church hoppen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 25 okt 2003 10:52

Want het konkrijk vanGod is geen zaak vnan eten of drinken, maar van gerechtigheid, vrede en vreugde die de heilige Geest ons geeft. Wie Christus zo dient, staat bij mensen in de gunst en is bij de mensen gezien,
rom 14:18.

dat was de tekst die mij zei dat ik mijn kerk moest verlaten. God wil aanbeden worden, God wil niet zittne luisteren naar onze kletspraat over andere kerkgenootschappen, over wat we wel en niet mogen doen> God wil aanbeden worden en niets anders!!! Lees eens psalm 100 waarin zo ongelooflijk duidlijk naar voren komt wat belangrijk is in onze omgang met God! De poorten binnen met lofzang: dank u God voor alles wat u doet, de voorhoven met lofgezang, looft Hem, prijst zijn naam!
Want de Heer is goed! Zijn goedertierenheid is tot in eeuwighed!1! zin trouw tot in de verre geslachten!!!

Via dankzegging naar lofprijs naar aanbidding, dat is de bedoeling van ozne relatie met God! En aanbidding is ene levenstijl: leven met GOd dag in dag uit en jouw geest met zijn Geest laten communiceren.

Zie je geen vrede, vreugde en blijdschap???? Probeer iets te veranderen, maar het is niet de bedoeling dat jij er aan onderdoor gaat! Als jij inziet dat je nog getrokken moet worden, nog melk nodighebt, dan hoef je niet een ander te gaan bijvoeren. Zorg dat je dichter bij God komt, dan zal Hij dichter bij jou komen.

Zeuren, ouewehoeren staan niet in he trijtje van de vrucht van de Geest. Als je meer zaken tegenkomt uit galaten 5:20 3en 21 dan uit galaten 5: 22 dan moet je wegwezen. Schud het stof van je veoten, zoals de discipelen deden als er niet geluisterd werd naar Gods woord.

caprice

Berichtdoor caprice » 27 okt 2003 06:31

Evelien schreef:
joris schreef:plicht 1: zeg die dominee dat hi onbijbels is en dat je verdrietig van hem wordt

plicht 2 ; als hij niet luisteren wil gfa je naar de kerkenraad

plicht 3 als die niet luisteren wil of hem gelijk geeft ga je weg.

Dan zijn er vele weinig gemeentens waar ik dan terrecht kan (gezien de gereformeerde gemeenten)

Waarom naar de kerkenraad stappen? Het is toch de dominee die preekt? Als de kerkenraad niet luistert kun je altijd nog zelf de predikant opbellen, aanspreken of een brief schrijven. Daar is toch niets op tegen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 okt 2003 08:14

trijntjejohanna schreef:
Omdat God mij daar een plek heeft gegeven.

ik vind dat eerlijk gezegd wel makkelijk gezegd.. als er dus in jou kerkverband dingen gebeuren die niet kloppen, ja dan kun je er helaas niets aan doen en niet daar bij weggaan, want God heeft je nu eenmaal die plaats daar gegeven..?!?
misschien moet je toch kijken wat er verkeerd is, waarom, wat je er aan kunt doen? en als er dan verder helemaal niets aan te doen is, dan misschien toch wat anders zoeken.. zoeken naar iets waar alles wel tot z'n recht komt en alles wel volgens Gods woord gaat.....

:?: :?:

joris

Berichtdoor joris » 27 okt 2003 22:28

caprice schreef:
Evelien schreef:
joris schreef:plicht 1: zeg die dominee dat hi onbijbels is en dat je verdrietig van hem wordt

plicht 2 ; als hij niet luisteren wil gfa je naar de kerkenraad

plicht 3 als die niet luisteren wil of hem gelijk geeft ga je weg.

Dan zijn er vele weinig gemeentens waar ik dan terrecht kan (gezien de gereformeerde gemeenten)

Waarom naar de kerkenraad stappen? Het is toch de dominee die preekt? Als de kerkenraad niet luistert kun je altijd nog zelf de predikant opbellen, aanspreken of een brief schrijven. Daar is toch niets op tegen?

daarom komt stap 1 ook voor stap 2.

Terug naar “Archief”