Jezus kan je pas aannemen als je weet wie Hij is. Want wat neem je van Hem aan?
ik vind dat Hans e.a. hele goede dingen schrijven. En ik mis ook nog wat. Want geloven is niet iets wat je gaat doen, of wat je moet krijgen. Geloven is iets wat op je af komt, je kunt er niet omheen! Als jij nog om Jezus heen kunt, is je geloof niet heel veel waard.
Ik heb Jezus zeker wel aangenomen, waarom? omdat ik elke dag merk dat ik zondig ben en dat ik Hem echt nodig heb. Ik merk ook dat ik voor een betere wereld ben geschapen want het leven doet mij veel te veel pijn. Ik merk dat het niet goed gaat zoals het gaat, en, raar maar waar: ik voel dat ik God verdriet doe in mijn leven. En dat kan ik voelen omdat GOd mij uitgekozen heeft, omdat God van ieder mens houdt. EN de allerbelangrijkste reden dat ik het voel, is dat Jezus de relatie tussen God en mensen weer verzoent heeft waardoor we IN Zjin naam bij God kunnen komen en zodoende vergeving kunnen vragen en krijgen voor al onze zonden.
De relatie is goed gemaakt en daarom voelen wij dat we '' naakt'' zijn. En in plaats van in de bosjes te springen zoals Adam en Eva mogen wij nu door het voorhangsel heen naar God gaan. Dus Jezus aannemen, dat is Jezus aannemen en daarin dus alle liefde van God beetpakken met beide handen.
En wat je daarna doet? doorleven. Heel bewust kiezen voor een nieuw leven, je latne dopen als teken daarvan en vragen of Jezus je wil vervullen met zijn Geest zodat de wet in je hart geschreven wordt.