Geslachtsverandering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 jan 2007 15:36

Roodkapje schreef:
rosalie83 schreef:Nou, dit is echt aardig tegenover eventuele lesbiennes die hier op refoweb zijn... :?

Weleens van zelfspot gehoord? Ikzelf heb de mogelijkheid om zowel heteroseksuele als homoseksuele relaties aan te gaan en loop daar vaak uitgebreid over te grappen. De hardste grappen over homo's hoor ik van mensen die zelf homo zijn...

Dus je moet het wat relativeren, denk ik.

Laatste post hier nog over dan. Ja, daar heb ik wel eens van gehoord. En je hebt vast gelijk dat de hardste grappen over homo's van homo's zelf komen. Maar er zijn ook jongens/mannen en meisjes/vrouwen die worstelen met hun geaardheid en dan zijn dit soort zogenaamd luchtige opmerkingen misschien niet zo fijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 jan 2007 15:37

Ach, als ze er nog mee worstelen zullen ze ws ook nog geen stekels hebben en in tuinbroeken lopen. :P

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 23 jan 2007 16:34

De laatste paar posts even daargelaten (Mijn opmerking over die tuinbroeken was trouwens geheel niet-kwetsend bedoeld. De periode van tuinbroeken-lesbiennes ligt toch wel zo ver achter ons dat het hoop ik duidelijk was dat ik het niet serieus meende). Maar goed, terug on topic.

Ik liep vandaag dus te denken dat met dank aan zoekmachines als Google de kans groot (of in ieder geval groter) is dat jongeren of ouderen die met precies deze thema's worstelen hier terecht komen. Spreken de woorden die wij hier geschreven hebben van liefde, geduld, begrip en openheid? Zijn onze woorden een uitnodiging voor mensen om hun gevoelens te delen? Ik vrees van niet.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 jan 2007 17:13

MrSokkie schreef:De laatste paar posts even daargelaten (Mijn opmerking over die tuinbroeken was trouwens geheel niet-kwetsend bedoeld. De periode van tuinbroeken-lesbiennes ligt toch wel zo ver achter ons dat het hoop ik duidelijk was dat ik het niet serieus meende). Maar goed, terug on topic.

Ik liep vandaag dus te denken dat met dank aan zoekmachines als Google de kans groot (of in ieder geval groter) is dat jongeren of ouderen die met precies deze thema's worstelen hier terecht komen. Spreken de woorden die wij hier geschreven hebben van liefde, geduld, begrip en openheid? Zijn onze woorden een uitnodiging voor mensen om hun gevoelens te delen? Ik vrees van niet.
Of misschien ook wel. Hangt van die persoon af. Als hij/zij goed leest leest hij/zij ook medeleven en oprechtheid.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jan 2007 18:42

Aragorn schreef:Ach, als ze er nog mee worstelen zullen ze ws ook nog geen stekels hebben en in tuinbroeken lopen. :P

:mrgreen:

Laatste post hier nog over dan. Ja, daar heb ik wel eens van gehoord. En je hebt vast gelijk dat de hardste grappen over homo's van homo's zelf komen. Maar er zijn ook jongens/mannen en meisjes/vrouwen die worstelen met hun geaardheid en dan zijn dit soort zogenaamd luchtige opmerkingen misschien niet zo fijn.

Het zou fijn zijn als er eens niet zo gezevert werd over grappen in dat kader. Het hangt totaal af van je visie op homo's/lesbiënnes en blijkbaar heb jij het idee dat ze een 'zielige minderheidsgroepering' waar niet over gegrapt mag worden want dan zouden ze zich gekwetst kunnen voelen. Ze zijn niet anders als hetero's en ook dáárover worden genoeg grappen gemaakt.. ''Een getrouwd stel zit bij..blablabla''. Dat heeft niet iedereen door blijkbaar. :)

Overigens hangt het ook van wie de grap komt (waarover dan ook), maar ik geloof dat ik bij homo's best een potje kan zij..eh, breken 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jan 2007 18:54

rosalie83 schreef:Het zal wel aan mij liggen, 'k ga het verder ook niet uitleggen hier, want het is allemaal zo offtopic als het maar zijn kan!

Inderdaad. Het gaat hier over van alles, behalve over mensen die in de stijgers hebben gestaan. (Is weer eens een andere term voor: omgebouwde mensen.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 23 jan 2007 19:04

Boekenlezer schreef:Inderdaad. Het gaat hier over van alles, behalve over mensen die in de stijgers hebben gestaan. (Is weer eens een andere term voor: omgebouwde mensen.)

Ik snap werkelijk niet hoe je zo'n intens vernederende uitspraak uit je mond kan krijgen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jan 2007 19:23

Met je eens Zareb!

Ik vind dat het wel wat respectvoller mag gaan.

je zou maar het idee hebben dat je in het verkeerde lichaam zit. Ik ben blij dat ik er geen last van heb.
Wat een enorme worsteling lijkt mij dat om daar goed mee om te gaan.
Het zijn en blijven mensen net als jij en ik met een hart en ziel. Ga gewoon met ze om zoals jij ook behandeld wenst te worden door anderen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jan 2007 19:29

Zareb schreef:
Boekenlezer schreef:Inderdaad. Het gaat hier over van alles, behalve over mensen die in de stijgers hebben gestaan. (Is weer eens een andere term voor: omgebouwde mensen.)

Ik snap werkelijk niet hoe je zo'n intens vernederende uitspraak uit je mond kan krijgen.

Of je vat het op als humor, en je neemt het met een flinke korrel zout.
Helaas had ik dit wel een beetje verwacht, aangezien de meeste mensen nou niet zo'n enorm gevoel voor humor hebben.

Maar goed, laat ik het zo noemen: mensen die een geslachtsverandering hebben ondergaan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 23 jan 2007 19:36

Boekenlezer schreef:Of je vat het op als humor, en je neemt het met een flinke korrel zout.

Jouw uitspraken gelezen te hebben, denk ik niet dat je het als humor bedoeld. Maar goed, ook humor kan mensen kwetsen.

Harm-J
Majoor
Majoor

!!

Berichtdoor Harm-J » 23 jan 2007 19:38

Boekenlezer schreef:Of je vat het op als humor, en je neemt het met een flinke korrel zout.

Laat ik het dan zo schrijven, dit is wansmakelijke humor, Boekenlezer.

Als je dyslectisch zou zijn, dan zou de zaak anders liggen. Mocht dit het geval zijn, dan doe
jij jouw gekozen predicaat geen eer aan.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jan 2007 19:46

Oké dan: mijn excuses voor de mensen die zich aan mijn opmerking storen.
(Nee, ik ben niet dyslectisch. Waarschijnlijk zou mijn spelling dan wel behoorlijk anders zijn.)

Al vind ik wel, om heel eerlijk te zijn, dat de ruimte waarbinnen je wat zeggen kan soms wel bijzonder nauw is. Daar kan ik het wel eens benauwd van krijgen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 jan 2007 20:11

Vanaf nu gaan we weer onntopic!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 jan 2007 18:59

Tja, wat je leest over transseksuelen is, dat ze als jong kind al graag met poppen speelden. (Als het een jongen betreft.) En dat ze zich liever onder de meisjes voegden, dan onder de jongens.
Nou heb ik als jong kind ook best wel eens iets in poppen gezien. Ja, ik heb er zelfs wel mee gespeeld, meen ik mij te herinneren. Dus blijkbaar zijn bepaalde 'kenmerken' die genoemd worden, als een transseksueel zijn verhaal doet, helemaal niet per definitie van die echte kenmerken voor zo iemand.
Ik heb zelfs wel mijn kanten, waarin ik aanmerkelijk meer herkenning en begrip voor vind bij dames, dan bij mijn seksegenoten. Ik zou kunnen denken aan hoe ik met gevoelens omga, of mijn gevoelige intuïtie.
Alleen dat gevoel - en dat zal ongetwijfeld wel het meest beslissende zijn - dat je in het verkeerde lichaam zit, dat je lichamelijk eigenlijk van het andere geslacht had willen zijn, dat herken ik niet.
Ik voel mij dus gewoon een echte man, en ben daar altijd erg tevreden mee geweest. Ik zou, met hoe ik ben, echt niet wat anders willen zijn.
Misschien valt er dus nog wel eens een kanttekening te plaatsen bij aangedragen argumenten voor het feit dat iemand zo nodig een lichaam van een ander geslacht wil.
(Een zelfde verhaaltje zou ik kunnen opstellen als het gaat om homofilie. Maar laten we daarover niet hier discussiëren.)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 jan 2007 22:42

Tsja, ik kan het ook wel leuk vinden om make-up te dragen, en sieraden. En een poosje vrouw zijn en sexy zomerjurkjes dragen lijkt me best grappig, maar desondanks ben ik prima tevreden met mijn man-zijn. Ik denk dat mensen die echt de beslissing nemen om zich 'om te laten bouwen' dat een stuk problematischer ervaren en een soort crisis doorgegaan zijn voor ze die keuze maakten. Want het is niet zomaar iets waar je dan aan begint.

Terug naar “Archief”