Leeftijdsverschil in relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 jan 2007 15:16

Als je op mijn leeftijd zit, kan het best gebeuren dat er meisjes begerig naar je kijken die bijv. 15 jaar jonger zijn dan jezelf. Dat was in het begin nogal onwennig voor mij. Maar het heeft een bepaalde kant van mijzelf gevormd. Nl. om de zaken genuanceerd te benaderen: kijk eerst rustig wat het is, houd jezelf nuchter (bv. niet gelijk aan een relatie denken als ze aantrekkelijk is), en doe vooral erg rustig aan. En dat zijn vaardigheden die nu eenmaal erg gunstig zijn om over te beschikken.
Ik sluit niks uit w.b. een groot leeftijdsverschil. Maar ik houd wel in mijn achterhoofd dat een relatie bepaalde eisen aan volwassenheid stelt. En daarom tast ik in zulke gevallen eerst eens rustig/geduldig alles af (figuurlijk uiteraard!). Het meest beslissend is wat ik voor de persoon voel. Als dat erg gunstig uit blijkt te pakken, zoek ik een manier om met de persoon om te gaan die er goed bij past.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 27 jan 2007 15:25

Boekenlezer schreef:Als je op mijn leeftijd zit, kan het best gebeuren dat er meisjes begerig naar je kijken die bijv. 15 jaar jonger zijn dan jezelf.

Ehm..., meestal is het zo dat meisje van die leeftijd iemand van dertig al gauw zien als een opafiguur. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 jan 2007 15:30

Harm-J schreef:
Boekenlezer schreef:Als je op mijn leeftijd zit, kan het best gebeuren dat er meisjes begerig naar je kijken die bijv. 15 jaar jonger zijn dan jezelf.

Ehm..., meestal is het zo dat meisje van die leeftijd iemand van dertig al gauw zien als een opafiguur. :mrgreen:

Dat ze je bijvoorbeeld ineens met 'u' en 'meneer' aanspreken. :shock:
Tja, als ik dat hoor, weet ik gelijk al genoeg.

Ze zitten dan overigens in een leeftijd waarin de ontwikkeling nogal snel verloopt. Het is de tijd waarin ze van een klein meisje naar een volwassen vrouw groeien.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jan 2007 17:43

Immortal schreef:
Aragorn schreef:
Ik zou er overigens ook niet aan moeten denken om met een meisje van 16 opgescheept te zitten. Wat moet je met zo'n kind? :|

Niet alle meisjes van 16 zijn kinderen. :!:

Whatever, dat ligt aan je definitie van 'kind'. Iig zijn ze veel te jong om voor mij interessant te zijn.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 jan 2007 18:01

Aragorn schreef:
Immortal schreef:
Aragorn schreef:
Ik zou er overigens ook niet aan moeten denken om met een meisje van 16 opgescheept te zitten. Wat moet je met zo'n kind? :|

Whatever, dat ligt aan je definitie van 'kind'. Iig zijn ze veel te jong om voor mij interessant te zijn.
He, verdorie... Ik zag jou wel zitten :oops:

Niet dus :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jan 2007 18:05

Nouja zeg, moet ik me nu beledigd voelen? 8) Ik mag dan momenteel wel celibatair leven, maar ik ben toch nog steeds niet beschikbaar. :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 jan 2007 18:08

Minimaal 23, maximaal 28. 8)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 27 jan 2007 18:14

dat kan je nu wel zeggen smurfie ....maar als het zover is dat je een man tegenkomt die je leuk vindt en de vonk slaat over .... :wink:

verschil met mijn vrouw is 4 jaar , :) verkering gekregen toen ik 22 was !

ach ja tegenwoordig moet men dan al gesetteld zijn volgens bepaalde on hardop genoemde normen en het liefst al een kind hebben :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 jan 2007 18:20

Spons schreef:dat kan je nu wel zeggen smurfie ....maar als het zover is dat je een man tegenkomt die je leuk vindt en de vonk slaat over .... :wink:

verschil met mijn vrouw is 4 jaar , :) verkering gekregen toen ik 22 was !

ach ja tegenwoordig moet men dan al gesetteld zijn volgens bepaalde on hardop genoemde normen en het liefst al een kind hebben :mrgreen:

Jaja..maar ik ben nu eenmaal idealistisch 8) Overigens stel ik geen eisen aan uiterlijk, behalve dus als ze er 29-jarig of ouder uit zien :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jan 2007 18:48

Meisjes die op oudere mannen vallen.. [-(

Margreet <><
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Margreet <>< » 27 jan 2007 18:57

Aragorn schreef:
Immortal schreef:
Aragorn schreef:

Met zo'n houding zul je inderdaad wel niet veel meisjes van 16 achter je aan krijgen.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 27 jan 2007 18:59

Margreet <>< schreef:
Aragorn schreef:
Immortal schreef:
Aragorn schreef:

Met zo'n houding zul je inderdaad wel niet veel meisjes van 16 achter je aan krijgen.
Maar als je daar niet aan moet denken komt dat wel makkelijk uit :)

Enniewee, ganschelijck eens met Smurff, min. 23, max 28 8)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 jan 2007 18:59

Margreet <>< schreef:
Aragorn schreef:
Immortal schreef:
Aragorn schreef:

Als jongens dit zeggen is het alleen maar een grotere uitdaging om ze toch aan de haak te slaan 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jan 2007 19:05

Margreet <>< schreef:
Aragorn schreef:
Immortal schreef:
Aragorn schreef:

Gelukkig maar, dat zou immers sneu voor hen zijn. :) Bovendien ben ik van mening dat zij ook niet echt gebaat zullen zijn bij een onevenwichtige relatie. Verder overigens niets ten nadele van 16-jarige meisjes hoor, ik zie ze alleen niet als serieuze relatiekandidaten.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 jan 2007 19:44

Precies, 16-jarige meisjes doen mij terug denken aan 5 jaar geleden 8)

Terug naar “Archief”