Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Het valt mij op dat er onder reformatorische christenen een zeer grote steun voor Israel bestaat.
En waarom wordt kritiek op Israel altijd zo heftig bestreden?
'k Hoop overigens wel dat Israel niet het kind van de rekening wordt nu er twee Palestijnse groeperingen elkaar te lijf gaan - dat zou wel erg onterecht zijn.
Optimatus schreef:Maar dan zie ik nog steeds het verband tussen de steun aan de staat Israel als politieke entiteit en het verbond tussen God en Izak niet. Het zaad van Izak is het volk, een groep mensen, maar de staat, die weliswaar zijn naam ontleent aan dat volk, is hedentendage toch iets anders dan het volk dat binnen de grenzen van die staat leeft.
Sabra schreef:Dan kan ik dat nog niet serieus nemen. Die commissie is niet in het leven geroepen op voor de mensenrechten op te komen, maar op politiek te bedrijven.
Het bewijs wordt geleverd door het grote aantal resoluties dat tegen Israël is gericht.
leclerc schreef:
dat vind ik nogal een boude uitspraak!
en aan welke resolutie heeft israel zich gehouden en is door de VN gesanctioneerd?
ik ben absoluut niet voor een inval in Israel, maar als het grote excuus van de VS was dat irak zich niet aan de resoluties hield is dat argument natuurlijk een wassen neus.
Sabra schreef:Omdat ieder verstandig mens inziet dat Israël in ieder geval pogingen onderneemt om tot een oplossing te komen in deze zaak.
Harm-J schreef:
Een verstandig mens...hmmm
Volgens mij heb ik jou al eerder de vraag gesteld over het feit dat Israël cluster-
bommen heeft gebruikt tegen Libanon en heeft daarover grote internationale kritiek
gehad. Waarom hoor ik jou daar niet over?
Sabra schreef:Verder heb ik al meerdere malen herhaald dat ik niet alles goedkeur wat Israël doet.
Harm-J schreef:Sabra schreef:Verder heb ik al meerdere malen herhaald dat ik niet alles goedkeur wat Israël doet.
Dit kan ik nog steeds niet rijmen met jouw woorden: Omdat ieder verstandig mens
"inziet dat Israël in ieder geval pogingen onderneemt om tot een oplossing te komen
in deze zaak".
Een oplossing zoek je in een dialoog niet door gebruik te maken van clusterbommen.!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten