seksueel misbruik en kindermishandeling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 29 jan 2007 20:24

Hero schreef:
Riska schreef:Dat mag Hero niet. Hij heeft eerder ook naar mij toe buitengewoon schandalige opmerkingen gemaakt. Hij moet leren wat wel en wat niet kan...

Pardon ?? — weet je zeker dat ik dat was ?? — want ik heb de (foute) gewoonte om altijd zeer beleefd te blijven ... ook als anderen gaan schelden !!!

Dan moet je dat eigen topic van je nog maar eens supergoed doorlezen, ik bedoel dat van de emancipatie... en dan eens bij jezelf nagaan of je geen mensen tot in het diepst van hun ziel kwetst met je opmerkingen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jan 2007 20:29

Spons schreef:
rafaell schreef:Wel, de cijfers waarop het rapport van Korpershoek gebaseerd is. Voor de zwartmakerij van Spons is dus geen enkele rechtvaardiging. Spons moet gewoon altijd bepaalde kerken zwartmaken, dat irriteert mij mateloos.

ik zou zeggen ga eens met de zedenpolitie praten !

En sinds wanneer doet de zedenpolitie beter onderzoek dan het ministerie (voorzover ze het überhaupt al doen en hun kennis niet vooral anekdotisch is)?
Laatst gewijzigd door Aragorn op 29 jan 2007 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 jan 2007 20:30

Othello schreef:
Harm-J schreef:In openbare kringen is de sociale controle groter.

Ik vermoed juist dat de sociale controle in reformatorische kring groter is. Vele malen groter zelfs.
wordt wat lastig omdat bepaalde lijnen door elkaar gaan lopen, maar men wil ook alles vaak koste wat het kost in eigen kring behouden met als gevolg dat mensen of net zo worden als hun vader of moeder met goede / slechte eigenschappen of helemaal doorslaan naar de andere kant.

Ik heb vroeger toen ik in de ZV opleiding zat zat mensen van voornamelijk reformatorische kringen heel erg zien doorslaan , waar zelfs ik niet aan zou denken om te doen, waarom....omdat men zo strak aan het lijntje werd gehouden en niks mocht doen, diverse ongewenste zwangerschappen gezien, en onlangs nog een klein kind ( met een geestelijke handicap ) wat koste wat het kost op de plaatselijke locale reformatorische school zou blijven, dat zou men wel even opletten , en het zou wel even goed komen ) maar nu dus toch naar speciaal onderwijs moet gaan. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat ik er in het algemeen mee probeer te zeggen is dat men alles zo graag veilig wil houden en in eigen kring , het liefste met een muurtje er om heen met wat ramen er in dat men daardoor juist de fout in gaat.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 jan 2007 20:36

Aragorn schreef:
Spons schreef:
rafaell schreef:Wel, de cijfers waarop het rapport van Korpershoek gebaseerd is. Voor de zwartmakerij van Spons is dus geen enkele rechtvaardiging. Spons moet gewoon altijd bepaalde kerken zwartmaken, dat irriteert mij mateloos.

ik zou zeggen ga eens met de zedenpolitie praten !

En sinds wanneer doet de zedenpolitie beter onderzoek dan het ministerie (voorzover ze het überhaupt al doen en hun kennis niet vooral anekdotisch is)?
msichien omdat het hun werk is en ze er dagelijks mee te maken hebben :?: en van wie krijgt het ministerie die cijfers ....juist...de zedenpolitie

Dorothee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorothee » 29 jan 2007 20:39

Waarom de verhouding met m'n moeder? Gaat men er automatisch van uit dat de dader de vader is? Of iemand binnen het gezin? Okee, bij incest is dat vaak wel het geval, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

En inderdaad, ik vind het binnen dit topic niet relevant hoe de verhouding met m'n moeder was of is, dus daar geef ik ook geen antwoord op. Een ding is zeker: angst voor de dader overheerst iedere goede verstandhouding!

Riska

Berichtdoor Riska » 29 jan 2007 20:44

Dorothee schreef:Waarom de verhouding met m'n moeder? Gaat men er automatisch van uit dat de dader de vader is? Of iemand binnen het gezin? Okee, bij incest is dat vaak wel het geval, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

En inderdaad, ik vind het binnen dit topic niet relevant hoe de verhouding met m'n moeder was of is, dus daar geef ik ook geen antwoord op. Een ding is zeker: angst voor de dader overheerst iedere goede verstandhouding!

Nee, Dorothee, daar wordt niet automatisch van uitgegaan. Dat doet alleen Hero. Je hebt groot gelijk: het is niet relevant.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 jan 2007 20:56

rafaell schreef:*ver_lek}ker{t} zi*ch* oook_}*

en vindt jij het normaal dat je je over zo'n ernstig en serieus onderwerp , loopt te spotten ,het is al ernstig genoeg , ik vindt dat je nu gewoon veel te ver gaat met je gedrag, een excuus is minimaal wel op zijn plaats geboden hier !

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 jan 2007 20:59

Gerdien B. schreef:
rosalie83 schreef:
*Annet* schreef:Hier achter woont bijv. een meisje van 6 jaar die mag nooit met de kinderen uit de buurt spelen. Alleen bij hun zelf op de plaats (ze heeft geen brusjes). Dan doe je toch ook je kind te kort? We wonen in een rustige buurt met heel veel kinderen. Die moeder kan ze toch best laten gaan? Vind ik ook zo raar.

Dit heeft natuurlijk niets te maken met incest. Als die moeder gewoon erg bezorgd is, laat ze haar kindje toch lekker in de eigen tuin spelen? Volgens mij doe je daar je kind niets tekort mee, want in eigen tuin staat vaak ook een zandbak etc.

Het heeft niets met incest te maken, maar je doet je kind wel enorm te kort als je haar sociale contacten onthoud.
Ik durf er niet over na te denken wat dit voor het kind op langer termijn kan gaan beteken, maar het zal haar neit in haar koude kleren gaan zitten.

Het is misschien een beetje offtopic? Maar dit is echt onzin! Ik mocht toen ik klein was ook niet de tuin uit. Mijn moeder vond het te gevaarlijk op straat. Ik kwam echt niets te kort, sowieso voldoende om mee te spelen: zandbad, schommel en leuk speelgoed. En er mochten altijd vriendjes en vriendinnetjes komen. Maar ik bleef in de tuin. Dan wil dat echt niet zeggen dat je als moeder daarmee je kind onthoud van sociale contacten. Laat staan dat je daar iets aan overhoud :roll:

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 29 jan 2007 21:55

Spons schreef:
Othello schreef:
Harm-J schreef:In openbare kringen is de sociale controle groter.

Ik vermoed juist dat de sociale controle in reformatorische kring groter is. Vele malen groter zelfs.
wordt wat lastig omdat bepaalde lijnen door elkaar gaan lopen, maar men wil ook alles vaak koste wat het kost in eigen kring behouden met als gevolg dat mensen of net zo worden als hun vader of moeder met goede / slechte eigenschappen of helemaal doorslaan naar de andere kant.

Ik heb vroeger toen ik in de ZV opleiding zat zat mensen van voornamelijk reformatorische kringen heel erg zien doorslaan , waar zelfs ik niet aan zou denken om te doen, waarom....omdat men zo strak aan het lijntje werd gehouden en niks mocht doen, diverse ongewenste zwangerschappen gezien, en onlangs nog een klein kind ( met een geestelijke handicap ) wat koste wat het kost op de plaatselijke locale reformatorische school zou blijven, dat zou men wel even opletten , en het zou wel even goed komen ) maar nu dus toch naar speciaal onderwijs moet gaan. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat ik er in het algemeen mee probeer te zeggen is dat men alles zo graag veilig wil houden en in eigen kring , het liefste met een muurtje er om heen met wat ramen er in dat men daardoor juist de fout in gaat.

Spons, je praat poep en dat weet je zelf ook. Je bent verblind door weet-ik-veel-wat jegens alles wat refo is.

Laten we dit topic niet verder vervuilen met deze discussie. Daar is het onderwerp ietwat te gevoelig voor.

Misschien moet je even een nieuw topic openen waar we rustig van gedachten kunnen wisselen over de vraag of refo's inderdaad stukken verknipter zijn dan normale mensen?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jan 2007 21:57

Ik weet niet of dit off topic is, ik weet ook niet of het kindermishandeling is maar ik vind het zo erg voor het kind dat ze niet met de buurkinderen mag spelen. Terwijl het hier echt een (verkeers)veilige buurt is. Het is toch wat, zit jij buiten op je schommel en 3 meter bij je vandaan hoor je allerlei buurkinderen met elkaar spelen, watergevechten houden, lol maken enz.

Overal lopen mensen rond met verkeerde bedoelingen, dat zou hier ook kunnen gebeuren.

Het gaat mij meer om de manier hoe ze tegen het kind doet. Als ze dus jengelt dat ze zich verveelt word ze uitgevloekt (ik heb het zelf gehoord). Moet ze zichzelf maar zien te vermaken, pa en ma willen iets voor zichzelf doen. Haar moeder kwam keer met haar bij iemand en die vrouw zei: ga maar spelen hoor, ligt hier speelgoed zat. Maar ze mocht niet van haar moeder; moest op een stoel blijven zitten.

