weekendhuwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 okt 2003 16:33

joepie schreef:Waarom zijn ze dan met elkaar getrouwd?
Om als ze bij elkaar zijn gewoon met elkaar naar bed te kunnen?
Ik denk dat het huwlijk wel meer inhoudt dan dat.
Volgens de wet ben je zelfs verplicht om bij elkaar te wonen volgens mij.

In het geval van de vrachtwagenchauffeur is het zo dat hij wel bij zijn vrouw woont maar zijn werk hem van huis brengt.

Dikke bullshit: omdat ze van elkaar houden! Dat zou ook een reden kunnen zijn. Niet iedereen die in die omstandigheden trouwt doet dat om te kunnen vrijen of wat dan ook (en ik heb het dan niet over vrachtwagenchauffeurs en schippers e..d)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 okt 2003 16:41

kurtyo schreef:
joepie schreef:Waarom zijn ze dan met elkaar getrouwd?
Om als ze bij elkaar zijn gewoon met elkaar naar bed te kunnen?
Ik denk dat het huwlijk wel meer inhoudt dan dat.
Volgens de wet ben je zelfs verplicht om bij elkaar te wonen volgens mij.

In het geval van de vrachtwagenchauffeur is het zo dat hij wel bij zijn vrouw woont maar zijn werk hem van huis brengt.

Dikke bullshit: omdat ze van elkaar houden! Dat zou ook een reden kunnen zijn. Niet iedereen die in die omstandigheden trouwt doet dat om te kunnen vrijen of wat dan ook (en ik heb het dan niet over vrachtwagenchauffeurs en schippers e..d)

eh maar als je van mekaar houdt hoef je toch niet meteen te trouwen en kan je toch ook gewoon wachten totdat je samen wel in een huis kan wonen.... ik geef joepie wel een beetje geliujk... het lijkt er tenminste wel heel erg op... maar goed.. als ze maar gelukkig zijn...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 okt 2003 15:52

waarom zou je wachten? Wat is dan de reden? als je echt van elkaar houdt, als je echt door wilt. waarom dan wachten. En een leuke bijkomstigheid is dan dat als je elkaar dan weer ziet je jezelf niet koste wat kost hoeft in te houden :)

joepie

Berichtdoor joepie » 23 okt 2003 15:58

Dus toch voor de seks!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 okt 2003 16:13

kurtyo schreef:waarom zou je wachten? Wat is dan de reden? als je echt van elkaar houdt, als je echt door wilt. waarom dan wachten. En een leuke bijkomstigheid is dan dat als je elkaar dan weer ziet je jezelf niet koste wat kost hoeft in te houden :)

nou zeg je het dus zelf ook!!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 okt 2003 16:50

en dan vraag ik het me af of trouwen zin heeft. Je kunt net zo goed flink van bil gaan voor je huwelijk als je toch al weet dat je gaat trouwen...

verder: als je echt voor elkaar gaat en van elkaar houdt, waarom zou je dan perce wachten met trouwen tot alles perfect gepland e.d.? En dan is het niet voor de sex maar omdat je van elkaar houdt, voor elkaar wilt gaan en het wil laten verzegelen (waarmee overigens mijn standpunt over sex e.d. niets te maken heeft en zoals jullie misschien weten twijfel ik ook bij het aardse huwelijk, maar dat terzijde)... Sex is een leuke bijkomstigheid: want wees eerlijk: als jij trouwt vind je het toch ook gewoon lekker en fijn dat je dan sex kunt hebben.... of niet? Ik denk dat als je nee zegt, je hypocriet bent. (want daar gaan jullie van uit: sex alleen binnen huwelijk)

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 23 okt 2003 21:02

Memmem schreef:Maar het is toch veel mooier als je elke dag samen bent, kun je elkaar veel beter bijstaan en helpen. Als vader zie je zo je kinderen ook nog eens.

Een kennis van mij is 30 jaar geleden getrouwd, maar het heeft nog een jaar geduurd voordat hij en zijn vrouw een eigen huis hadden en bij elkaar konden wonen. En sex zat er ook nog niet in: want als hij bij zijn vrouw en haar ouders langs kwam, mocht hij niet met haar alleen in de huiskamer zitten. Zijn schoonvader ging 's avonds laat pas slapen als hij zelf de deur uit was.... :wink:

