bijbellezingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

bijbellezingen

Berichtdoor Tirreg » 24 okt 2003 13:15

houden ze bij jullie in de kerk door de weeks ook bijbellezingen? welke onderwerpen doen ze? bij ons ging het vorig jaar over het bijbelboek Samuel, die heeft de dominee helemaal behandeld. dit jaar wordt het een ander bijbelboek.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 24 okt 2003 13:21

Er wordt bij ons 1x keer in de week, op woensdag geloof ik, gelezen via de kerktelefoon, zodat alle ouderen (of wie een kerktelefoon hebben) kunnen luisteren, ook kan je er heengaan om te luisteren.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 okt 2003 13:54

Wij hebben geen dominee meer, maar wij hadden het vroeger ook. Nu komt er vaak door de weeks een dominee, maar helaas op een dag dat ik niet kan.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 okt 2003 13:54

houden ze bij jullie in de kerk door de weeks ook bijbellezingen?

ja, bij ons wordt het bijbelboek johannes behandelt
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 24 okt 2003 14:42

Ja, ik ben lid in een vacante gemeente (geen eigen dominee), en gelukkig komt er nu bijna elke week op woensdag een predikant van een andere gemeente. Omdat het steeds weer andere predikanten zijn, hebben we geen vast thema maar volgen we meer het kerkelijk jaar.

marle
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor marle » 24 okt 2003 18:21

Wij hebben donderdags meestal een verschillende predikant, maar niet met een vast onderwerp. Onze oude dominee heeft eens de tocht van het volk van Israel uit Egypte besproken.

Ik las nu in het kerkblaadje dat ds. Schreuder (uit Rijssen) "De viervoudige staat" van Thomas Boston in twee avonden hoopt te bespreken.
Die tot mij komt die zal Ik geenzins uitwerpen. (Joh. 6:37b)

joris

Berichtdoor joris » 24 okt 2003 23:22

is dat in plaats van bijbelstudie?

caprice

Berichtdoor caprice » 25 okt 2003 05:13

joris schreef:is dat in plaats van bijbelstudie?

Het is een kerdienst waar verspreid over een jaar of nog langer dezelfde stof behandeld wordt.

Bij ons wordt het leven van David behandeld. Alleen jammer dat het maar 1 keer in de maand is. :cry:
De volgende keer is het op woensdag 29 oktober, 19.30 uur, dus wie graag wil weten wat een bijbellezing precies is, is welkom.

joris

Berichtdoor joris » 25 okt 2003 08:58

maar hebben jullie ook bijbelstudiekringen enzo? het valt mij op dat ik daar hier altijd heeeel weinigover hoor.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2003 09:17

marle schreef:Wij hebben donderdags meestal een verschillende predikant, maar niet met een vast onderwerp. Onze oude dominee heeft eens de tocht van het volk van Israel uit Egypte besproken.

Ik las nu in het kerkblaadje dat ds. Schreuder (uit Rijssen) "De viervoudige staat" van Thomas Boston in twee avonden hoopt te bespreken.

Word dat een kerkdienst of een gemeenteavond???

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2003 09:19

joris schreef:maar hebben jullie ook bijbelstudiekringen enzo? het valt mij op dat ik daar hier altijd heeeel weinigover hoor.

bij ons in de kerk zeker. Er zijn 4 bijbelkringen, Studievereniging, jeugdvereniging, mannenvereniging, vrouwenvereniging. In de zomer als er vereniging stop is. Dan houden ze bijbelstudie's. Maar er worden ook uit eigen initiatieven bijbelstudie's georganiseerd voor allerlei leeftijden.

marle
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor marle » 25 okt 2003 10:36

Evelien schreef:Word dat een kerkdienst of een gemeenteavond???

Er stond een gemeenteavond. Maar ik weet niet waar ze het gaan doen. Er mogen ook vragen gesteld worden, en om dat in de kerk te doen, lijkt mij een beetje lastig.
Die tot mij komt die zal Ik geenzins uitwerpen. (Joh. 6:37b)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2003 10:38

marle schreef:
Evelien schreef:Word dat een kerkdienst of een gemeenteavond???

Er stond een gemeenteavond. Maar ik weet niet waar ze het gaan doen. Er mogen ook vragen gesteld worden, en om dat in de kerk te doen, lijkt mij een beetje lastig.

Met gemeente avond is voor mij meer een gewone avond met een spreker en vragen stellen.

Kerkdienst is voor mij: Er wordt Gods Woord Gepredikt.

caprice

Berichtdoor caprice » 27 okt 2003 06:13

joris schreef:maar hebben jullie ook bijbelstudiekringen enzo? het valt mij op dat ik daar hier altijd heeeel weinigover hoor.

Behalve de Cathechisatie hebben wij in onze kerk 8 a 9 verenigingen die zich hier onder andere mee bezig houden. Voor de leden van de kerk is er ook lidmatenkring.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: bijbellezingen

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 okt 2003 08:35

Tirreg schreef:houden ze bij jullie in de kerk door de weeks ook bijbellezingen? welke onderwerpen doen ze? bij ons ging het vorig jaar over het bijbelboek Samuel, die heeft de dominee helemaal behandeld. dit jaar wordt het een ander bijbelboek.

nee dat kennen wij niet

Terug naar “Archief”