GerGem?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Clarabella Koe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Clarabella Koe » 11 jan 2007 16:26

kijk en dat vindt ik nu weer raar, ik heb er zelf geen moeite mee als een meisje een broek draagt, een broek kan ook heel vrouwelijk zijn , (maar ook weer niet...) maar onderweg wel, op school weer niet , en thuis weer wel / niet...beetje inconsequent. Hypocriet zelfs...

Oké, daar heb je gelijk in, maar bij ons op school zijn er mensen die 25 km moeten fietsen.. dan is het toch heel wat makkelijker als je een broek aandoet. (regen enz. )
Je hebt gelijk dat het hypocriet is dat je hem dan op school weer uittrekt, maar het is wel begrijpelijk vind ik. :wink:

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 25 jan 2007 04:32

Ik ben na mijn huwelijk overgegaan naar de GG, vanuit een Hervormde Bond (Nog voor de PKN)
Ik vind het op zijn zachtst gezegd vreemd dat in de twee gemeenten die er in mijn huidige woonplaats zijn zoveel verschil is. In de gemeente waar we de eerste 2,5 jaar van ons huwelijk kerkten, en waar ik het afschuwelijk vreselijk vond, is het erg dogmatisch, grote sociale controle (in de meest nare zin van het woord), iedere zondag een tentoonstelling van dure kleding, auto`s en hoeden, en de kerkenraad presteerde het zelfs om bepaalde (m.i. hele fijne) dominee`s niet uit te nodigen omdat ze te "licht" zouden zijn...
Nu kerken we, na veel vijven en zessen, in de andere GG-gemeente en het is een echte verademing. Een vriendelijke, open gemeente waar je betrokken wordt bij het gemeentewerk, uitgenodigd wordt om mensen te leren kennen en gewoon elke dominee komt er, en de ouderlingen zijn gewoon mensen. Heerlijk!

Ik moest idd opnieuw belijdenis doen, voor de kerkenraad. De dominee die ons trouwde legde dat uit als: de verantwoording van je kerkelijke leven overbrengen in de handen van de GG.
Nou ja, het moest, maar anders had ik het niet gedaan!
A smile costs nothing, but gives much

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2007 08:40

klopt het is per plaats/gemeente nogal verschillend! *herkenbaar*

Gian
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Gian » 25 jan 2007 23:34

HansenMirjam schreef:Ik ben na mijn huwelijk overgegaan naar de GG, vanuit een Hervormde Bond (Nog voor de PKN)
Ik vind het op zijn zachtst gezegd vreemd dat in de twee gemeenten die er in mijn huidige woonplaats zijn zoveel verschil is. In de gemeente waar we de eerste 2,5 jaar van ons huwelijk kerkten, en waar ik het afschuwelijk vreselijk vond, is het erg dogmatisch, grote sociale controle (in de meest nare zin van het woord), iedere zondag een tentoonstelling van dure kleding, auto`s en hoeden, en de kerkenraad presteerde het zelfs om bepaalde (m.i. hele fijne) dominee`s niet uit te nodigen omdat ze te "licht" zouden zijn...
Nu kerken we, na veel vijven en zessen, in de andere GG-gemeente en het is een echte verademing. Een vriendelijke, open gemeente waar je betrokken wordt bij het gemeentewerk, uitgenodigd wordt om mensen te leren kennen en gewoon elke dominee komt er, en de ouderlingen zijn gewoon mensen. Heerlijk!

Ik moest idd opnieuw belijdenis doen, voor de kerkenraad. De dominee die ons trouwde legde dat uit als: de verantwoording van je kerkelijke leven overbrengen in de handen van de GG.
Nou ja, het moest, maar anders had ik het niet gedaan!

Laat me raden...

Ridderkerk?

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 26 jan 2007 13:15

in 1 keer goed...
A smile costs nothing, but gives much

Terug naar “Archief”