Kijk, daar maken wij ons zorgen om. Door te spelen voelt een kind zich toch ontspannen? Dit is toch veel beter als bij het gesprek van grote mensen te zitten?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 jan 2007 22:02

*Annet* schreef:Ik weet niet of dit off topic is, ik weet ook niet of het kindermishandeling is maar ik vind het zo erg voor het kind dat ze niet met de buurkinderen mag spelen. Terwijl het hier echt een (verkeers)veilige buurt is. Het is toch wat, zit jij buiten op je schommel en 3 meter bij je vandaan hoor je allerlei buurkinderen met elkaar spelen, watergevechten houden, lol maken enz.

Overal lopen mensen rond met verkeerde bedoelingen, dat zou hier ook kunnen gebeuren.

Het gaat mij meer om de manier hoe ze tegen het kind doet. Als ze dus jengelt dat ze zich verveelt word ze uitgevloekt (ik heb het zelf gehoord). Moet ze zichzelf maar zien te vermaken, pa en ma willen iets voor zichzelf doen. Haar moeder kwam keer met haar bij iemand en die vrouw zei: ga maar spelen hoor, ligt hier speelgoed zat. Maar ze mocht niet van haar moeder; moest op een stoel blijven zitten.

Kijk, daar maken wij ons zorgen om. Door te spelen voelt een kind zich toch ontspannen? Dit is toch veel beter als bij het gesprek van grote mensen te zitten?

Is het dan niet beter actie te ondernemen dan er hier zo over te praten!?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jan 2007 22:25

De honden van die mensen zijn tot ergernis van heel de buurt. Ik ben een keer daarover naar haar toe geweest maar ik kreeg een grote mond dat het de schuld van mijn kinderen was dat ze zo te keer gingen. Dus ik denk niet dat ze het waardeert als ik aan haar vraag of ze problemen heeft met haar kind oid.

Mijn man heeft het wel eens aan haar man gevraagd waarom het meisje niet met de andere kinderen mocht spelen (mijn zoon vroeg toen of ze met hem wilde spelen). Hij antwoordde dat zijn vrouw het niet wilde hebben dat ze in de pad kwam want ze is bang dat ze haar kwijt raakt.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 jan 2007 22:30

Dorothee schreef:Waarom de verhouding met m'n moeder?

Omdat je moeder (naar ik aanneem) al die tijd deel uitmaakte van jullie gezin ?? — en omdat juist : moeders & dochters, normaliter veel met elkaar praten over *vrouwelijke* zaken ....

Dorothee schreef:Gaat men er automatisch van uit dat de dader de vader is? Of iemand binnen het gezin? Okee, bij incest is dat vaak wel het geval, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. En inderdaad, ik vind het binnen dit topic niet relevant hoe de verhouding met m'n moeder was of is, dus daar geef ik ook geen antwoord op. Een ding is zeker: angst voor de dader overheerst iedere goede verstandhouding!

Orothee ... uit je antwoord blijkt, dat je inderdaad een slachtoffer bent, dus uit ervaring spreekt — tevens blijkt, dat je moeder ahw : een vreemdeling was in haar eigen gezin, plus dat haar rol daarin meer als die van *de huishoudster* werd beleefd, door de gezinsleden ....

NB > het niet kunnen of niet willen praten, over (de rol van) de moeder, schijnt een algemeen kenmerk van slachtoffers ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jan 2007 22:36

Hero,

Volgens mij suggereer jij dingen die erg pijnlijk kunnen zijn. Misschien is het beter om zoiets niet in het publiek te posten.

Mijn moeder en ik praat(t)en niet veel over "vrouwelijke" zaken, dit wil nog niet zeggen dat er iets mis is met onze verstandhouding.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 29 jan 2007 22:36

Hero schreef:
Dorothee schreef:Waarom de verhouding met m'n moeder?

Omdat je moeder (naar ik aanneem) al die tijd deel uitmaakte van jullie gezin ?? — en omdat juist : moeders & dochters, normaliter veel met elkaar praten over *vrouwelijke* zaken ....

Hero, zou je hiermee willen kappen, Dorothee heeft duidelijk aangegeven er hier niet over te willen praten, wat heel redelijk is.
Waarom probeer haar er dan toch er toe te dwingen, als je dat zo leuk vindt, ga dan naar een lotgenoten forum over dat onderwerp, en zie wat mensen meemaken!

Terug naar “Archief”