seksueel misbruik en kindermishandeling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 29 jan 2007 22:45

Ik snap opzich wel wat Hero bedoeld, alleen is dat geen onderwerp om open en bloot op het forum te zetten, tenzij iemand dat uit zichzelf kwijt wil. Zo iets lijkt mij meer voor een gesprek met iemand waar je een band mee hebt of een psycholoog.

Mijn oma deed net of ze niets doorhad, nam de slachtofferrol in en liet haar dochters hard werken in huis.

Verder lijkt het me niet nodig om hier op door te gaan.

sela

Berichtdoor sela » 29 jan 2007 22:51

inderdaad, de rol van de moeder kan me er 1 zijn in het geval van incest.
maar wat wil je? ook haar wereld stort in als het naar buiten komt. of tot een scheiden. of wat dan ook. er lijkt geen keuze meer over anders dan een keuze tussen 2 moeilijke dingen. wordt het ontkenning? of kies je voor je dochters?

Verder lijkt het me niet nodig om hier op door te gaan.

goed plan.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 jan 2007 22:55

Cisca schreef:Hero, zou je hiermee willen kappen, Dorothee heeft duidelijk aangegeven er hier niet over te willen praten, wat heel redelijk is. Waarom probeer haar er dan toch er toe te dwingen

Zo iets doe ik niet, want ik liet juist weten, dat ik heel tevreden was met haar antwoord — een antwoord waaruit trouwens bleek, dat Dorothee : op 'n heel volwassen manier kan praten over het verleden ....

SVP > doen jullie nu ook 's 'n beetje volwassen ... graag ??
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Cisca

Berichtdoor Cisca » 29 jan 2007 22:59

Hero schreef:SVP > doen jullie nu ook 's 'n beetje volwassen ... graag ??
Het is sowieso moeilijk om op een normale manier met je postings om te gaan, ze staan over het algemeen bol van de onzin, wat wil je dan anders.

sela

Berichtdoor sela » 29 jan 2007 23:00

hmm.. iedereen doet lelijk tegen elkaar in dit topic.
aan de andere kant wel conceptueel bij dit onderwerp.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 jan 2007 23:10

sela schreef:inderdaad, de rol van de moeder kan me er 1 zijn in het geval van incest. maar wat wil je? ook haar wereld stort in als het naar buiten komt. of tot een scheiden. of wat dan ook. er lijkt geen keuze meer over anders dan een keuze tussen 2 moeilijke dingen. wordt het ontkenning? of kies je voor je dochters?

Uiteraard is hier sprake van onmacht, maar indien zij waarachtig kiest voor haar dochters, dan zal ze de tent opbreken — zo niet, dan kiest zij dus blijkbaar voor zichzelf ...??

marina87 schreef:Mijn oma deed net of ze niets doorhad, nam de slachtofferrol in en liet haar dochters hard werken in huis

Waaruit dus wel blijkt, dat ook vrouwen of moeders, niet allemaal *heiligen* zijn, maar net zulke EGOistische wezens, als de rest ...!!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 29 jan 2007 23:12

En deels slachtoffer, denk ik dan.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 29 jan 2007 23:16

Ik wilde er liever niet op door gaan.
Omdat het nogal complex is. Ik richt me liever op m'n moeder, dan op de liefdelozen. Dan ga je toch nooit snappen. Mijn moeder is trouwens de knapste moeder van de wereld! Haha. :)

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 29 jan 2007 23:26

Spons schreef:
rafaell schreef:Wel, de cijfers waarop het rapport van Korpershoek gebaseerd is. Voor de zwartmakerij van Spons is dus geen enkele rechtvaardiging. Spons moet gewoon altijd bepaalde kerken zwartmaken, dat irriteert mij mateloos.

ik zou zeggen ga eens met de zedenpolitie praten ! en dat zwart maken , slaat echt nergens op , dat ik het met bepaalde dingen niet eens ben hoeft nog niet te betekenen dat ik niet met die mensen om zou gaan ! helaas zijn er zat gebreken die men zo tussen neus en lippen hier op het forum kan lezen maar dat wordt kennelijk onder de mat geschoven want kritiek geven , cq een mening of ergens bepaald over denken mag van jou dus niet ! Jammer hoor...

Een mening hebben is niet helemaal hetzelfde als 'beschuldigen van'...

Zeker in het tweede geval is het handig het te kunnen onderbouwen met (min of meer) verifieerbare argumenten.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 jan 2007 23:38

yep alleen lastig is dat veel dingen onveriveer baar zijn bij dit onderwerp,

komt door het onderwerp zelf ook, maar erover praten kan absoluut geen kwaad.

Persoonlijk mogen ze van mij iemand die incest pleegt gewoon in een gevangenis gooien , en het daar over laten , maar dat is ook niet christelijk , dus laten we het veroordelen van deze daad maar aan God over !

helaas is op deze aarde de straf die men krijgt voor een zedenmisdrijf een peule schil in verhouding tot de slachtoffers ervan want die krijgen levenslang een veroordeling met zich mee :(

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 jan 2007 23:42

Spons schreef:yep alleen lastig is dat veel dingen onveriveer baar zijn bij dit onderwerp,

komt door het onderwerp zelf ook, maar erover praten kan absoluut geen kwaad.

Persoonlijk mogen ze van mij iemand die incest pleegt gewoon in een gevangenis gooien , en het daar over laten , maar dat is ook niet christelijk , dus laten we het veroordelen van deze daad maar aan God over !

helaas is op deze aarde de straf die men krijgt voor een zedenmisdrijf een peule schil in verhouding tot de slachtoffers ervan want die krijgen levenslang een veroordeling met zich mee :(

Niet christelijk???Bijbels gezien staat er de doodstraf op!!!!!!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 jan 2007 23:45

hmm waar staat dat ....?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 29 jan 2007 23:46

Ergens in het O.T.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 jan 2007 23:55

je vindt het toch niet heel erg dat ik niet alles weet te vinden daar he.. ik ben geen wandelende encyclopedie maar ik geloof jullie als je zegt dat dat er instaat...

gaat morgen eens kijken wat hij daar over kan vinden in het oude testament. zal wel lastig zoeken zijn.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 30 jan 2007 00:00

Spons schreef:je vindt het toch niet heel erg dat ik niet alles weet te vinden daar he.. ik ben geen wandelende encyclopedie maar ik geloof jullie als je zegt dat dat er instaat...

gaat morgen eens kijken wat hij daar over kan vinden in het oude testament. zal wel lastig zoeken zijn.

'k zal het je makkelijk maken :wink:

Terug naar “Archief”