Gershwin schreef:Volgens mij doe je toch iets fout als je in elke homo een bedreiging ziet, BL
Mijn strategie is dan altijd om te zorgen dat die homo banger voor mij is dan andersom.

Moderator: Moderafo's
Harm-J schreef:Boekenlezer schreef:je vangt toch iets op van de verkeerde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.
Denk jij nu echt (even omdraaien) als een vrouw naar jou kijkt, dat ze wat in jou ziet? Misschien
kijkt ze nog wel eens goed om te zien om te denken....nog niet met een zak over zijn hoofd?![]()
L'être extraterrestre schreef:Harm-J schreef:Boekenlezer schreef:je vangt toch iets op van de verkeerde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.
Denk jij nu echt (even omdraaien) als een vrouw naar jou kijkt, dat ze wat in jou ziet? Misschien
kijkt ze nog wel eens goed om te zien om te denken....nog niet met een zak over zijn hoofd?![]()
Ik hoop toch echt dat jij jezelf niet grappig vind? Je hebt zeker geen idee hoe erg je mensen kunt kwetsen hier mee! Hoe durf je! Doe even normaal, zoiets zeg je toch niet tegen iemand, en al helemaal niet op die manier? Je zal het vast niet menen (hoop ik) maar dat maakt geen verschil, nogmaals, je kunt mensen ongelofelijk veel pijn doen hiermee!
Harm-J schreef:Denk jij nu echt (even omdraaien) als een vrouw naar jou kijkt, dat ze wat in jou ziet? Misschien
kijkt ze nog wel eens goed om te zien om te denken....nog niet met een zak over zijn hoofd?
Boekenlegger, echt waar, jouw ideeën en invullingen van wat mensen mogelijk zouden kunnen
denken volgens jou, dient hoognodig wat te worden bijgeschaafd.
Roodkapje schreef:Mwah... hij heeft wel een punt. Mannen zijn zo bang dat er homo's achter ze aankomen, terwijl ze dat niet zijn voor vrouwen. Als de meeste vrouwen niks in je zien, waarom zouden homo's opeens wel wat in je zien?
Net alsof mannen je gelijk willen verkrachten... dat is toch nergens op gebaseerd? Dan ben je jezelf alleen maar gek aan het maken. Ik snap die homofobie echt niet. Het is volslagen irrationeel.
Harm-J schreef:Denk jij nu echt (even omdraaien) als een vrouw naar jou kijkt, dat ze wat in jou ziet? Misschien
kijkt ze nog wel eens goed om te zien om te denken....nog niet met een zak over zijn hoofd?
Boekenlegger, echt waar, jouw ideeën en invullingen van wat mensen mogelijk zouden kunnen
denken volgens jou, dient hoognodig wat te worden bijgeschaafd.
Roodkapje schreef:Als de meeste vrouwen niks in je zien...
Gershwin schreef:Volgens mij doe je toch iets fout als je in elke homo een bedreiging ziet, BL
Harm-J schreef:Want Harm-J begint al met te suggeren wat ik zou denken. Dat zou helemaal fout zijn. Nee, ik moet er niet zo snel wat van denken. Maar degene die dat nu het hardste doet, lijkt Harm-J zelf wel. Het mag dan in de vorm van een 'wat als'-verhaaltje gaan, de suggestie ligt er toch duidelijk in.
Ondertussen suggereert dat wel, alsof hij heel goed zou weten wat ik denk. Om vervolgens met een verhaal te komen, waar ik me helemaal niet in herken. Denken voor een ander heet dat geloof ik ook wel.
Boekenlezer schreef:En wat Roodkapje hier zegt, is niks anders dan de omgekeerde versie van 'als de meeste vrouwen heel veel in je zien'. Oké, weliswaar een beter werkbare versie dan die veel te positieve, die ik nu noem. (Verwachtingen laag houden voorkomt immers een enorme hoop teleurstellingen.) Maar toch, het is een wijze van denken die ook zo zijn beperkingen heeft. Blanco beginnen, nergens vanuit gaan, en dan eerst eens goed opletten wat je te wachten staat, vind ik een wat betere methode. (Al zul je ongetwijfeld onbewust wel je verwachtingspatronen hebben. Dat zij dan zo. Streven naar perfectie wil ik ook weer niet als huiswerkopgave meegeven, want dat is ook nogal zinloos.)
Boekenlezer schreef:Volgens mij wordt hier weer van alles en nog wat van mijn bewoordingen gemaakt, en door de eigen fantasie ingevuld, zodat er ineens gedachten op tafel komen die ik helemaal niet zo in mijn hoofd had.
Maar als het nog veel subtieler is, als ik intuïtief iets voel wat van de verkeerde kant komt, vind ik dat gewoon onprettig. Ook al wordt er dan geen woord gewisseld. Niks meer, niks minder. (Als er dan meer van de verkeerde kant komt uiteraard ook. Maar daar heb ik gelukkig nooit echt mee te maken gehad.) Is daar iets mis mee? Zijn we al in zo'n fanatieke anti-homofobie terecht gekomen dat dat al verboden is?
Boekenlezer schreef: Dat bedreigende wat ik een homofiele gerichtheid wel vindt hebben. Want ook al zullen zeker niet alle homomannen voor me vallen, er is toch altijd een 'je weet maar nooit'-factor, en dat blijf ik een enge gedachte vinden. Natuurlijk is mijn positie dan gelijk helder, maar toch... je vangt toch iets op van de verkeerde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.
Boekenlezer schreef:Dat bedreigende wat ik negers wel vindt hebben. Want ook al zullen zeker niet alle negers voor me vallen, er is toch altijd een 'je weet maar nooit'-factor, en dat blijf ik een enge gedachte vinden. Natuurlijk is mijn positie dan gelijk helder, maar toch... je vangt toch iets op van de gekleurde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.
Maar als het nog veel subtieler is, als ik intuïtief iets voel wat van de gekleurde kant komt, vind ik dat gewoon onprettig. Ook al wordt er dan geen woord gewisseld. Niks meer, niks minder. (Als er dan meer van de gekleurde kant komt uiteraard ook. Maar daar heb ik gelukkig nooit echt mee te maken gehad.) Is daar iets mis mee? Zijn we al in zo'n fanatieke anti-racisme terecht gekomen dat dat al verboden is?
Denkertje21 schreef:Boekenlezer schreef: Dat bedreigende wat ik een homofiele gerichtheid wel vindt hebben. Want ook al zullen zeker niet alle homomannen voor me vallen, er is toch altijd een 'je weet maar nooit'-factor, en dat blijf ik een enge gedachte vinden. Natuurlijk is mijn positie dan gelijk helder, maar toch... je vangt toch iets op van de verkeerde kant die jou dan op een bepaalde manier ziet. En dat is gewoon niet fijn.
Wat ben je toch griezelig! Denk je nou echt dat er één homo op je zou vallen als zulk soort denigrerende utspraken doet? Hou op man, homo's hebben óók smaak!
En hou's op om over de 'verkeerde kant' te spreken! 't Is maar net aan welke kant je staat! Ik zeg tegen jou toch ook niet dat je voor mij van de verkeerde kant bent?
Sowieso vind ik het superstom om hier homo's bij te halen. Transseksualiteit is totaal iets anders!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten