Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jan 2007 23:05

Jannoek schreef:sonja bakker ruult! ;)

Ik ben in oktober begonnen en heb er ongeveer 15 kilo af.
Schommel nu wel heel erg (en sta eigenlijk een beetje stil) maar dat vind ik niet meer dan logisch... toen ik net uit het ziekenhuis kwam viel ik namelijk een halve kilo per dag af.. Nu eet ik weer gewoon volgens Sonja zeg maar, maar ik beweeg minder dan normaal, dus dan zit het er nog wel een keer bij aan ;)

MAar ik ga stug door. Nog ongeveer 15 wil ik er af, als het lukt :)

Heb je het eerste of het tweede boek Daphne?

Ik ben nu met het eerste boek begonnen. Wie weet, doe ik het tweede boek er nog achteraan. 8)
Als ik maar zoveel mogelijk van de tussendoortjes af kan blijven, dat scheelt een heel stuk, denk ik!
Wat goed, dat je er al 15 kilo af hebt! d:)b
Afbeelding

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 22 jan 2007 23:30

Roodkapje schreef:
meid22 schreef:het is een ziekenhuis dieet voor hartpatienten,
lijkt me dus niet egt gevaarlijk.
google maar eens... met zoekwoord soepdieet!

en ik heb geen probleem dat het er meteen weer aankomt..
ach ieder zo zn ding hé :P

Het feit dat het een speciaal ziekenhuisdieet is voor hartpatiënten zegt iets over dat dieet, namelijk dat het voor hartpatiënten is in een ziekenhuis en niet voor gezonde mensen met overgewicht.

Zie ook: http://www.slank-en-sterk.nl/jojo.html

gelukkig ben ik gezond en heb ik geen overgewicht.

zie ook: http://www.dieetwijzer.com/soepdieet.html
" You'll never be alone "

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jan 2007 09:50

Daphne schreef:

Schommel nu wel heel erg (en sta eigenlijk een beetje stil) maar dat vind ik niet meer dan logisch... toen ik net uit het ziekenhuis kwam viel ik namelijk een halve kilo per dag af.. Nu eet ik weer gewoon volgens Sonja zeg maar, maar ik beweeg minder dan normaal, dus dan zit het er nog wel een keer bij aan ;)

Ik ben nu met het eerste boek begonnen. Wie weet, doe ik het tweede boek er nog achteraan. 8)
Als ik maar zoveel mogelijk van de tussendoortjes af kan blijven, dat scheelt een heel stuk, denk ik!

afblijven van tussendoortjes? Ik vind juist dat je zoveel tussendoortjes mag! Dat deed ik namelijk nooit... in het begin voelde ik me echt schuldig na elke liga, plak ontbijtkoek of whatever... :)

Ik heb boek een 1,5x gedaan :) en ben nu bij week 4 van boek twee. Heb wel het idee dat je bij boek twee veel meer mag eten dan bij boek 1.
Ik heb alleen vreselijke hekel aan crackers, en laten die er nu bijna dagelijks op staan :)

Succes!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 jan 2007 14:05

Voor de mensen die dit nog niet wisten en wel boeiend vinden:

In de glycemische index kun je kijken wat goede koolhydraten zijn en wat slechte.

De glycemische index geeft aan of voeding langzaam of snel word omgezet in glucose. Er is sprake van een hoge glycemische index als de voeding snel word omgezet, en van een lage glysemische index als de voeding langzaam word omgezet. De vertering vind dan langzaam plaats waardoor je langer een vol gevoel houd. Voedsel met een hoge GI word dus sneller afgebroken, waardoor je weer sneller honger krijgt en gaat eten.

Levensmiddelen met een hoge glysemische waarde zitten boven de 70, met een lage onder de 55. De natuur kent nauwelijks voedingsmiddelen met een GI boven de 50, dus dat is supergezond!

Bron: Je bent toch niet zo gek dat je nog in diëten gelooft? - Katrientje Hofman

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 23 jan 2007 15:01

meid22 schreef:
Roodkapje schreef:
meid22 schreef:het is een ziekenhuis dieet voor hartpatienten,
lijkt me dus niet egt gevaarlijk.
google maar eens... met zoekwoord soepdieet!

en ik heb geen probleem dat het er meteen weer aankomt..
ach ieder zo zn ding hé :P

Het feit dat het een speciaal ziekenhuisdieet is voor hartpatiënten zegt iets over dat dieet, namelijk dat het voor hartpatiënten is in een ziekenhuis en niet voor gezonde mensen met overgewicht.

Zie ook: http://www.slank-en-sterk.nl/jojo.html

gelukkig ben ik gezond en heb ik geen overgewicht.

zie ook: http://www.dieetwijzer.com/soepdieet.html

Dus is het soepdieet niet opgesteld voor mensen zoals jij. Bovendien staan er veel dingen op 'jouw' site die niet kloppen. Bananen bevatten niet veel calorieën (maar ongeveer 90 kcal voor een banaan tegen ongeveer 75 voor een flinke appel).

Verder zijn koolhydraten niet fout. Je kunt beter koolhydraten eten dan (fruit)suiker (glucose/fructose). Koolhydraten moeten namelijk eerst omgezet worden in brandstof voordat het lichaam er iets mee kan, dat proces KOST energie. Vergelijk dit met bijvoorbeeld appels en ander fruit, daar zit fructose in, een sacharide dat veel makkelijker omgezet wordt in brandstof, dus dat proces kost minder energie en dus kom je daar makkelijker van aan.

Sowieso bestaat er geen 'fout' eten, al het eten krijg je van God.
30 Indien ik onder dankzegging van iets gebruik maak, hoe kan men kwaad van mij spreken over iets, waarvoor ik dankzeg?
31 Of gij dus eet of drinkt, of wat ook doet, doet het alles ter ere Gods.

Behalve dat zorgt rigoreus lijnen ervoor dat je makkelijker in de problemen komt op het gebied van anorexia nervosa, bulima nervosa en binge-eating. De richtlijnen van het Voedingscentrum geven aan wat je dagelijks nodig hebt en als je je daaraan houdt en normaal beweegt kom je vanzelf uit op een gezond gewicht, zonder dat je een verhoogd riscio loopt op een eetstoornis.

Mauren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mauren » 23 jan 2007 15:24

Verder zijn koolhydraten niet fout. Je kunt beter koolhydraten eten dan (fruit)suiker (glucose/fructose).

ik vraag me af of dit zo is!!
namelijk koolhydraten zijn ook suikers!!
ik heb diabetes en daarbij moet je koolhydraten tellen om te weten hoeveel je insuline moet spuiten. omdat koolhydraten om worden gezet in suikers en anders in vetten!!
misschien is het wel minder erg dan suikers, maar dan nog, is het goed om op te letten, niet teveel koolhydraten te eten!!
en koolhydraten zitten werkelijk overal in...

groetjes mauren

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jan 2007 16:00

Jannoek schreef:
Daphne schreef:

afblijven van tussendoortjes? Ik vind juist dat je zoveel tussendoortjes mag! Dat deed ik namelijk nooit... in het begin voelde ik me echt schuldig na elke liga, plak ontbijtkoek of whatever... :)

Ik heb boek een 1,5x gedaan :) en ben nu bij week 4 van boek twee. Heb wel het idee dat je bij boek twee veel meer mag eten dan bij boek 1.
Ik heb alleen vreselijke hekel aan crackers, en laten die er nu bijna dagelijks op staan :)

Succes!

Met het afblijven van tussendoortjes bedoel ik eigenlijk als ik weer stop met Sonja Bakker...
Vanwege de tussendoortjes heb ik ook voor dit dieet gekozen, omdat ik het zonder tussendoortjes volgens mij echt niet volhou. Ik heb namelijk een keer het dieet van de Duitse Hartstichting gedaan, maar dat vond ik echt niet te doen... :oops:
Dat is wel balen, als je niet van crackers houdt en ze moet eten... :|
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jan 2007 17:08

Ik vraag em echt wel is af hoe jullie al die dieeten vol houden.

Ik heb het eigenlijk nooit echt via een dieet gedaan. Wel opletten dat je niet te veel callorieeen binnen krijgt, maar meer ook niet.
De laatste keer dat ik begon met lijnen is onder tussen 3 jaar geleden.
Ook toen heb ik mijn eetpatroon aangepast maar meer ook niet. uit eindelijk is er 16 kilo afgegaan. Daarna ook geen terug val echt gehad. Omdat ik amper behoefte heb aan tussen doortjes. Nu heb ik daar soms zin in maar dat is dan ook met tijden.

je eetpatroon aanpassen is in mijn ogen echt beter dan een dieet. Gaat misschien wel langzamer, maar ik heb er wel meer baad bij.
Ik heb zovelen zien modderen met dieeten dat ik daar doelbewust niet voor gekozen heb.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jannemaan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jannemaan » 23 jan 2007 17:17

Ik kan dieten echt nooit volhouden. Ik probeer wel minder te snoepen maar het is zoooo moeilijk.
Het scheelt denk ik ook dat ik nog thuis woon. Een dieet zou ik alleen moeten doen en mn moeder kookt eigenlijk altijd en die hoeft niet te lijnen... :roll:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jan 2007 17:20

Ik heb het ook thuis gedaan.
Je moet gewoon zorgen dat je genoeg eet maar niet te veel. Eten tot je genoeg hebt en niet tot je bomvol zit.

Daarbij is het goed om te kijken waar jij behoefte aan hebt. De 1 vind het makkelijker om stilletjes zijn/ haar gang te gaan en de ander doet het liever samen met een ander.

Het is vooral belangrijk dat je gaat lijnen omdat je er zelf behoefte aan hebt en jij er zelf aan toe bent en niet omdat anderen vinden dat je moet gaan lijnen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 23 jan 2007 18:06

Ik ben ook te zwaar, en pas sinds kort val ik af. Ik woon ook alleen en kook voor mezelf, maar dat hielp niet echt. Het kwam dat ik wel dingen at, maar naar mijn idee niet zoveel. Pas toen ik naging hoeveel kcal ik per dag binnenkreeg en uitrekende hoeveel ik verbruikte per dag, werd duidelijk waarom ik niet afviel: ik at teveel en ik at producten met teveel energie.

Ik dronk bijv. volle melk, volvette kaas, had margarine op mijn brood, melkchocolade hagelslag en pasta, pindakaas. Stuk voor stuk energierijk eten.

Dus als je gewoon eet en bijhoudt hoeveel kcal je per dag binnenkrijgt, krijg je een idee waar die extra kilo's vandaan komen. Het heeft mij in ieder geval bewust gemaakt van producten die veel vet en suiker bevatten. Chips bevat veel vet, light-chips extra suiker. Veel kant-en-klaar maaltijdmixen bevatten vetten en suikers. Dat soort dingen.
Laatst gewijzigd door Roodkapje op 20 mar 2007 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 23 jan 2007 20:10

De Weigh Watchers is ook goed!! En heel goed vol te houden. :D :)

Dan word er gewoon berekend naar of je een man of vrouw ben, leeftijd, gewicht, lengte, en hoeveel je beweegt.
Hoeveel point je mag. 1 point=ong.55 cal.
Je mag dus gewoon zelf indelen wat je eet als je maar binnen de points blijft . Als je bijv. ''s avonds een maaltijd hebt van weinig calorieen. Kan je wat meer tussendoortjes nemen. Het is echt ideaal vind ik.
Dat is weer het nadeel aan Sonja Bakker zij bepaalt precies wat je moet eten en daar heb ik een vreselijke hekel aan.
Ik spreek uit ervaring.
Laatst gewijzigd door Lisette.V op 23 jan 2007 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 23 jan 2007 20:10

meid22 schreef:ik doe regelmatig een soepdieet..
kun je 5 tot 7 kilo per week kwijtraken
hele dag soep en fruit eten. zolang je maar geen pasta, aardappels en brood eet.... en een beetje bewegen natuurlijk
is goed vol te houden..!

Als er een ding niet goed is is het zo afvallen. Het is het beste als je een pond tot een kilo per week afvalt dan blijft het er ook het langste af.
Want als je na zo''n soepdieet weer normaal gaat eten, dan zitten die kilo''s er zo weer aan.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jan 2007 20:26

ik kan op m'n kamer veel beter lijnen dan bij m'n ouders... hier ben ik zelf verantwoordeljk voor m'n boodschappen, en ik ben sterk genoeg om geen zoetigheid, calorierijk eten o.i.d. te kopen (En dus ook niet te eten :)) , maar als ik bij m'n ouders chocola of whatever zie...... :S

Ik doe het avondeten niet precies volgens sonja. Redelijk onmogelijk in een studentenhuis.. Wij eten altijd zoveel mogelijk samen, en om nou elke dag m'n eigen prutje te gaan koken, nee bedankt ;). En dan val je nog wel af!

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 23 jan 2007 22:40

Lisette.V schreef:
meid22 schreef:ik doe regelmatig een soepdieet..
kun je 5 tot 7 kilo per week kwijtraken
hele dag soep en fruit eten. zolang je maar geen pasta, aardappels en brood eet.... en een beetje bewegen natuurlijk
is goed vol te houden..!

Als er een ding niet goed is is het zo afvallen. Het is het beste als je een pond tot een kilo per week afvalt dan blijft het er ook het langste af.
Want als je na zo''n soepdieet weer normaal gaat eten, dan zitten die kilo''s er zo weer aan.

k heb dit gelukkig niet zo ervaren.
fijn deze reacties.., ieder moet voor zich weten wat hij doet toch?
wordt meteen aangevallen of van alles en nog wat.. deelde alleen mee dat ik dit dieet wel makkelijk vindt en het ook makkelijk vol te houden is met resultaat.

hoor uit mijn omgeving dat er een aantal mensen een thia heeft gekregen van het sonja bakker dieet. niemand last van?
" You'll never be alone "

Terug naar “Archief”