Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jan 2007 11:07

wij gaan voor deze. het voordeel van deze is dat het zowel een duowagen als enkele wagen is... ben je dus meteen klaar.. de ene kan helemaal plat en dan kan je een babynestje gebruiken voor de baby... of met maxicosi en zitje.. of met 1 zitje.. of met 1 kinderwagenbak!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 jan 2007 12:59

Ik wil er graag 1 met een bakje en een zitje naast elkaar. DIe vind ik in eerste instantie mooier en ze schijnen beter en handelbaarder te zijn in de meeste gevallen.

als ik weer een enkele kan gebruiken (met kiddyboard) dan gbruik ik gewoon de wagen die ik nu ook heb. (Mutsy) daar kan ook een duozit op, maar de jongste moet dan minimaal 6 maanden zijn (dit omdat hij niet helemaal plat kan) dus daar hebben we ook niks aan.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ejvl
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ejvl » 15 jan 2007 13:14

Dank je voor de filicitatie's :D
M'n vriendin/as vrouw (jaja, een moetje :oops: ) is nu een week of zes zwanger, alleen ze is zo verschrikkelijk zenuwachtig dat er iets fout kan gaan, ze heeft van iemand gehoord dat het heel vaak in deze tijd van de zwangerschap misgaat, ze slaapt er zelfs vaak niet van, en een echo mag pas vanaf de 8e week volgens de verloskundige.
Is er iets wat ik kan doen, haar vertellen om haar minder zenuwachtig te krijgen en haar op d'r gemak te stellen?

Alvast bedankt!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 jan 2007 13:16

ejvl schreef:Dank je voor de filicitatie's :D
M'n vriendin/as vrouw (jaja, een moetje :oops: ) is nu een week of zes zwanger, alleen ze is zo verschrikkelijk zenuwachtig dat er iets fout kan gaan, ze heeft van iemand gehoord dat het heel vaak in deze tijd van de zwangerschap misgaat, ze slaapt er zelfs vaak niet van, en een echo mag pas vanaf de 8e week volgens de verloskundige.
Is er iets wat ik kan doen, haar vertellen om haar minder zenuwachtig te krijgen en haar op d'r gemak te stellen?

Alvast bedankt!

Daar hoef je je helemaal niet voor te schamen. Het is maar een regel van de kerk en ws. de wil van wederzijdse ouders dat jullie nu 'moeten' trouwen. :wink: Kop op, en van harte gefeliciteerd! :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jan 2007 13:26

rosekapje schreef:Ik wil er graag 1 met een bakje en een zitje naast elkaar. DIe vind ik in eerste instantie mooier en ze schijnen beter en handelbaarder te zijn in de meeste gevallen.

als ik weer een enkele kan gebruiken (met kiddyboard) dan gbruik ik gewoon de wagen die ik nu ook heb. (Mutsy) daar kan ook een duozit op, maar de jongste moet dan minimaal 6 maanden zijn (dit omdat hij niet helemaal plat kan) dus daar hebben we ook niks aan.

die mutsy schijnt dan ook verschrikkelijk zwaar te duwen... ik zou eerst ook voor 1 naast elkaar gaan.. maar wij hebben gewoon geen ruimte in huis voor meerdere wagens.. vandaar de keus voor deze.. zodat je beiden in 1 hebt!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jan 2007 13:32

Alvast bedankt!

voor vrouwen onder de 35 is de kans op een miskraam 1 op 10... op zich dus niet een hele grote kans.. toch kan ik me wel voorstellen dat ze zenuwachtig is! ik heb dat bij beide ook gehad.. wanneer je een hartje hebt zien kloppen op de echo is de kans nog maar 3%... ik denk dat veel vrouwen die angst altijd wel een beetje houden.. ik denk dat het best wel moeilijk is om haar wat minder zenuwachig te laten zijn.. tis wel zo dat het veel vaker wel goed gaat dan niet.. maar ja .. toen ik dat gevoel had kon je mij dat wel 10 keer vertellen, maar ik bleef dat gevoel houden..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jan 2007 14:56

hier moet ik toch nie aan denken :mrgreen:

Poolse baby weegt 7 kilo bij geboorte

Uitgegeven: 15 januari 2007 11:32 (bron: www.nu.nl )
AMSTERDAM - Een baby uit Polen mag zich een van de zwaarste baby's ter wereld noemen. De baby, die van zijn ouders de naam Kascper meekreeg, woog maar liefst 7,13 kilogram bij de geboorte. Dat meldden verschillende media, waaronder die Welt

Kascper werd met een keizersnede ter wereld gebracht, en is 66 centimeter lang. De baby en de 45-jarige moeder maken het goed.

Er zijn weinig baby's in de wereld die zo zwaar zijn als Kascper. "Baby's die bij geboorte vijf kilo wegen vormen al een grote uitzondering, een baby van zes kilo is een fenomeen", aldus de Poolse arts Ewa Helwich.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jan 2007 14:58

Pfoe tj... niet te hard doorgroeien dan maar! :wink:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 15 jan 2007 15:18

Alvast bedankt!

gefeliciteerd! :)
Ik heb geen ervaring, maar ik denk dat het belangrijk is dat ze er met jou over kan praten (en dat kan ze gelukkig blijkbaar ;) ), en dat je laat weten dat je er voor haar bent en van haar houdt. Veel meer kun je niet doen denk ik, zoals TJ al zei, zulke gedachten gaan niet makkelijk weg ;).

ejvl
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ejvl » 15 jan 2007 15:36

Dank voor de positieve reacties!
Ik zal zeker m'n best blijven doen, en het komt vast wel goed, het is gewoon even het idee dat het mis kan gaan in de eerste paar weken, al is die kans maar 10%.
Kunnen inderdaad gelukkig overal goed over praten, dus het moet zeker goed komen!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 15 jan 2007 15:48

Gefeliciteerd ejvl!

Hopen dat het goed (blijft) gaat. En dat ze zwanger is lijkt me niet echt verwonderlijk. Zelf heb ik geen ervaring, maar het lijkt me heel wat om ineens een baby in je buik te hebben :wink: .

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 jan 2007 15:58

Vonkie schreef:En dat ze zwanger is lijkt me niet echt verwonderlijk.

Je bedoelt denk ik "en dat ze zenuwachtig is..."?
Anders snap ik die opmerking niet. ;)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 15 jan 2007 16:26

AikonGirl schreef:
Vonkie schreef:En dat ze zwanger is lijkt me niet echt verwonderlijk.

Je bedoelt denk ik "en dat ze zenuwachtig is..."?
Anders snap ik die opmerking niet. ;)

Haha, ik denk het ook! :puh:

sela

Berichtdoor sela » 15 jan 2007 16:28

van harte allemaal.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jan 2007 17:16

trijntjejohanna schreef:hier moet ik toch nie aan denken :mrgreen:

Poolse baby weegt 7 kilo bij geboorte

Pff nee ik ook niet :mrgreen:
Enne ik heb al een kinderwagen :wink: (2 zelfs, eentje voor bij mn ouders die 2/3 dagen gaan oppassen zodat ik niet iedere keer die wagen mee hoeft te slepen :) En mn broertje wil er NU al mee de boodschappen gaan doen :mrgreen: )

Terug naar “Archief”