Boekenlezer schreef:MissF schreef:Maar stel je toch eens voor dat jij je jongen voelt en je hebt een vrouwenlichaam...Dat lijkt mij iets vreselijks!
Dat is inderdaad de grote moeilijkheid met dit soort dingen. Net als met andere dingen, die van Gods scheppingsorde afwijken, en die een gevolg zijn van de zondeval. (Ander voorbeeld van zoiets: homofilie.) Dat roept de vraag op: hoe ga je daarmee om?
Dat zijn heel moeilijke dingen. Dat maakt voor mij de omgang in de praktijk met dit soort mensen ingewikkeld. Aan de ene kant heb een fenomeen wat je eigenlijk niet kan luchten of zien, aan de andere kant heb je te maken met een mens, die zijn/haar eigen gevoelswereld heeft, en daaruit voortvloeiend gedachten en besluiten.
Al bespaar ik mezelf ook veel ingewikkeldheid, door er maar niet te veel over te denken. Dan denk ik maar: 'laat ook maar, ik zou niet weten hoe ik dat op zou moeten lossen/hoe ik daar uit zou kunnen komen.' In de praktijk bemoei ik me dan maar niet te veel met zo iemand. En op het moment dat het wel moet, laat ik maar niet te erg blijken wat ik eigenlijk vind en doe ik maar zo gewoon mogelijk.
Ik snap boekenlezer wel. En ik vind dat een aantal mensen hier wel heel erg aanvallend/belerend op reageert.
Het probleem is dat je soms gewoon niet weet hoe je met iemand om moet gaan.
Je weet iets van iemand waar je moeite mee hebt. Aan de ene kant wil je er dan met die persoon over praten. Aan de andere kant is er geen (vertrouwens)basis om er over te praten, want het is iemand die je eigenlijk niet kent.