joris schreef:zoek die tekst dn eerst op, anders heeft de rest van het gesprek geen zin namelijk.
Dat slaat nergens op. Maar okay als jij dat vind...
beantwoord je mijn twee cvragen ook nog???
Moderator: Moderafo's
essieee schreef:Dan houden we een verschillende mening. Als ik naar zoiets kijk begint m'n geweten te spreken! Dat is voor mij duidelijk dan dat ik fout bezig ben. En ik blijf van mening dat zo'n heilig God afbeelden godslastering is!![]()
![]()
egbert schreef:Als dit van God kwam, waarom is zoiets dergelijks ef nog erger dan niet gebeurt met de talloze andere acteurs die in eerdere films hebben gespeeld, en die, in tegenstelling tot deze film, écht Godslasterlijk waren? (JC Superstar, Life of Brian e.d.)
hijwel schreef:essieee schreef:Dan houden we een verschillende mening. Als ik naar zoiets kijk begint m'n geweten te spreken! Dat is voor mij duidelijk dan dat ik fout bezig ben. En ik blijf van mening dat zo'n heilig God afbeelden godslastering is!![]()
![]()
Ik denk dat jullie elkaar gewoon moeten respecteren. Ik heb er zelf ook geen goed gevoel bij als ik een "jezus film" kijk. Omdat ik bang ben dat Jezus niet op de goede manier naar voren wordt gebracht. Dat de acteurs hem te min zouden doen.
Joris begrijp ik ook wel weer, want het is natuurlijk een heel mooi middel om het evangelie dicht bij de mensen te brengen. Als wij het hebben over Jezus dan schieten wij denk ik ook te kort in woorden, dus geven wij ook geen voledig beeld van Hem.
Uiteraard respecteer ik hem, maar ben het er gewoon niet mee eens en kan het nu niet duidelijk bewijzen waarom maar vind ook niet dat ik dat doen moet!
Ik denk dat zo'n film niet verkeert is, maar dat ik er zelf geen goed gevoel bij heb, Waarom? Joost mag het weten.
joris schreef:zoek die tekst dn eerst op, anders heeft de rest van het gesprek geen zin namelijk.
essieee schreef:joris schreef:Volgens mij geeft het niet.
Gij zult geen andere goden dienen, gij zultu geen gesneden beeld maken nog van wat in de wateren, nog van wat in de hemelen is nog van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen noch hendienen want ik de Here uw God ben een jaloers GOd die de ongerechtigheid van de vaderen bezoek aan de kinderen enz.
Volgens mij mag je sinds Jezus op aarde is gekomen best een afbeelding van Jezus maken, omdat Hij zich zelf immers aan ons heeft laten zien? bovendien heb je het over de mens Jezus, of eigenlijk over GOd JEzus in zijn mensengedaante. Juist een gedaante omz ich kenbaar te maken aan de mensheid.
Volgens mij gaathet verbod op afgoden afbeelden ook over het afbeelden van ANDERE Goden. Jullie hebben mij, dat is genoeg, zegt God volgens mij.
Dus die film, lijkt mij oke.
Dat gaat toch regelrecht tegen Gods wil in. Als God het nodig vond had hij ons die vrijheid wel gegeven. En hebben we een afbeelding van God nodig?? Hij geeft zich helemaal in Zijn Woord. Dat hebben we van hem ontvangen dus daar moeten we het ook meedoen.
Ikke21 schreef:Ik vind het ook niet goed als er dingen van God gefilmd worden, net wat esssie zei, we mogen Hem leren kennen door Zijn woord en natuur, daar mogen volgens mij geen films over komen, hetzelfde geldt voor Ben Hur, een mooie film, maar nee ik vind het niet kunnen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten