Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

freek

Berichtdoor freek » 22 jan 2007 15:29

Is er op Urk (CGK) in de vacature van ds. Egas eigenlijk al beroepen?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 jan 2007 16:19

nee
ik heb al wel gehoord wie ze willen gaan beroepen, maar ik houd het stil tot er gestemd is
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 jan 2007 16:23

nee
ik heb al wel gehoord wie ze willen gaan beroepen, maar ik houd het stil tot er gestemd is
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jan 2007 17:00

Ik heb wat gemist!!
Waar is ds. Egas nu dan predikant?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 22 jan 2007 17:03

Gerdien B. schreef:Ik heb wat gemist!!
Waar is ds. Egas nu dan predikant?

Middelharnis
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 jan 2007 19:58

mw schreef:nee

Wat is het 2-tal dan?

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 22 jan 2007 20:26

de keuze is niet zo groot voor de Eben Haezerkerk!!!!maar we wachten af.....
blijft interessant dat beroepingswerk

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 22 jan 2007 21:49

wij hadden zondag ds carlier en ds van den boogaard

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 22 jan 2007 22:58

Carlier.... volgens mij heeft die mij ooit gedoopt :)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 22 jan 2007 23:51

rosekapje schreef:Ik hoorde dat van Henk-Jan laatst, ze hadden het over een student die ook regelmatig in Lattrop op de camping was voorgegaan, vandaar dat ik misschien dacht dat het HenkJan was, maar dan kan jij mij zeker wel vertellen welke student het dan wel is?

Ik had al wat positieve verhalen over ds. Van der Meulen gehoord naar aanleiding van gisteren.

Ja, maar om hem elke zondag te horen; dat weet ik zo net nog niet. Ik ben bang dat het dan al snel wordt zoals bij onze oud-predikant, ze zijn blij dat hij komt maar nog veel blijer dat hij gaat....
Wat die student betreft: Is dat niet Wouter Moolhuizen?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 jan 2007 10:40

Race406 schreef:
rosekapje schreef:Ik hoorde dat van Henk-Jan laatst, ze hadden het over een student die ook regelmatig in Lattrop op de camping was voorgegaan, vandaar dat ik misschien dacht dat het HenkJan was, maar dan kan jij mij zeker wel vertellen welke student het dan wel is?

Ik had al wat positieve verhalen over ds. Van der Meulen gehoord naar aanleiding van gisteren.

Ja, maar om hem elke zondag te horen; dat weet ik zo net nog niet. Ik ben bang dat het dan al snel wordt zoals bij onze oud-predikant, ze zijn blij dat hij komt maar nog veel blijer dat hij gaat....

Nee, volgens mij is die nu wel zo ver dat hij mag preken als student zijnde, maar als je het zeker wil weten kan je altijd zijn oom en tante nog vragen. :wink:
ik was trouwens 'onze' oud predikant niet zat hoor, maar ben wel blij dat ie ook deze kant op verhuisd is, zo kan ik hem nog eens horen. Zijn ze in Almelo al weer verder bezig met beroepingswerk?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 23 jan 2007 10:58

rosekapje schreef:
Race406 schreef:

Nee, volgens mij is die nu wel zo ver dat hij mag preken als student zijnde, maar als je het zeker wil weten kan je altijd zijn oom en tante nog vragen. :wink:
ik was trouwens 'onze' oud predikant niet zat hoor, maar ben wel blij dat ie ook deze kant op verhuisd is, zo kan ik hem nog eens horen. Zijn ze in Almelo al weer verder bezig met beroepingswerk?

Ze gaan weer verder. Maar dat duurt nog wel even. Ben wel benieuwd. Blijft niet zoveel over als we de lijst met beroepbare predikanten doornemen. Heb je nog tips? Hoe gaat het met EJ? Hij schijnt wel erg naar links te zijn geschoven in R'dam heb ik begrepen van mensen die hem de laatste keer in Almelo hebben gehoord.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 24 jan 2007 21:30

Speedy schreef:

Wat is het 2-tal dan?

Ds.K.Visser en Ds.L.W.van der Mey?????

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 jan 2007 21:50

nee
K Visser is een urker en er word niet snel iemand van eigen komaf hier beroepen :wink:

overigens vind ik er keus genoeg voor hen

freek

Berichtdoor freek » 24 jan 2007 21:58

K Visser is een urker en er word niet snel iemand van eigen komaf hier beroepen :wink:

overigens vind ik er keus genoeg voor hen

Nee Visser zal idd niet beroepen worden op Urk.

Ben het met mw eens: er is keus genoeg uit de 'Bewaar het Panders'

Terug naar “Archief”