Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

Berichtdoor topkok » 17 jan 2007 23:38

inderdaad een echte kok kookt op gas. Wij hebben electirsche ik vind het ronduit dramatisch ik haat het!! je kan niet eens lekker met je pan schudden ofzo:( maar jah, binnekort een nieuwe keuken met gas waarschijnlijk. Ik heb vandaag weer iets nieuws gekookt, kip met cervelaatworst was erg lekker, recept komt binnenkort wel!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 jan 2007 11:30

Alle dierbare reacties van de 18e weg... :(

;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jan 2007 13:25

Gezocht:omdat ik in september ga trouwen, zoek ik iemand die mij kan leren koken :?

:lol: Ik kan dus echt NIETS koken :oops:
Echt slecht. Maargoed, ik hoop dat ik nog eens een goed kookboek tegen het lijf loop, en dan prima kan koken. Gelukkig heb ik een man die erg goed kan koken, maar die wel een goede maaltijd verwacht alstie laat uiit zijn werk thuiskomt...

Hm...kga maar eens bij Topkok langs :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 jan 2007 23:39

kweenie hoor, maar kan je dat niet van je moeder leren? Of van je schoonmoeder?? Misschien is je a.s. man wel erg kieskeurig en wil hij dat je net zo goed kookt als zijn moeder, kan je haar kookboek niet lenen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 jan 2007 23:50

MissF schreef:Gezocht:omdat ik in september ga trouwen, zoek ik iemand die mij kan leren koken :?

:lol: Ik kan dus echt NIETS koken :oops:
Echt slecht. Maargoed, ik hoop dat ik nog eens een goed kookboek tegen het lijf loop, en dan prima kan koken. Gelukkig heb ik een man die erg goed kan koken, maar die wel een goede maaltijd verwacht alstie laat uiit zijn werk thuiskomt...

Hm...kga maar eens bij Topkok langs :D

Tot 4 maanden geleden kon ik ook niet koken..Ik ben niet met de moeilijkste recepten begonnen hoor :mrgreen: Wat ik vooral moeilijk vind is de timing. Wanneer kun je wàt opzetten. Begin bijv. niet met het koken van snelkookrijst en tegelijkertijd vlees wat minimaal een half uur moet bakken 8) Anyway, begin gewoon is met een simpele pot rode kool, gebakken aardappeltjes (een kunst om die krengen goed gaar te krijgen zonder ze te laten aanbranden) en een eh..hamburger ofzo. Whatever :)

Overigens wil ik niet beweren dat ik nu wèl kan koken heur.. 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 jan 2007 10:35

Het kookboek 'Kook Ook' is wel een goede om te beginnen! Staat vanalles in!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2007 11:25

*Annet* schreef:kweenie hoor, maar kan je dat niet van je moeder leren? Of van je schoonmoeder?? Misschien is je a.s. man wel erg kieskeurig en wil hij dat je net zo goed kookt als zijn moeder, kan je haar kookboek niet lenen?

Ach, ik doe er ook gewoon de moeite niet voor. Mijn moeder houdt niet van koken, en doet altijd makkelijk. Mijn vader vindt koken heerlijk en kookt uitgebreid, het maakt mij niets uit wat ik eet, van mn moeder of vader, ik vind het allebei prima.
Mijn schoonmoeder kookt altijd uitgebreid. Naja, sorry, dat zal mijn a.s. man niet krijgen hoor. Echt niet 2 soorten groenten, wild, allerlei soorten aardappels en sla, elke maaltijd, ben je mal. Aardappels koken leer ik wel als ik getrouwd en wel ben, en blikjes en potjes zijn zo opgewarmd in de magnetron, en even gezond als vers voedsel ;)

(oeeh, als mijn vriend dit leest, dan wil ie dat ik meteen leer koken, omdattie geen genoegen neemt met blikjes en potjes en elke dag een gehaktbal ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 21 jan 2007 11:30

MissF schreef:(oeeh, als mijn vriend dit leest, dan wil ie dat ik meteen leer koken, omdattie geen genoegen neemt met blikjes en potjes en elke dag een gehaktbal ;) )

Tja, daar heeft hij dan ook groot gelijk in.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 21 jan 2007 12:23

En aardappels koken is zó makkelijk :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jan 2007 12:25

Corine schreef:En aardappels koken is zó makkelijk :D

Ik heb het welgeteld één keer in m'n leven geprobeerd, en dat was nooit meer. 8)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 21 jan 2007 13:53

Aragorn schreef:

Ik heb het welgeteld één keer in m'n leven geprobeerd, en dat was nooit meer. 8)

man je bent nog maar 22, dat zal dus echt niet de laatste keer zijn geweest, :mrgreen:
daarnaast ongeveer alle andere vormen van aardappels eetbaar opdienen kosten meer moeite.
nog niet te spreken over andere zaken naast pasta en rijst.

of is het het schillen dat je tegenstaat ?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jan 2007 14:04

Neuh, het schillen is het probleem niet, maar ik had niet echt een idee wanneer ze nu eetbaar genoeg waren en dat had ik kennelijk dus ook niet al te goed ingeschat. 8) Bakken kost idd meer moeite, maar het is wel lekkerder en je kunt tenminste zien of het goed gaat. :P

En verder vind ik gekookte aardappels sowieso niet echt delicatesse no.1, dus ik heb niet echt zin om er veel moeite voor te doen om het toch te kunnen.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 21 jan 2007 14:31

Aragorn schreef:

Ghehe, we waren inmiddels al twee jaar getrouwd en in die tijd had ik het ook 1 keer geprobeerd en falikant mislukt. Tot tante Nellie 8) Jaja.. Tante Nellie het een keertje voorgedaan heeft. Sindsdien eten we niet anders, echt een goedgekookte aardappel is niet te versmàden! Uiteraard met een heerlijke rundvleesjus erover.
Ik heb altijd maar één soort aardappel. Kruimig vind ik het lekkerst. Ik geloof ook wel dat die het makkelijkst te koken is. Klein laagje water, deksel op de pan, 20 minuten, even prikken. Als je vork er doorheen zakt is het goed, afgieten, ff husselen, dan ff laten stomen. Mjammie..

Idd Aragorn, tosties zijn sneller klaar 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jan 2007 15:13

Je moet gewoon even prikken in de aardappels, als ze bijna uit elkaar vallen is het goed en als je vork er niet doorheen komt niet :)
Wij doen meestal lui en kopen een zakje aardappeltjes en bakken dat op... komt ook doordat de aardappels van de Vomar al verrot zijn voordat je ze koopt.

daatje
Mineur
Mineur

Berichtdoor daatje » 21 jan 2007 15:49

Ghehe het moet net zo gaar zijn zoals het altijd bij je moeder op je bord lag. :mrgreen:

Kunnen we niet een kook-bak-minimeeting organiseren? :mrgreen:
en om lekkere recepten uit te wisselen (en gelijk proeven dan he :P) en om mensen te leren koken :D
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Terug naar “Archief”