee? Dan doen je iets meer tactische broeders en zusters de hulpverlening wel :roll:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 30 jan 2007 09:14

In de puberteit was ik erg onzeker en werd ik vreselijk gepest op de middelbare school. Ik was lelijk en zou nooit een vriend krijgen. Denk maar niet dat er iemand is die jouw wil werd er vaak gezegd. Je zal ook nooit te weten komen hoe lekker s*x is zeiden ze.

Maar ik kreeg die aandacht wel. En ik heb er nooit iets tegen gedaan. Ik werd niet gedwongen, vond het ook wel spannend. Dacht dus echt: nou ja, nu heb ik het toch ook beetje meegemaakt en weet hoe het voelt.

En nu???? Nu vliegt het me af en toe vreselijk aan. Vooral als ik dit topic lees. Er is niemand die dit weet. Heb gewoon kontakt met hem. Als mijn partner dit te weten komt vallen er doden, dat weet ik bijna zeker. Op zich hebben wij het goed met elkaar al zijn er tijden bij dat het minder is. Hij zegt dan soms ook: wat kijk je angstig en durft me dan niet meer aan te raken.

Als ik zie dat er kleine kinderen bij die man zijn slaat de angst me om het hart. Hij zal toch niet......... Maar eigenlijk geloof ik dat toch ook weer niet.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 30 jan 2007 09:58

Spons schreef:Persoonlijk mogen ze van mij iemand die incest pleegt gewoon in een gevangenis gooien , en het daar over laten , maar dat is ook niet christelijk , dus laten we het veroordelen van deze daad maar aan God over !

helaas is op deze aarde de straf die men krijgt voor een zedenmisdrijf een peule schil in verhouding tot de slachtoffers ervan want die krijgen levenslang een veroordeling met zich mee :(

De tweede alinea is helemaal waar. En daarom ben ik het met de eerste alinea helemaal niet eens. Mijn opa kreeg 3 maanden of zoveel uur taakstraf. Waarom? Omdat het al zoveel jaar geleden was. :frown: Schiet een end op, alsof het dan minder erg is.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 30 jan 2007 10:15

Dorothee schreef:Dat ik slachtoffer ben heb je goed gelezen, de rest absoluut niet!! Mijn moeder was en is GEEN vreemdeling in haar eigen gezin, haar rol daarin werd NIET gezien als huishoudster, zeker NIET door de gezinsleden. Hero, misschien zie je het zelf niet en is het nodig dat anderen het tegen je zeggen, maar je doet me heel veel zeer met deze opmerkingen. Er staat toch nergens dat mijn moeder een vreemdeling en huishoudster was... En ik heb dat toch ook nergens gesuggereerd?? Kijk alsjeblieft een beetje uit met al te snelle interpretaties!

Dorothee ... laat het hier dan maar bij — immers : door het gedrag van sommige anderen in deze discussie, was het al niet meer mogelijk om hier normaal over te praten ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 30 jan 2007 10:52

Beste mensen,

Ik denk dat het geschikter is dit topic te verplaatsen naar het subforum Psychologie en gezondheid. Excuses voor mijn wat late reactie.

Verder, ik verzoek iedereen om heel voorzichtig om te gaan met dit tere onderwerp. Bedenk voor je iets post goed of je misschien iemand kan kwetsen met je posting.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jan 2007 11:47

Menselijkheid is niemand vreemd, maar juist een predikant die in diverse kringen enorm veel invloed heeft, heeft de verantwoordelijkheid mensen er op te wijzen dat incest, verkrachting en ander vleselijk ongerief te waarschuwen en dit keihard te veroordelen - ter bescherming van toekomstige slachtoffers en ter vertroosting van al gemaakte slachtoffers.

Het zal me worst wezen of het vaker of minder vaak voorkomt in andere kringen, in kringen waar de dominee in de positie verkeert dat men naar hem luistert, dient hij mijns inziens die verantwoording te nemen. Een uitvlucht als "dat is geen punt om op de preekstoel te benoemen" vind ik wegrennen voor mogelijk en/of al aangericht leed. Dit is, wat wij noemen, de doofpot. Met de mantel der liefde wordt een en ander weggemoffeld, terwijl je kindermisbruik kei- en keihard moet aanpakken.

Waarom ageren diverse predikanten tegen alle mogelijke wereldse kwaden, maar zwijgen zij als er kinderen in hun gemeente worden misbruikt door zieke mensen die hun stinkend geslacht in een kind persen en daarmee het kind geestelijk en soms ook fysiek voor de rest van hun leven ruïneren?
Laatst gewijzigd door Optimatus op 30 jan 2007 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2007 11:51

Hero schreef:
Dorothee schreef:Waarom de verhouding met m'n moeder?

Omdat je moeder (naar ik aanneem) al die tijd deel uitmaakte van jullie gezin ?? — en omdat juist : moeders & dochters, normaliter veel met elkaar praten over *vrouwelijke* zaken ....

de meest ingewikkelde relaties in het leven zijn die tussen moeders en dochters. Je stelt hier iets wat iedereen altijd denkt, maar het is al vaker gebleken dat dit in de praktijk vaak niet op gaat.

marina87 schreef:De tweede alinea is helemaal waar. En daarom ben ik het met de eerste alinea helemaal niet eens. Mijn opa kreeg 3 maanden of zoveel uur taakstraf. Waarom? Omdat het al zoveel jaar geleden was. :frown: Schiet een end op, alsof het dan minder erg is.

Dat is idd de grootste stomheid van de rechter. Vaak wordt de pijn eerst alleen maar erger. Daabij denk ik dat zulke zaken nooit volledig uit je leven weg te wissen zijn. Misschien leer je er mee leven maar een litteken is er nog wel
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 30 jan 2007 11:53

@ Optimatus: Misschien moet je de post van Tulp nog eens een paar keer over lezen. Ik hoop niet dat zij bedoeld wat ik er uit op maak...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2007 11:58

Ik denk dat jij en ik hetzelfde er in zien marina ;)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jan 2007 11:59

Ik heb ook zo mijn vermoedens, maar het doet niets af aan wat ik schreef - dat was namelijk algemeen bedoeld, ik wilde niet aan casuïstiek doen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2007 12:01

Dan misschien idee om die bovenste casus er dan uit te verwijderen aangezien het zo nu wel aan elkaar gekoppeld over komt ;)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jan 2007 12:04

Zou kunnen, zou ook kunnen van niet.

Terug naar “Archief”