Ik vind het niet perse noodzakelijk om eerst een huis te moeten hebben en dan pas trouwplannen te maken, al maakt het 't allemaal wel makkelijker. Als je echt van elkaar houdt en geestelijk & lichamelijk zo dicht naar elkaar bent toegegroeid dat je er klaar voor bent, moet je het gewoon doen. Huis of niet. Bovendien: hoe dichter je bij je trouwdatum komt, des te meer stijgt je 'zieligheidsgehalte' tot enorme hoogte, zodat de kans steeds groter is dat er ergens een familie- of gemeentelid opduikt die je uit medelijden 'ineens' een woninkje aanbiedt.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joepie

Berichtdoor joepie » 24 okt 2003 10:06

Ook hierover spreekt Paulus in 1 Cor. 7:1Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet aan een vrouw verbonden te zijn, 2 maar met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man. 3 De man kome jegens de vrouw zijn (echtelijke) verplichtingen na en evenzo de vrouw jegens haar man. 4 De vrouw heeft niet zelf over haar lichaam te beschikken, doch haar man; en eveneens heeft de man niet zelf over zijn lichaam te beschikken, doch zijn vrouw. 5 Onthoudt dat elkander niet, tenzij met onderling goedvinden (en) voor een bepaalde tijd, om u te wijden aan het gebed, maar om daarna weder samen te komen, opdat niet de satan u verzoeke wegens [uw] gemis aan zelfbeheersing.

Hoe kun je je echtelijke verplichtingen na komen als je niet bij elkaar woont?

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 24 okt 2003 10:32

joepie schreef:Hoe kun je je echtelijke verplichtingen na komen als je niet bij elkaar woont?

Tsja... daar heb je 'n punt...

Al denk ik dat het wel op te lossen is. Als je niet ver van elkaar woont (in mijn geval is dat zo'n 300 meter), kun je elkaar vaak genoeg zien. En dan is het zaak te zorgen dat je huisgenoten ieder weekend bij hun ouders zijn... *grinnik*

Ik zou op zich ook wel willen samenwonen zodra ik getrouwd ben. Maar ik zal me met trouwplannen niet laten weerhouden door het wel of niet hebben van een huis. Dat komt wel. Desnoods ga je zo lang in een caravan wonen. Of bij mijn ouders op zolder (al lijkt me dat dan wel weer minder leuk).

joepie

Berichtdoor joepie » 24 okt 2003 10:35

Dus je gaat wel na je huwelijk samen wonen. Waar dat ook moge wezen.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 24 okt 2003 10:44

joepie schreef:Dus je gaat wel na je huwelijk samen wonen. Waar dat ook moge wezen.

Ja, het is wel zo leuk om het "ja, we willen voor de rest van ons leven bij elkaar horen" zo snel mogelijk met een woninkje te combineren. En in het licht van de Bijbel wordt dat nog ten stelligste aangeraden ook...

joepie

Berichtdoor joepie » 24 okt 2003 10:49

Ik zou het nog sterker willen zeggen: je belooft het aan elkaar.
Beloof je hier voor God en zijn gemeente dat je .............
En beloof je je huwelijkse plichten te zullen vervullen die de wet aan het huwelijk verbonden heeft........
Dat lijkt me een beetje moeilijk om te doen als je niet bij elkaar woont.
En ik heb geleerd dat iets wat je beloofd moet je ook doen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 mar 2004 08:32

Ikke21 schreef:Tuurlijk went dat wel, maar het lijkt me toch niet leuk, als ik nu vanaf zondag tot woensdag en vanaf woensdagavond tot vrijdagavond moet wachten voordat ik mn vriend zie, vind ik al veelste lang.....dan verlang je toch naar het moment dat we gaan trouwen en dat we gewoon iedere dag bij elkaar zijn en dat je als je thuis komt uit je werk, gewoon je man weer ziet, dit lijkt me zo heerlijk he!!

is zo'n korte periode al te lang :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mar 2004 08:59

trijntjejohanna schreef:
Ikke21 schreef:Tuurlijk went dat wel, maar het lijkt me toch niet leuk, als ik nu vanaf zondag tot woensdag en vanaf woensdagavond tot vrijdagavond moet wachten voordat ik mn vriend zie, vind ik al veelste lang.....dan verlang je toch naar het moment dat we gaan trouwen en dat we gewoon iedere dag bij elkaar zijn en dat je als je thuis komt uit je werk, gewoon je man weer ziet, dit lijkt me zo heerlijk he!!

:mrgreen: mevrouw, je moet goed lezen!!! :P :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 mar 2004 09:34

Ikke21 schreef:
trijntjejohanna schreef:

:mrgreen: mevrouw, je moet goed lezen!!! :P :mrgreen:

staat er echt!!

Terug naar “Archief”