hoezit dat met die copyright kwestie van foto's van die brug?
daar is toch een tijdje terug flinke heibel over geweest?
Moderator: Moderafo's
flower86 schreef:copyright?? Kheb die foto zelf genomen.. Of je hem nu bekijkt of er n plaatje van schiet...ik zie het probleem niet zo.
En dan nog: dit is toch geen commercie...
Klaas schreef:flower86 schreef:copyright?? Kheb die foto zelf genomen.. Of je hem nu bekijkt of er n plaatje van schiet...ik zie het probleem niet zo.
Doet er niet toe. Je mag er formeel geen foto's van publiceren.
Enkel wanneer je de brug in z'n context plaatst mag het wel. Dat geldt overigens voor alle kunstwerken. In het geval van de Erasmusbrug is er de nodige heibel geweest omdat de stichting Beeldrecht (die de belangen van UN Studio behartigt) rekeningen ging sturen voor elke vorm van publicatie. Dit was echter niet de bedoeling van UN Studio. Het ging meer om misbruik in de vorm van logo's e.d. Afbeelding van de brug in een boek of b.v. op een t-shirt zag het buro als reclame (voor het buro). Daarmee heeft men uiteraard geen moeite.
Lees het boek SOS Rotterdam van Sander de Kramer maar eens, staat vol idiote Rotterdamse verzinselsflower86 schreef:Klaas schreef:flower86 schreef:copyright?? Kheb die foto zelf genomen.. Of je hem nu bekijkt of er n plaatje van schiet...ik zie het probleem niet zo.
Doet er niet toe. Je mag er formeel geen foto's van publiceren.
Enkel wanneer je de brug in z'n context plaatst mag het wel. Dat geldt overigens voor alle kunstwerken. In het geval van de Erasmusbrug is er de nodige heibel geweest omdat de stichting Beeldrecht (die de belangen van UN Studio behartigt) rekeningen ging sturen voor elke vorm van publicatie. Dit was echter niet de bedoeling van UN Studio. Het ging meer om misbruik in de vorm van logo's e.d. Afbeelding van de brug in een boek of b.v. op een t-shirt zag het buro als reclame (voor het buro). Daarmee heeft men uiteraard geen moeite.
http://www.archined.nl/news/4197.html
deze man snapt t.... Als je het nog verder gaat doordrijven mag je nergens meer n foto van maken. Vooral niet in een stad met moderne architectuur. Ik heb er geen enkel commercieel belang bij...vind het gewoon leuk om foto's te maken..vooral van zoiets in je eigen stad.
Bezie de dingen met de Rotterdamse nuchterheid en het leven wordt n stuk simpeler!
Klaas schreef:Doet er niet toe. Je mag er formeel geen foto's van publiceren.
...
Afbeelding van de brug in een boek of b.v. op een t-shirt zag het buro als reclame (voor het buro). Daarmee heeft men uiteraard geen moeite.
Debor@ schreef:En waarom kwam je niet effe langs?!Smurffie schreef:Een tijdje geleden liepen we in Rotterdam, vlakbij Zuidplein
Paar wekies geleden in Diergaarde Blijdorp:
En om de een of andere enge reden bleef dat beest me aankijken, woeiii
spacy schreef:...
[S] waar in welk gebouw gebruiken ze zo'n plafond? of muur?
want het is bijna alsof het uit een render programma komt
bijzondere foto op deze manier!
jans1 schreef:Hoe krachtig en groot zo'n dier kan worden zeg... Ik wil hem niet graag in het donker tegen komen!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten